Ducati и Audi се надбягват заедно в Сардиния с DesertX и RS Q e-tron

Най-очакваният мотоциклет за 2022 г. и най-изненадващият прототип на рали се срещнаха в Сардиния за специално събитие, организирано от партньорство на Ducati и Audi. Новите Ducati DesertX и Audi RS Q e-tron заеха централно място в първия тест за международните медии. Присъстваха Данило Петручи, победител в етап от Дакар 2022, и официалното Audi с пилоти и навигатори Емил Бергквист, Стефан Петерхансел, Едуард Буланже, Карлос Сайнц и Лукас Крус.

За да ознаменува това събитие, Centro Stile Ducati създаде изключителна ливрея за DesertX, вдъхновена от тази на RS Q e-tron. Специалният мотор беше каран от Петручи, който направи шоу заедно с двойката дуетът Санйц – Крус в автомобила, на технична офроуд писта.

Андреа Ферарези, директор на Centro Stile Ducati каза: „Когато видяхме RS Q e-tron за първи път, нямаше как да не си го представим в действие сред дюните и скалите заедно с DesertX. Това събитие ни даде възможност да го направим и затова решихме да създадем ексклузивна ливрея, вдъхновена от цветовете и графиките на прототипа на Audi. Да видиш заедно коли и мотоциклети извън пътя е наистина страхотно шоу. Сътрудничеството между двете марки и между съответните им дизайнерски центрове е силно и важно.”

DesertX е моделът, с който производителят на мотоциклети от Борго Панигале навлиза в ендуро сегмента със среден обем. Моторът е проектиран да се справи с най-взискателните офроуд и поради тази причина е оборудван с 21″ предно колело, 18″ задно колело, дълъг ход на окачването и достатъчен просвет. Задвижван от двигателя Testastretta 11°, DesertX гарантира комфортно, лесно и безопасно пътуване при всеки тип пътуване, благодарение на вниманието, отделено на ергономията, внимателното аеродинамично проучване и модерното технологично оборудване.

Безопасността и производителността на новия модел Ducati също са гарантирани от електронните системи, които дават най-съвременната помощ при каране. В DesertX има 6 режима на езда (два от които са предназначени за използване извън пътя: Enduro и Rally) и работят в комбинация с 4 режима на мощност, които променят мощността и отзивчивостта на двигателя.

RS Q e-tron е рали прототипът на Audi за справяне с пустинята и олицетворява най-чистата ефективност. Иновативното електрическо задвижване с високоволтови батерии и енергиен преобразувател достига границите на възможното. RS Q e-tron направи своя дебют в рали Дакар 2022 през януари и впечатли с четири етапни победи. През март постигна първата си обща победа в Abu Dhabi Desert Challenge. Заводският пилот на Audi Карлос Сайнц подчерта важността на модела за моторната програма на немския производител: „Това, което Audi постигна с тази концепция, е технически уникално и е истинска полза за нас, шофьорите. Събитието в Сардиния беше страхотно, за да съобщи ползите от електрическото задвижване”.