603 продадени нови двуколесни в България за първите шест месеца на 2021 г.

Vespa, Honda и BMW. Това са марките с най-много продажби на двуколесни в България за първото полугодие на 2021 г. Общият брой на  продажбите на нови мотоциклети, мотопеди и скутери е 603 броя. Колкото и да е свит пазара на двуколесни машини у нас, въпреки пандемията на Covid-19, има постоянство в продажбите.

За разлика от 2020 г., бройките са по-малко. Тогава от януари до юли, т.е. за първите 7 месеца з са продадени 730 нови машини. Сега пак има лек ръст, спрямо 6-те месеца на 2019 г. когато са реализирани 588 броя. Това са данните на ААП (Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България). Но тогава нямаше пандемия.

Лидерските позиции за полугодието запазва марката Vespa и то със същите бройки спрямо 2020 г.- 110 скутера и 18,2% пазарен дял. Vespa оглавява класацията и при 50-кубиковите скутери с 51 броя.

На втора позиция със само 8 броя по-малко са Honda със 102 машини и 16,9% пазарен дял. Те също запазват бройката си от 7-те месеца на 2020 г.

Трети вече са BMW с 93 мотора и 15,4% пазарен дял. Те изместват от топ 3 австрийските КТМ, които сега отиват на 4-о място със 71 екземпляра.

Традицията при продажбите в категоризацията по обем отново е спазена. От споменатите 603 машини, най-много са в диапазона от 251 до 500 куб. см. Това са 194 броя или 32,3%. Тук има сериозен спад спрямо 2020 г. – 260 бройки или 35,6%.  Лидер за първото 6-месечие на 2021 г. е КТМ с 45 мотора, следвани от Vespa с 42 и Honda с 36.

На второ място са продажбите в категорията от 501 до 1000 куб. см – 162 бр. или 26,9% пазарен дял. В тази категория лидери са Honda с 31 мотора, следвани от BMW – 29 и Kawasaki – 28.

Градската мобилност и желанието за бързо придвижване в трафика властва в категорията до 50-кубиковите скутери и мотопеди. Това са 82 машини или 13,6% пазарен дял и заемат 3-о място. Предимството тук е, че от водачите не се изисква категория за мотоциклет, а може да се кара с категория В. Само че навсякъде по света така могат да се карат скутери и мотори до 125 куб. см. Та при дребосъците на първо място убедително е Vespa със 71 скутера, следвани от Peugeot с 12, които бележат сериозно отстъпление и Piaggio – 7.

На четвърто място със 75 продадени мотора и 12,4% са моторите с кубатура над 1000 куб. см.  Тук лидери са  BMW с 43 мотоциклета, втори са КТМ с 10 и 3-и – Honda с 9.

В категорията от 51 до 125 куб. см са продадени 66 машини или 10,9% пазарен дял. Тук лидери са Honda с 19 бройки, следвани от Vespa със 17 и Yamaha – 7.

Най-малко търсени машини на българския пазар са от 126 до 250 куб. см. Продадени са само 24 броя или 4,0% пазарен дял Тук лидери са Yamaha с 8, следвани от Honda с 7 и КТМ с 4.

За съжаление има пет марки, които нямат продадени мотоциклети. Или поне не са отчетени. Затова пък от миналата година насам има нови марки. Една от тях е Indian. Другата е GasGas, която бързо стана популярна на нашия пазар. Съвсем наскоро бе обявен и нов производител – испанския Rieju.