BMW M 1000 RR – първият M модел на BMW Motorrad

BMW Motorrad стартира своята M стратегия в края на 2018 г. и оттогава предлага успешно M опционално оборудване и допълнителни М компоненти за мотоциклетите. Така се стигна до новото BMW M 1000 RR. Наричат го за по-кратко M RR. Това е първият M модел на BMW Motorrad, базиран на S 1000 RR.

Марката остава вярна на философията на най-мощната буква в света. M означава успехи в моторните спортове и вдъхновение от върховите характеристики на най-фокусираните към управлението BMW модели. Машини предназначени за клиентите с особено високи изисквания към динамиката, ексклузивността и индивидуалността.

Двигателят генерира мощност от 156 кВт (212 к.с.), масата на мотоциклета е 192 кг.

Окачването и аеродинамиката му са проектирани за максимална бързина и ефективност на пистата. Така M RR достига най-високите очаквания в Супебрайк сегмента.

Новият M RR се задвижва от четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане, базиран на RR агрегата с BMW ShiftCam технология за променливи ход и време на отваряне на всмукателните клапани.

Машината е сериозно модифицирана. Тя прилича на състезателните двигатели, развива 156 кВт (212 к.с.) при 14 500 об/мин и максимален въртящ момент от 113 Нм при 15 100 об/мин. Максималните обороти са увеличени до 15 100 об/мин.

Буталата са Mahle, ковани, с по два пръстена, горивните камери са оптимизирани, компресията е повишена до 13,5. Биелите са Pankl, по-дълги и леки, изработени от титан, а кобилиците са по-тънки и леки. Всмукателните портове са фрезовани и с нова геометрия. Оптимизирани са и разпределителните валове, и всмукателния тракт.

От титаниева сплав е изработена и олекотената изпускателна система. Агрегатът M RR е по-мощен от този на RR между 6000 и 15 100 об/мин. Особено важен е за каране на писта, но без да губи гъвкавостта си необходима за образцово поведение по завоите извън града.

Аеродинамиката е ключова точка при разработката на M RR. Освен максималната скорост, мотоциклет постига оптимален контакт с асфалта, особено по време на ускорение.

Тя се постига чрез новите M крила в предната част, чиито дизайн е плод на продължителни тестове на пистата и в аеродинамичния тунел на BMW Group. Аеро елементите са изработени от карбон и завършени с прозрачен лак. Те осигуряват допълнителен натиск на предната гума, което противодейства на нейното повдигане. Тракшън контрола се намесва по-рядко, мощността генерира по-ефективно ускорение. Ефектът на крилата подобрява и стабилността в завой, като позволява по-късно спиране, благодарение на допълнителното сцепление.

Шасито на M RR е базирано на алуминиева рама. Обърнатата вилка е модифицирана, заедно с централния заден амортисьор, който работи със синя пружина и Full Floater Pro кинематика.

BMW M RR е първият мотоциклет с M спирачки, както тези при автомобилите на BMW M GmbH. Те са разработени на базата знанията и опита на BMW Motorrad в шампионата WorldSBK. Спирачките осигуряват максимална издръжливост, линейност и контрол. Карбоновите колела допълват високотехнологичния пакет на M RR.