Червена линия за заводските тимове в MotoGP за 2013 г.

Окончателното предложение на производителите, насочено към намаляване на разходите при запазване на техническия интерес, трябва да бъдат представени по време на тестовете на Херес от 23 до 25 март.
Ние работим открито, за да дадем на Dorna и ФИМ нашите предложения – каза генералния мениджър на Ducati Corse Филипо Прециози. – След това те ще решат какви ще бъдат правилата за бъдещето. Ние се опитваме да направи компромис между разходите и интереса към шампионата. Важното е, че правилата са честни и шоуто е добро.
Прециози, както и водещите фигури в Honda и Yamaha, отказаха да дадат подробности за предложенията на MSMA. Изпълнителният вицепрезидент на HRC Шуей Накамото каза: Не мога да кажа подробности, но мисля, че имаме разумни идеи.
Въпреки че няма нищо конкретно, може да се посочат три червени линии, с които производителите изразяват загрижеността си за MotoGP през 2013 г.
Червена линия 1. Без радикални промени в дизайна. Накамото каза: Ако предложим да се променят напълно правилата, това означава, че трябва да направим нова машина. Това означава, че цената ще е огромна.
Червена линия 2. Да няма замразяване на развитието. Масахико Накаджима, генерален мениджър на Yamaha Motorsport Development Division казва: Намаляването на разходите е съществен въпрос. Но ако има замразяване на развитието и трябва да използваме спецификацията на двигателя от края на 2012 за следващите три години, както стана във Формула 1, Yamaha няма да има интереси в MotoGP. Ние сме в състезанията, за да въвеждаме нови технологии, които след това се внедряват в серийните мотоциклети. За нас състезанията са истинска лаборатория.
Червена линия 3. Без лимит на оборотите или спецификация на ECU. Прециози каза: Със сигурност без лимит на оборотите и свободна електроника са две важни неща за нас производителите, но от друга страна ние трябва да намерим начин да държим разходите под контрол.
Ако съдим от другата страна по този показател, тази червена линия не е толкова твърда като първите две и отваря вратичка за отстъпки. Стартовата решетка през 2012 г. ще има 12 мотори на производителите – по четири от всяка марка, плюс частните машини CRT.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.