Щурм на Piaggio с новата гама на триколката МР3

С триколесния си модел MP3 Piaggio не само преоткри градската мобилност, но и направи революция при скутерите. Piaggio MP3 е първият в света скутер с три колела. Той даде конкретен отговор на търсенето на лесни за управление, изключително безопасни градски превозни средства, които могат да се придвижват в града или да достигнат центъра на града от непрекъснато нарастващите предградия.

Двете предни колела и ексклузивната патентована система за окачване, която ги свързва, съчетават безопасността на автомобила с простотата и практичността на скутер, а също и забавлението от динамичното каране на мотоциклет по път със завои.  Ето защо Piaggio MP3 задоволsва наистина глобалното търсене от тези, които търсят по-практична, но безопасна алтернатива, до опитния мотоциклетист, способен да оцени предимствата и техническите характеристики на превозно средство, което самостоятелно създаде нов пазарен сегмент, от който той е безспорен лидер.

Нова гама MP3 на Piaggio

  • Piaggio MP3 300 hpe
  • Piaggio MP3 400 hpe (нов)
  • Piaggio MP3 400 hpe Sport (нов)
  • Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced

Новата гама MP3 на Piaggio представлява върха на технологичното съвършенство, приложено към скутерите на Piaggio Group. Размерите на двигателя от 400 и 500 кубика задоволяват всякакви нужди от мобилност. Пък и Piaggio MP3 300 hpe също е част от гамата. Това е модел, който се различава от двата “макси” 400 и 500, но е оборудван със същата технология на три колела, но е с компактни размери и производителност, посветени специално на градската мобилност.

Piaggio MP3 400 hpe и 500 hpe Sport Advanced имат модерен и елегантен външен вид, който включва ясни препратки към автомобилния свят.

Решетката на предния щит, проектирана от Centro Stile на Piaggio Group, е съчетана с модерни мигачи и DRL светлини в комплект с LED технология. Комхфортът са подобрява от преднота стъкло предлага, интегрираните протектори за ръце, а седалката е от удобна пяна.

Голямо внимание е обърнато на комфорта на пътника, който може да се наслади на удобна част от седалката, както и на облегалката и ергономичните дръжки за хващане. Следователно пътникът може да заеме спокойна позиция за каране, благодарение и на наличието на изтеглящи се крачета. Голямото отделение под седалката, в комплект с о осветлението и постелката, е проектирано да осигури максимално използване. Има място за удобно настаняване на две фулфейс каски или компютърна чанта.

Механизмът за отваряне на седалката, който може да се задейства и дистанционно с Bike Finder (дистанционно включване на мигачите) и с приложението Piaggio MIA, е електрически захранван и подпомаган от практичен амортисьор, за да осигури безопасно отваряне и затваряне. Таблото е с модерен набор от инструменти в два конвенционални кръгли панела и многофункционален цифров панел с данни за разхода на гориво (среден и текущ), средна и максимална скорост, габарит на горивото, време за пътуване, околна температура и др. 11-те светлини на арматурното табло представляват функция за дълги светлини, използване на индикатора, резервно гориво, налягане на маслото, предупреждение (впръскване), имобилайзер, ABS, ASR и четири аварийни светлини. В централната секция, точно под дисплея, серия от 4 предупредителни светлини показват: работа на DRL светлините; активирано заключване; задействана ръчна спирачка и работа на Piaggio MIA.

Бутоните под кормилото се използват за отваряне на седлото и изключване на ASR.

Задната плоча на щита на краката има две подложки против удар с цвят на седлото пред коленете на ездача. Има и удобна, прибираща се кука за чанта. Отделението над инструментите има жабка и USB връзка.

Двигателят на Piaggio 400 hpe е с максимална мощност от 26 кВт (35,4 к.с.) при 7000 об/мин. и максимален въртящ момент от 37,7 Нм при 5500 об/мин.

