140 състезатели застават на старт този уикенд на мотокроса в Севлиево

След едногодишна пауза от календара на мотокрос състезанията в България, мотополигон „Горна Росица“ и Община Севлиево се завръщат в календара. Не само се завръщат, но и откриват позакъснелия мотокрос сезон у нас. Така на „Горна Росица“ – най-доброто мототрасе в света, са предвидените две домакинства за сезон 2020. Първото е този уикенд.
Това е вторият кръг на BMU Европейския шампионат по мотокрос. На пресконференция днес кметът на Община Севлиево Иван Иванов обяви, че желанието на хората е градът отново да стане център на мотокроса. Обстановката в момента е предизвикателство за домакините и за организаторите. Ще се вземат всички противоепидемични мерки и в падока, и сред състезателите, и сред медиите…
Община Севлиево и местните мотоциклетни клубове хвърлиха доста усилия, в нелеките условия, да върнат мотополигона в блестящия му вид. Трасето е готово да посрещне над 140 състезатели и да предостави както винаги отлични условия за мотокрос.

Броя на състезателите в това първо за сезона мотокрос събитие е голям, защото към момента лицензираните български мотокросисти е 117.

За традиционните гости от Румъния, това ще бъде и първи старт за сезон 2020 и интереса е голям. В Севлиево се очакват и състезатели от Гърция, които миналата седмица рестартираха своя национален шампионат.
Принципно мотополигон „Горна Росица“ е важно място по пътя на оскъдните международни прояви в Европа и региона тази година. Други от обичайните участници в шампионата няма да могат да вземат стартират тази седмица. Причината са редица ограничения свързани с пътувания. Но при динамично развиващата се обстановка, някой от тях могат и да успеят да се наредят на стартовата бариера.

На пресконференцията присъстваха и четирима пилоти. Двама от тях са младите Дани Цанков и Венцислав Тошев. Другите са опитните Хакан Халми и Майкъл Иванов.

Хакан на 7 март падна и получи тежка контузия – счупване на два прешлена. Сега след два месеца почивка и възстановяване е готов да стартира за първи път този сезон. Майкъл също е с травма, която е доста сериозна и трудно се лекува. но и той е готов да кара.
Въпреки това, регламентът на BMU Европейския шампионат по мотокрос за сезон 2020 претърпя някой промени. Част от тях са свързани с епидемиологичната обстановка в Европа. На края на сезона, крайното класиране ще бъде формирано като се махнат два най-лоши резултата. На практика това е един кръг. Това ще балансира ситуацията с пътуванията и участията на състезателите.
Други важни и интересни промени са навлизането на един нов клас – МХ50. Той е за най-малките пилоти, които ще прохождат в мотокроса на мотоциклети без скорости – тип автоматик. Мотополигон „Горна Росица“ представлява перфектно място за това начало. Той разполага с няколко различни конфигурации за най-малките, като се избягват емблематичните „комини“ по трасето.

Другата интересна промяна, която важи и за националния ни шампионат е разделението на пилотите от класовете МХ и бившия МХ40 в две отделни групи за тренировки и маншове. Групата МХ е за пилотите на възраст 22-44 години, а новата група е МХ Сеньор – за всички над 45 години. Сеньорите в мотокроса ще карат по-малко време с цел да се намали физическото натоварване.

Наред с чисто спортните промени по регламентите, същинската подготовка и реализация на състезанието, Мотокросът  в Севлиево се провежда в условията на епидемиологична обстановка.

През изминалите два месеца, наред със рестартиралия период на лицензиране на клубове и състезатели, БФМ изготви и успя да наложи като еталон в региона правила за поведение по време на състезания. Той  формулира набор от правила, задължителни за всички свързани с мотоциклетния спорт. Целяи намаляване на разпространението на COVID-19.
Мотополигон „Горна Росица“, град Севлиево разполага с голяма площ и перфектни условия. Това улеснява прилагането на принципите на социалната дистанция в пдока и различните зони по състезателното трасе. Променени са и някой традиционни форми на административния и техническия контрол, брифингите и др. Основната цел е да се ограничи събирането на групи хора с цел превенция на разпространението на вируса.

При вече „най-малките“ от клас МХ50, очакваме да видим над 15 състезатели от България и Румъния, като все още никой няма представа кои ще бъдат фаворитите през сезона.

При всички случаи трябва да бъде дадено официалното начало на тази категория, която е от изключителна важност за бъдещето. За клас МХ65, след стартовете в Сърбия преди две седмици се очертаха двата основни, ранни, претендента за титлата. Това са Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг) с  Yamaha и Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна) с  КТМ. Двамата отиват в Севлиево с равен брой от по 47 точки. Трасето ще им даде възможност да разгърнат потенциала си пред родна публика.
Мирослав Димитров (Киппен МХ Рейсинг) с Yamaha си тръгна от западната ни съседка с победата в МХ85. На „Горна Росица“ ще трябва доста да се потруди и да пребори конкуренцията в своята дебютна за този клас година. Миналогодишният шампион Християн Георгиев (Мото Спорт Варна) с КТМ спечели един манш в Сърбия, но технически проблем във втория манш го извади от битката за подиума.  Живко Иванов (Елхово рейсинг) с КТМ заема второто място в класирането на шампионата. Той, както и останалите български пилоти ще се изправят пред нелека международна конкуренция от страна на румънски и гръцки пилоти. Очаква се те да са над 20.
В клас МХ2, Николай Малинов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, КТМ) отбеляза двойна победа в Сърбия. Направи топ три класиране в гръцкия шампионат. Но в клас МХ1 и е в отлична форма. В Севлиево Малинов ще застане на старта до сериозна конкуренция. Това са  Алекс Димитров (Мото Спорт Варна) с КТМ, Жулиан Георгиев (Киппен МХ Рейсинг)  с Kawasaki, Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг) с Yamaha, Димитър Горзданов (МХ Тийм Симитли) с КТМ. На трасето се връща и звездата на домакините – Хакан Халми (МСК Севлиево 2004) с КТМ.

Интересни стартове предстоят и в клас МХ1. Майкъл Иванов (Пловдив Мотор Спорт) с КТМ даде ясни знаци, че ще определя темпото в най-голямата кубатура.

Новата му машина, която е двутактова 250 куб. см идеално пасва на стила му на каране. В Сърбия видяхме добро представяне и на други български пилоти от клас МХ1. Това са   Стефан Нейчев (Еърмаксрейсинг) сYamaha, Любомир Васев (Киппен МХ Рейсинг) с Yamaha и Калоян Илиев (МСК Селиево) с КТМ. Те имат амбицията за топ класиране в класа.
В клас МХ се очаква квалификация защото без чуждестранните състезатели броя на българите в този клас е 34 до момента. Така че Григор Царев (Джи Ар СиМоторспорт 2020) с КТМ отново ще трябва да доказва своята класа.
При Сеньорите, нашите състезатели са силно мотивирани за победа над лидера в класирането Димитрис Керамидас (Гърция) със Suzuki. Реално Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг) с Honda  и съотборниците Атанас Петров с КТМ и Янко Зоков с Kawasaki от АИТ Рейсинг iа най-близо до гръцкия пилот.
Програмата в съботния ден започва един час по-рано – от 12:00 ч. Включва тренировки и два състезателни манша в късния следобед. В неделя, официалното откриване на Grand prix Bulgaria 2020 на мотополигон „Горна Росица“, Севлиево е в 10:00 ч., след което са и всички състезателни маншове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.