Aprilia взима Савадори, Довициозо се пазари с Yamaha

Тестовият пилот Лоренцо Савадори ще замени Брадли Смит в отбора на Aprilia за последните три кръга от сезона в MotoGP. Италианският супербайк шампион ще си партнира с Алейш Еспаргаро в дебюта си в Гран При на Европа на 8 ноември. 27-годишният пилот ще кара още във Валенсия и Португалия на 15 и 22 ноември.

Смит бе караше на мястото на Андреа Яноне, който е наказан за употреба на допинг. Британецът има 12 точки през сезона, а от отбора не обясниха защо са решили да направят промяната.

Настоящият заводски пилот на Ducati Андреа Довициозо пък е започнал преговори с тима на Yamaha за мястото на тест пилот на японския производител. Сега тестов пилот е трикратният световен шампион в кралския клас Хорхе Лоренсо.

На 23 октомври нашия сайт и riders.live публикуваха кой къде ще кара догодина. Стартовата решетка е почти запълнена.

Дови напуска тима от Борго Панигале в края на този сезон. От Ducati не искаха да дадат на Довициозо исканите пари. В централата  решиха да намалят заплатите на своите пилоти заради  финансовите затруднения, свързани пандемията от коронавируса. Затова и Дови, и Данило Петручи напускат екипа.

За Дови опцията за догодина беше да вземе другия мотоциклет на Aprilia. Там обаче почти сигурно е идването на Кал Кръчлоу, който напуска LCR Honda. Британецът ще освободи място на Алекс Маркес.

Единствената опция за оставане в падока на MotoGP на Довициозо е като тест пилот на Yamaha.  Довициозо има предишен опит с мотор на Yamaha. През 2012 г. той кара за Tech 3 на Ерве Поншарал, който тогава бе сателитен тим на японската марка. В единствената си кампания с френския тим, Дови записа шест подиума и бе 4-и в крайното класиране.

Сега Довициозо се стреми да има свобода да се състезава и в други дисциплини – най-вече мотокрос, успоредно с ангажиментите си като тестов пилот.

Така ще запази формата си и може да се върне на стартовата решетка, ако се освободи място през 2022 г. Това реално може да стане. Договорът на Валентино Роси с Petronas SRT е за само една година и не е ясно дали Доктора ще иска да продължи своята кариера.

По този начин единственият логичен избор е Yamaha. От  Honda, където Довициозо караше,   няма да пуснат техният тестов пилот да рискува своето здраве в състезания с мотокрос. KTM пък се стараят да подкрепят пилоти от своята школа и тези от програмата на Red Bull. Там ветерани като Дови не им трябват и шансовете му за титуляр през 2022 г. са нищожни.

Проблемът е дали в Yamaha Довициозо ще бъде по-бърз от сегашният тестов пилот Лоренсо.

Ползата от испанеца не бе особоне добре приета от  Роси и Фабио Куартараро. Хорхе е участвал в само четири теста, всички с версията на мотора от 2019 г. В последните изпитания в Портимао,  преди Гран При на Франция, Лоренсо бе най-бавен, с изоставане от 4 секунди спрямо мотоциклетите на Aprilia. Това са най-бавните машини на стартовата решетка през тази година.

Решение за бъдещето на Довициозо се очаква още преди старта на уикенда за Гран При на Европа другата седмица, това заяви неговият мениджър Симоне Батистела.