Ariel сменя посоката към лимитирани серии мотоциклети

Британската фирма за мотоциклети от висок клас се концентрира върху ограничени издания

Ariel е легендарна британска марка мотоциклети и автомобила още от началото на миналия век. Сега машините на Ariel  са вече по-различни. За компания, чието първо творение беше наречено „Обикновено“, Ariel сега са всичко друго, но не произвеждащи  двуколесни и четириколесни превозни средства, които изглеждат и се представят като никой друг.

След две десетилетия пасивност, името се възражда през 1999 г. с пускането на вече легендарния Ariel Atom. Ще отнеме още 15 години, преди емблемата на Ariel да украси мотоциклет – 1237-кубиков Honda V4, задвижващ модела Ace. Той все още се произвежда, като последната му версия е Black Edition.

Тови мотор зае централно място на щанда на Ariel на неотдавнашното Motorcycle Live Show в Бирмингам. Черният модел е ограничен до пет бройки и е в ярък контраст с мотоциклетите от миналото.

Рег Фейвън, новият мениджър по изграждането на Ariel каза: „Когато първоначално казахме, че ще направим отново мотоциклет Ariel, много се говореше, че ще пуснем ретро мотоциклет. Ние обаче бяхме нетърпеливи да започнем отново, така че вместо да го наричаме Square Four, въпреки че имаме V4 двигател в Ace, решихме да продължим нещата с нов мотоциклет.“

Освен отличния и мощен двигател, най-отличителният аспект на Ace е CNC машинно обработената алуминиева рамка. Ако бъде избрана като допълнителна екстра, ще се монтират гредовите предни вилки. Те изглеждат едновременно футуристични, но напомнят за миналото. Всичко това е в Black Edition.

Компанията няма планове за нови модели, вместо това се задоволява с пускането на ограничени версии на Ace. Той беше пуснат през 2014 г. Ace of Diamonds, ограничен до 10 броя, беше пуснат през 2019 г., а Black Edition е още по-лимитиран.

Ariel за първи път обяви Ace през 2014 г. За две години бяха произведени 50 бройки. После пуснаха още 10 броя Ace R. На тази база са следващите издания,  за които стана дема.

Двигател

В основата на Ace R е настроена версия на двигателя Honda V4, монтиран на Ace. Работейки с Марк Уудидж от MJW Specialists, инженерите увеличиха мощността до 201 к.с. от 170 и въртящия момент до 143 Нм от 98 Нм, което според Ariel „осигурява изключителна производителност в целия диапазон на оборотите“.

За да направи това, Ariel разработиха нови разпределителни валове, увеличиха компресията, преработиха главата на цилиндъра, олекотиха вътрешните части и модифицираха времето за отваряне и затваряне на клапаните.

Въпреки всичките преработки и значителното увеличение на мощността, от Ariel твърдят, че двигателят ще остане толкова надежден, колкото винаги. R също така е оборудван с Translogic Quickshifter, използван от различни отбори на WorldSBK и MotoGP, за да даде пълна мощност на превключване чрез скоростната кутия.

Рамка и окачване

Рамката Ace R е изработена от солидна алуминиева заготовка, като стандартната Ace. Новата рамка обаче е олекотена и оптимизирана, като същевременно запазва своята твърдост. Новите лагери на ексцентричната опора осигуряват по-стръмен ъгъл от 21,4 градуса, за да се изостри управлението. Това може да се регулира, ако клиентът предпочита.

Рамката Ace R има ново перлено черно покритие, въпреки че други покрития са налични при поискване. За да намали още повече тежестта, Ariel използват алуминиеви и титанови крепежни елементи навсякъде. Окачването на Ace R отново е Ohlins, но с подобрени пружини и уникални клапани. Те осигуряват по-прецизно управление и по-бързо завиване от стандартното.

Каросерия, седалки и лостове

Цялата каросерия и резервоарът за гориво на Ace R са направени от карбон. Това спестява 65% от теглото в сравнение със стандартната каросерия на Ace. Златните анодизирани лостове и крачните контроли също са нови. Стъпенките се предлагат в три височини – ниска, средна и висока.

Джанти, спирачки и гуми

Изчезнаха алуминиевите джанти на Ace, заменени с джанти от карбон с пет спици от BST. Те са 50% по-леки от стандартните алуминиеви джанти. За спирането се грижат чифт 6-бутални апарати Nissin отпред и 2-бутален апарат отзад. Ace R сериино е с гуми Dunlop Sportmax GP Racer, а ABS и контрол на сцеплението са стандартни.

Производителност

Според Ariel, от всички спестявания на тегло и увеличения на мощността се постига максимална скорост от 300 км/ч. и време за ускорение от 0 до 100 км/ч. за 2,7 секунди. Ace R, както и новият Black Edition се произвеждат в Съмърсет.