Чейс Секстън от отбора на Honda HRC спечели последната победа за сезон 2023 в Monster Energy AMA Supercross 2023, за да завърши първия си шампионат в клас 450SX с победа пред 49 871 фенове на стадион Райс-Екълс в Солт Лейк Сити, щата Юта.
Арън Плесинджър от Red Bull KTM зае второ място в състезанието на финала на шампионата по суперкрос, представен от Спортната комисия на Юта. И Джъстин Хил от Tedder Monster Energy Mountain Motorsport зае трето място и първия си подиум в клас 450SX в кариерата, за да завърши сезона и също така да спечели точки за първия кръг от Световния шампионат по SuperMotocross от 31 кръга.
Във финала на сезона в клас 250SX Джет Лоурънс от отбора на Honda HRC спечели шестата си победа за сезона в Dave Coombs Sr. East/West Showdown, който изправя двата региона един срещу друг за втори път през 2023 г.
На подиума AMA награди Чейс Секстън с титлата Monster Energy Supercross Champion. Той влезе в надпреварата с математически спечелена титла, но получи официално номер 1 след състезанието. С Хънтър Лорънс и Джет Лорънс от отбора на Honda HRC, които завършиха двата шампионата на клас 250SX в предишните кръгове, 2023 г. отбеляза едва третия път за всички марки и втори път за Honda, когато производител е завоювал и трите шампионата на Supercross в един и същи сезон. Сезон 2023 отбелязва 50-ата годишнина на състезанията Supercross в Америка.
Когато бариерата падна, Чейс Секстън грабна холшот пред Адам Синсиаруло от Monster Energy Kawasaki, Джъстин Старлинг от FXR General Grind & Machine, Кайл Чизхолм от Twisted Tea Suzuki Progressive Insurance и Кен Роксен от Progressive Insurance ECSTAR Suzuki. Само след няколко завой Роксен контузи коляното си в една неравност. Контузията на Роксен го извади от надпреварата и той загуби шанс да спечели двете точки, необходими за осигуряване на трето място в общото класиране на шампионата.
Синсиаруло беше на второ място само няколко обиколки в състезанието. Малко повече от три минути след 20-минутното състезание плюс една обиколка, Арън Плесинджър пое трети и насочи вниманието си към Синсиаруло. Джъстин Хил беше на четвърто място. След 12 минути Плесинджър изпревари Синсиаруло, за да поеме второто място. Обиколка и половина по-късно Хил беше на трето място.
Докато Секстън увеличаваше преднината си като лидер, Синсиаруло се хвърли, за да върне си върне третотот място. Но с оставащите пет минути, крайните позиции изглеждаха уредени. Чейс Секстън спечели шестата си победа за сезона и донесе на Honda първата титла в Supercross от 2003 г. насам. Увеличението на Секстън в края на сезона беше едно от големите завръщания на титлата в спорта, с паралели със сезона на Дейвид Бейли от 1983 г., който също включваше каране от трето до първо място в последните пет състезания за сезона.
Джет Лорънс спечели победата във вероятно последното му състезание в клас 250SX. Той се придвижва в клас 450SX през следващата година.
В последното състезание от клас 250SX за сезона Коти Шок от Phoenix Racing Honda грабна холшота, но Ар.Джей. Хемпшиър от Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing бързо поведе пред Том Виале от Red Bull KTM, Джет Лорънс, Леви Китчън от Monster Energy Yamaha Star Racing, и Макс Ансти от Fire Power Honda.
Тогава над стадиона се изсипа проливен дъжд. Хънтър Лаурънс се озова със среден старт и след това се оплете в навалицата, когато Енцо Лопес от Muc-Off FXR ClubMX Yamaha катастрофира. Докато Хемпшиър, Джет Лоурънс и Китчън се наредиха на първите три места, Хънтър Лоурънс и Хейдън Дигън от Monster Energy Yamaha Star Racing си пробиха път извън челната десетка.
Три минути след старта Джет Лоурънс започна да оказва натиск върху Хемпшиър за водачество. В същото време, Дигън проби в челната десетка. Две минути по-късно Джет Лоурънс беше близо до челото, докато брат му Хънтър Лорънс се изкачи в топ 10. Джет Лоурънс се нахвърли да атакува и влезе отвътре на Хемпшиър в следващия завой. Пилотите осъществиха контакт; Лоурънс ускори чисто, но Хемпшиър се обърка, сгреши и загуби ритъм.
Джет Лоурънс беше вече недостижим. Победата дава на австралийския състезател отличието като най-печелилия пилот на Honda в клас 250SX, надминавайки състезателните легенди Илай Томак, Джереми Макграт и Хънтър Лорънс. Хемпшиър остана втори, а Китчън – трети на последния подиум за сезона в клас 250SX.
С приключването на сезона на стадионите на закрито на Monster Energy AMA Supercross 2023, състезателите имат двуседмична почивка преди началото на 11-кръговия сезон на AMA Pro Motocross на открито. Точките, спечелени от сезона на супермотокроса, ще се комбинират с точките, спечелени през сезона на мотокроса, за да се определят 20-те най-добри състезатели, които ще получат достъп до изцяло новия световен шампионат по супермотокрос.
Състезателите на места от 21-30 по общи точки, както и победителите в отделни събития, които не са в топ 20, ще получат място на линията в квалификацията за последен шанс, за да се борят за последните две места на стартовата бариера от 22-ма състезатели.
През септември две плейофни състезания и един финал, с нарастващи изплащания на точки, ще определят първия световен шампион по супермотокрос и ще осигурят $1 000 000 бонус за победа на този състезател. Състезателите от клас 250 ще се борят за бонус от $500 000 за победа. Това е първият по рода си сезон на плейофите за спорта и предоставя сезон след три състезания, който ще бъде изцяло нов за феновете, отборите и състезателите.