CB650R ще дебютира на щанда на Honda на Moto Expo 2019 CB650R ще дебютира на щанда на Honda на Moto Expo 2019

Honda е подготвила още една изненадваща премиера на щанда си по време на Moto Expo 2019. В зала Асикс Арена от 10 до 14 април ще видим новия „нейкид“ CB650R. Той смесва вдъхновението на кафе рейсърите със свръх минималистичния поглед към дизайнерската тема “Neo Sports Café”. Неговият ретро минимализъм е насочен към младите хора, които искат да се похвалят със стил. И да се наслаждават на комбинацията от вълнуващи четирицилиндрови двигатели и леко, гъвкаво, изтънчено управление на шасито.

Новият CB650R е огледален образ на CB1000R. Подредените линии са проектирани така, че да покажат максимално изчистения мотоциклет.

Неговата суперкомпактна, трапецовидна форма е в пълно съчетание с четирицилиндровия двигател. Той замества в серията на Honda стрийтфайтъра CB650F. В сравнение с него,  са спестени 6 кг от шасито благодарение на ревизираната рама, резервоара за гориво и стъпенките. Вилката Showa SFF USD 41 мм, радиално монтираните четирибутални апарати, плаващите дискове и новите колела също не присъстват на CB650F.

Кормилните ръкохватки правят леко управлението и позицията за езда, която е в спортния край на нейкид машините. Подобно на CB1000R новият CB650R също е с кръгъл LED фар на и LCD дисплей, включващ индикатор Shift Up и позицията на предавката.

Стилът Neo Sports Café на CB650R се отличава с компактните “трапецовидни” пропорции с къса, тънка опашка и характерен фар.

Дългият резервоар за гориво е ключов мотив на семейния дизайн. Неговите гладки линии подчертават здравината на истинските метални повърхности и подчертават инженеринга на четирицилиндровия двигател. Там също се намира и запалването.

Кръглият фар е базиран на този на CB1000R. Той е LED, както и останалата част от осветлението. Острият нов LCD инструмент също се използва в CB1000R като изходна линия. Той включва индикатор за превключване на предавките нагоре, позицията на скоростта и др. Машината е с по-агресивна позиция при езда, отколкото CB650F. Кормилото е скосено с 557 мм – с 13 мм напред и с 8 мм надолу- Стъпенките са изтеглени – 3 мм назад и 6 мм по-високо. Височината на седалката е 810 мм.

Стоманената рамка на CB650R е олекотена с 1,9 кг по-лека от CB650F. Тя е специално настроена да осигури балансирани характеристики на работа. Междуосието е 1450 мм, а собственото тегло е 202 кг, докато CB650F е тежи 208 кг.

CB650R ще се предлага в следните цветове: Graphite Black, Candy Chromosphere Red, Matt Crypton Silver Metallic и Matt Jeans Blue Metallic

Инженерите на Honda са се постарали да създадат най-чистия, най-приятния среден по размер четирицилиндров агрегат.

Той е 16-клапанов DOHC с обем 649 куб. см. Настроен е да дава отличен въртящ момент при 5500 об/мин и да доставя 5% повече мощност над 10 000 об/мин. Върховата мощност на 70 кВт (95,2 к.с.) е налична при 12 000 об/мин. Максималният въртящ момент от 64 Нм е при 8500 об/мин. Резултатът е двигател, който дава много мощност. При високи обороти има гладко и линейно достигане на въртящ момент. За притежателите на категория А2 е налице лесно преобразуването на 35 кВт.

Диаметърът и ходът на буталото са 67 мм х 46 мм, а степента на сгъстяване е до 11.6:1. Формата на горивната камера е оптимизирана с помощта на ревизиран дизайн на буталото. Клапаните са подсилени, а запалителните свещи са иридиеви. Редица подобрения са направени, за да ес намали триенето, както на буталата, така и на цилиндрите.

Новите двойни въздушни канали от двете страни на резервоара за гориво захранват въздушната кутия с по-голям обем въздух.

За разлика от единичния централен тръбопровод на стария модел. Отработените газове вече излизат от по-голяма тръба – от 35 до 38,1 мм.

Двигателят използва компактна вътрешна архитектура, шестстепенна скоростна кутия. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран за управление на тягата на задните колела, но тя може да бъде изключена при желание от ездача. Разходът на гориво от 20,4 км /л дава пробег от над 300 км с обема на резервоара гориво 15,4 л.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *