С представянето на новите BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure и F 800 GS, BMW Motorrad продължава атаката към туристическите ендуро машини от среден клас. Така марката дава още по-усъвършенствани възможности за офроуд, туризъм и приключения.
С новите F 900 GS, F 900 GS Adventure и F 800 GS BMW Motorrad значително разширява продуктовата си гама от туристически ендуро за средния клас. Докато новото BMW F 800 GS е идеалният мотоциклет, особено за начинаещи водачи, BMW F 900 GS Adventure е много подходящ за продължителни приключенски пътувания и дълги, трудни обиколки. И трите модела са значително обновени и сега предлагат още по-високо ниво на стандартно оборудване в допълнение към ново задвижване.
F 900 GS включва много иновации. Обхватът на употреба на мотоциклета е значително разширен благодарение на подобрените му офроуд качества, съчетани с драстично намаление на теглото от 14 кг в сравнение с предходния модел. Това прави машината от серия F особено спортна.
Мотоциклетът е с усъвършенстван 2-цилиндров редови двигател с по-голям обем, повече мощност и контрол на въртящия момент на двигателя.
В новите F 900 GS, F 900 GS Adventure и F 800 GS усъвършенстваният 2-цилиндров редови двигател, беше представен през 2018 г. с F 850 GS. Той осигурява повишена динамика на каране. Основната причина за това е увеличеният обем от 895 куб. см. Преди беше 853 кубика. С интервал на запалване 270/450 градуса, двигателят генерира особено емоционален звук. При F 900 GS и F 900 GS Adventure той дава 77 кВт (105 к.с.) мощност при 8500 об/мин и 93 Нм при 6750 об/мин. При F 800 GS – мощността е 64 кВт (87 к.с.) при 6750 об/мин и въртящ момент от 91 Нм при 6750 об/мин.
Има и версия от 35 kW (48 к.с.) за категория A2, но само за F 800 GS.
В допълнение към значителното увеличение на пиковата мощност от 10 к.с., новите двигатели се характеризират и с много по-пълна крива на въртящия момент, увеличена теглителна сила и по-бързо ускорение.
Има два стандартно режима на каране – ABS Pro и DTC. Режимът Pro е с допълнителни режими на каране, с предварителен избор на езда и контрол на въртящия момент на двигателя. Това е фабрично оборудване по избор.
Новите модели GS от серията F вече предлагат двата режима на каране „Дъжд“ и „Път“ като стандарт. Динамичен контрол на сцеплението DTC, оптимизираната за завой ABS Pro и динамичната спирачна светлина.
С „режимите на каране Pro“, налични като фабрично оборудване по избор, динамичните качества на новите F 900 GS, F 900 GS Adventure и F 800 GS могат да се използват още по-интензивно. Това се получава благодарение на допълнителните режими на каране, предварителния им избор и контрола на въртящия момент, както и Dynamic Brake Control DBC.
BMW F 900 GS е с нов, значително по-лек пластмасов резервоар и задна част. Нови, напълно регулируеми обърнати телескопични вилки на F 900 GS и F 900 GS Adventure.
Новите F 900 GS, F 900 GS Adventure и F 800 GS разчитат на рама тип мост, изработена от части от изтеглена ламарина, заварени заедно. Рамата интегрира 2-цилиндровия редови двигател като поддържащ елемент.
14,5-литровият пластмасов резервоар за гориво на новия F 900 GS е изцяло нова разработка, спестяваща 4,5 кг тегло в сравнение със стоманения резервоар на предишния модел. F 900 GS разполага с напълно преработена задна част. Тя хем го прави да изглежда още по-динамичен, хем спестява около 2,4 кг тегло. Още 1,7 кг се спестяват благодарение на задния шумозаглушител от Akrapovič. Предното колело на F 900 GS и F 900 GS Adventure се ръководи от нови, напълно регулируеми обърнати телескопични вилки от Showa.
Нов пакет Enduro Pro за новите F 900 GS и Dynamic ESA за F 900 GS Adventure и F 800 GS се предлагат като опция фабрично.
На F 900 GS може да се даде още по-голяма офроуд мощ с фабрично оборудване Enduro Pro пакет. Той включва напълно регулируеми обърнати телескопични вилки с покритие от титаниев нитрид. Има също напълно регулируема централна пружинна опора, както и щрангове на кормилото и M Endurance верига. Електронното окачване Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) се предлага като допълнително оборудване за новия F 900 GS Adventure и F 800 GS.
Ново BMW F 900 GS е с ергономия, оптимизирана за използване извън пътя, ендуро подложки за крака и алуминиева странична стойка. Оптимизиран регулируем скоростен лост и на F 900 GS, нов лост за крачна спирачка също.
Повишените офроуд качества на новия F 900 GS се изразяват в ергономичния триъгълник (кормило – седалка – стъпенки), оптимизиран за използване извън пътя. По-ниските опори за краката в комбинация с по-високата позиция на кормилото и новия дизайн на резервоара за гориво, осигуряват предимства, особено при каране изправен по неравен терен.
И трите нови модела вече предлагат стандартно регулируем скоростен лост. Във връзка с оптимизиран лагер и нова кинематика на лоста за смяна на скоростите, се оптимизира още повече превключването на шестстепенната трансмисия. F 900 GS разполага и с нов лост на крачната спирачка в по-висока позиция.
Нов LED фар на BMW F 900 GS. Всички модели разполагат с мощни LED светлини.
В сравнение с предходния модел, LED фаровете на новото BMW F 900 GS предлагат по-голям ъгъл на отваряне на късите светлини. По този начин дават по-добра осветеност директно пред мотоциклета. F 900 GS Adventure и F 800 GS също включват LED фарове като стандарт. Освен това мигачите и контролните светлини и на трите модела също използват LED технология.
Свързването е с несравнимо информационно разнообразие и функционалност под формата на голям, перфектно четим 6,5-инчов TFT дисплей. Новото BMW F 900 GS се предлага стандартно с мултифункционален държач за поставяне на навигационни устройства, екшън камери и др.
Новите модели GS от серията F вече имат голям 6,5-инчов TFT дисплей като стандарт. Това се отнася по-специално за F 800 GS, който преди това имаше аналогов дисплей.
Телефонирането, слушането на музика и навигацията по време на каране са много удобни. F 900 GS вече е оборудван с 12 мм държач като стандарт, който позволява монтирането на екшън камери или други устройства. За да инсталирате BMW Motorrad Connected Ride Navigator или BMW Motorrad Connected Ride Cradle, е необходима и опцията „подготовка за навигация“.
BMW F 900 GS е с нови размери, ясен дизайн и цветова схема, подчертаващи неговите офроуд качества, спортен дух и динамично представяне. F 900 GS е изцяло преработено и се възползва от динамичен дизайн, който сигнализира за повишени офроуд качества и спортен дух. Той подчертава намаленото тегло с 14 кг. Една от ключовите точки на новия дизайн е преработеният пластмасов резервоар за гориво. Той е много по-тънък и ергономичен със само 0,5 литра по-малък обем от предишния модел.
Нови, плътно прилепнали странични панели на резервоара, заедно с опаковката на радиатора, придават на F 900 GS елегантен, спортен и ориентиран към офроуд вид. Това е отразено и в цялата задна част, която е значително по-тясна и по-динамична от предходния модел.
Динамичният външен вид на F 900 GS е допълнително подобрен от спортния заден шумозаглушител от Akrapovič.