Porsche изпревари Ferrari във втората свободна тренировка за 24-те часа на Льо Ман, за да сложи край на окупацията на италианския производител на първото място.
Преди това Ferrari оглави първата квалификация, с която се решиха местата на Hyperpole . Вчера, в сряда вечерта, в Льо Ман бяха решени осемте автомобила от всеки клас, които ще преминат към Hyperpole сесията в четвъртък. Италианският производител взе първите две места с прототипите сих 499P Le Mans Hypercars, като изпревари двете коли Toyota GR010 HYBRID, които се класираха на трето и четвърто място. Алесандро Пиер Гуиди постигна впечатляващите 3:25.412 с Ferrari #51 около 15 минути преди края на сесията, въпреки че бе леко задържан късно в обиколката от GTE Am Aston. Миг по-късно върхът беше узурпиран от сестринската кола №50 на Антонио Фуоко, който записа 3:25.213 и грабна първото място.
Ранното темпо беше зададено от Toyota #7 на Камуи Кобаяши, който даде 3:25.485 в самото начало на сесията, но остана на 0.3 сек. зад Ferrari и малко пред Брендън Хартли в другата кола #8. Следващите във формацията два по два от водещите производители бяха двата автомобила на Porsche 963 LMDhs на Фредерик Маковецки в #5, и Фелипе Насър в #75, като и двамата бяха на 0,6 сек. зад Ferrari. Последните автомобили от клас Hypercar, които успяха да стигнат до осемте в Hyperpole, бяха двата управлявани от Chip Ganassi Racing Cadillac V-Series.R LMDhs – Себастиен Бурде в #3, пред Ърл Бамбър в #2 и двете на по-малко от секунда.
Porsche номер 6 на Кевин Естре беше първата кола, която пропусна и следователно ще стартира девета, след като остана на почти секунда. Peugeot не успя да вкара нито един от своите 9X8 LMH в първите осем, като Микел Йенсен беше 10-ти с кола №93 пред Лоик Дювал с машина №94.
На двучасовата нощна сесия след това, Лоурънс Вантоор даде най-добро време на борда на неговото Porsche 963 LMDh, за да победи пилота на Ferrari Джеймс Каладо с три десети. Вантоор даде 3:29.157, за да стане единствения от трите коли на Porsche Penske Motorsport, който не успя да стигне до квалификационната сесия на Hypercar за кръга с двойни точки на Световния шампионат за издръжливост.
Това го постави само на седем стотни пред Каладо, преди да подобри отново времето на 3:28.878. Каладо направи 3:29.225 в началото на сесията. Porsche подкрепи възхода си в WEC, като зае трета позиция благодарение на 3:29.307, постигнато от Дейн Камерън.
Cadillac зае четвърта позиция, като Ърл Бамбър записа 3:29.545, за да завърши със седем десети от темпото на отбора Ganassi в WEC с V-Series.R LMDh. Камуи Кобаяши бе 5-и и най-бърз с Toyota GR010 HYBRID, като постигна точно в края на сесията 3:29.624. Екипът на клиентският Jota Porsche успя да постигне поредица от бързи времена, след като не успя да завърши летяща обиколка в първата квалификация.
Уил Стивънс направи късно подобрение на предишното най-добро постижение на Антонио Феликс да Коста с 3:29.784, за да изведе колата от 8-о на 6-о място. Отборът на Action Express Racing Cadillac стана 7-и. След като не успя да стигне до Hyperpole, Джак Ейткен слезе до 3:29.846. Вторият прототип 499P на Ferrari беше 8-и, благодарение на 3:30.086 от Никлас Нилсен. Топ 10 в клас Hypercar беше завършен от Оливие Пла с най-добрия от Glickenhaus-Pipo 007 LMH и Ренгер ван дер Занде във втория Cadillac Ganassi Racing.
Автомобилите на WEC ще се върнат на пистата за три часа свободни тренировки днес в 16:00 часа българско време, като половинчасовата Hyperpole сесия започва в 21:00 часа.