24 часа на Льо Ман: Toyota доминира на последната тренировка след първата позиция

Двойката Toyota GR010 Hybrid окупираха първия ред в квалификацията на Hyperpole. Те бяха недосегаеми и в двучасовата нощна сесия в четвъртък вечерта, последната тренировъчна сесия, преди утрешната warm-up за 90-ото издание на легендарната надпревара 24 часа на Льо Ман.

Първата позиция в Hyperpole спечели Брендън Хартли. В другите класове първи станаха Ник Тенди, Робин Фрийнс и Венсан Абрил.

На последната тренировъчна сесия Хосе Мария Лопес определи темпото на борда на #7 Toyota с най-добра обиколка от 3:28.322, като бе с 0.362 сек. по-бърз от Себастиен Буеми в другата машина #8.

Най-добър от останалите беше #708 Glickenhaus 007 LMH. В този прототип Пипо Дерани подобри обиколката си на 3:30.141, за да достигне до две секунди от Лопес.

Ричард Уестбрук записа 3:30.822, точно на 2.5 сек. от темпото, за да отиде четвърти със втория #709 Glickenhaus, точно пред автомобила Alpine A480-Gibson LMP1, управляван от Андре Неграо.

United Autosports поведе в клас LMP2 с 3:32.226 сек на Алекс Лин в #23 Oreca 07-Gibson. Втори в класа беше Джоб ван Уитрет за Panis Racing. Той изпревари Джонатан Абърдийн в колата на JOTA с №28.

В класа GTE Pro на практика е като този на Hyperpole, тъй като двата Corvette C8.R са на първите две места в класа. Колата с №63 на Ники Катсбърг, който надмина спечелилия първа позиция №64 на Томи Милнър.

Следващите бяха двойката на Porsche 911 RSR-19. Джанмария Бруни даде най-доброто време с автомобил №91, следван от двете заводски Ferrari 488 GTE Evos.

Хари Тинкнел беше най-бърз в класа GTE Am с 3:55.067 с #77 на Dempsey-Proton Racing Porsche.

Утре, събота сутринта в 10.30 ч. местно време (11:30 ч. българско) на пистата в Льо Ман е warm-up сесията, преди началото на състезанието в 16 часа.