Двигателят 400 MP3 hpe, дебютиращ при MP3 Piaggio, е построен върху основата на предишния 350-кубиков агрегат. Това е едноцилиндров, четиритактов и четириклапанен двигател с течно охлаждане и впръскване на гориво. Моторът е смятан за един от най-добрите в своя клас и се откроява с няколко решения, получени от мотоциклетите. Например автоматичният многопластов мокър съединител, който гарантира по-добри и по-постоянни показатели с течение на времето, дори в условия на високо термично напрежение.

Съществената разлика между предишните 350 и новите 400 не се крие просто в увеличаване на работния обем. Започвайки от изключително ефективния двигател, инженерите на Piaggio се фокусираха върху множество аспекти с цел допълнително подобряване на механичните и термодинамичните характеристики, както и намаляване на вибрациите и шума.

Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced предлага страхотната нова функция – задната предавка, внедрена за първи път в света на триколесните скутери.

Функцията допълнително повишава практичността на Piaggio MP3, като улеснява и физическото паркиране дори в тесни гаражи или в ситуации, в които има ограничено пространство за маневриране. Предавката за заден ход се активира чрез специален контролер на таблото, при включен двигател и престой на автомобила.

Двигателят на Piaggio 500 hpe и половин литровият на Piaggio и е изключително здрав и надежден.

Едноцилиндровият 500 кубиков, 4-клапанов агрегат, с течно охлаждане двигател се захранва чрез електронно впръскване. Той е най-мощният в своята категория и има “Ride-by-Wire” електронна система за ускорение, която подобрява работата на двигателя и плавността му при ниски обороти. Оттам и управляемостта на Piaggio MP3. Водачът може да превключва картите на двигателя с натискане на бутон на кормилото.Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced е снабден с последната еволюция на едноцилиндровия двигател, наречен hpe (High Performance Engine).

Агрегатът е актуализиран, за да отговаря на стандарта Euro5 и е потвърден във всичките му характеристики. В сравнение с предишния, направените актуализации служат за повишаване на производителността, като намаляват разхода на гориво, като в същото време подобряват отработените газове. Максимална мощност е 44,2 к.с. при разпределителния вал. Не на последно място, изпускателната система Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced позволява намаляване на шума и оптимизация на звука, с по-спортно ориентирана конотация.

Всички модели от гамата MP3 на Piaggio са с антиблокиращата спирачна система ABS, интегрирана с ASR контрол на сцеплението.

Тракшънконтролът ASR,  използван за първи път при скутери от Piaggio, гарантира безопасност, като предпазва задното колело от плъзгане по опасни повърхности като мокър асфалт.Триканалната система ABS, разработена в сътрудничество с Continental, максимизира активната безопасност. Тя предотвратява блокирането на колелата при спиране и осигурява пълен контрол на скутера по всяко време. Piaggio MP3 използва спирачна система с дискове на трите колела, с диаметър от 258 мм. По-голямата безопасност и още по-плавно пътуване се осигуряват от големите 13-инчови предни колела с диаметър.

Piaggio MP3 дължи своя успех на ексклузивната патентована технология Piaggio за двойните независими, накланящи се предни колела, регулирани от уникалното окачване с четири рамена.

То бе проектирано и разработено от най-големият производител в Европа преди всеки друг в света. Така се осигури максимално удоволствие от карането в пълна безопасност. Ролковият механизъм е съставен от четири алуминиеви рамена, свързани към четири панти. Те са здраво свързани към централната втулка, и две странични втулки, свързани към рамената посредством шарнири и сачмени лагери. Вътре в страничните втулки дясната и лявата кормилна тръба се въртят в класическа настройка с едно рамо.

Блокиращият механизъм за предното окачване, трансформира баланса на MP3 Piaggio от динамичен в статичен. Стартирайте Piaggio MP3 и той остава в баланс на трите колела, без да е необходима стойка. За да се възобнови нормалната работа, трябва да се ускори или да се използва специалния бутон. Това означава, че не е нужно да се подпира кракът на земята и MP3 Piaggio може да се паркира навсякъде, лесно и без усилие.