AMA Supercross: Томак (450 сс) печели суперкроса на Сан Диего, Лорънс с нов триумф в 250

Стартът в Сан Диего от сериите AMA Supercross става втори кръг от шампионата. След като втория кръг, предвиден преди седмица в Окланд беше отложен заради тежки атмосферни условия, се наложи промяна в програмата. Проливните дъждове, потопили Оукланд, бяха причина вторият кръг да бъде в Сан Диего, на стадион Снапдрагън.

Въпреки тежката състезателна вечер, феновете по трибуните приветстваха същите победители като в първия кръг – Илай Томак с Yamaha в 450 кубика и Джет Лоурънс с Honda в 250.

В 450 МХ Адам Санчиаруло с Kawasaki взе холшота и натрупа начална преднина. След няколко сезона, изпълнени с контузии, е хубаво пилот като него да бъде на челото на колоната. Той водеше за няколко обиколки в началото, но в крайна сметка завърши осми.

Купър Уеб с КТМ се озова начело в началото след агресивно изпреварване на Сианчиаруло. След това Уеб продължи да води и се пребори с Томак за няколко обиколки. После Томак го изпревари и задържа позиция, въпреки че Уеб беше по петите му. Все пак той караше уверено и подкрепи резултата си от първия кръг с още едно второ място.

Тази вечер отново бе за Томак. В първите обиколки той стигна от топ 10 до трети само за няколко завоя. След като се прицели в лидерите, играта свърши. Томак хвана Уеб и последва битка между бившия и действащия шампион. Нещата се развиха в полза на преследвача. Томак пое лидерството и никога не погледна назад. Сега той е с две победи от два старта.

Джъстин Барша с GasGas остана трети. Звездата на TLD GasGas и Чейс Секстън се сблъскаха в началото. Барша изоставаше от лидерите на четвърто място през по-голямата част от състезанието, но падане на Джейсън Андерсън с Kawasaki го прати в борбата за подиума. Той удържа натиска на Кен Роксен със Suzuki и спечели първия си подиум за сезон 2023.

Още едно диво начало имаше в четвъртлитровия клас West Coast 250SX. Леви Китчън и няколко други ездачи се удариха точно преди първи завой, което предизвика ефект на доминото и изпрати много пилоти на земята. По някакъв начин обаче Джет Лоурънс с Honda успя да се промъкне чисто през мелето и да грабне лидерството на втория завой.

Оттам нататък беше шоуто на Джет Лорънс. Изглеждаше недостижим въпреки усилията на останалите да го хванат. Той водеше колоната към втората си победа за сезона. По трибуните си задаваха въпроса: Ще успее ли някой друг да победи „Джетсън“ тази година?

Ар.Джей. Хемпшиър с Husqvarna се надява да бъде този, който да го направи. Той записа още едно силно второ място, след като изпревари Камерън Макаду с Kawasaki в края на състезанието. Хемпшиър направи много добри обиколки и навакса ключово време в някои от най-трудните ритмични секции. Той записа най-бързите обиколки в състезанието една след друга.

Камерън Макаду отново се задоволи с третата позиция. Пилотът на Kawasaki изглеждаше силен в ранните етапи и дори се бореше да достигне Лоурънс в първите обиколки. Камерън призна, че е направил няколко грешки. Това позволи на Хемпшир да го догони и да открадне второто място за второ поредно състезание. Макаду е започва сезона с три от три.