Хорхе Мартин – следващият испански герой на Ducati

Сред новаците в MotoGP тази година е испанецът Хорхе Мартин. Той ще кара Ducati за екипа на Pramac Racing. С другите двама от Avintia Racing вече ви срещнахме. Това са съотборниците Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama Racing) и Лука Марини (SKY VR46 Avintia Team). И той като тях идва от Moto2 и ще бъде съотборник на вече добилия опит при кралете, шампион в средния клас Йохан Зарко.

Хорхе Мартин дебютира в Red Bull Rookies Cup през сезон 2012. За него това бе тежък сезон с много травми. На следващата година Мартин завърши обаче на второ място. След това през 2014 г. Мартин доминира в сериите, като взе короната на Rookies Cup преди първия си сезон в Moto3.

Той дойде в екипа на Хорхе Мартинес Аспар за сезоните 2015 и 2016. Мартин спечели един подиум – 2-и в Чехия.

За 2017 г. Хорхе Мартин се премести в Gresini Racing, като замени сегашния си съперник в MotoGP Бастианини. Това беше промяна, която донесе незабавен успех на испанеца. През 2017 г. Мартин бе много силен в събота, на квалификациите. Той постигна общо 9 първи позиции в Moto3. За да продължи със серията, Мартин спечели девет подиума, а дългоочакваната първа победа в Гран при дойде на финала на сезона във Валенсия.

Тази победа наистина окрили Мартин за звездната му 2018 г. Седем победи, три други подиума и рекордните 11 първи позиции бяха част от статистиката зад нереалния сезон на Мартинатора, както го нарекоха тогава. Той спечелил титлата Moto3 и със сигурност си осигури място в Moto2. Премина в екипа на Red Bull KTM Ajo за 2019 г.

Както се очакваше, Мартин изглеждаше като у дома си от средния клас. Постигна два подиума в Япония и Австралия в първата му година в Moto2.

Потвърждението му, че е много бърз, бе и през 2020 г. В засегнатия от Covid-19 сезон испанецът циментира шест подиума, два от които с победи в Австрия и Валенсия. Мартин беше един от водещите претенденти за короната, но за зла участ положителен резултат от Covid-19 му попречи да се състезава в два кръга. Това в крайна сметка му струваше възможността да се бори за титлата.

Талантът и бързината на Мартин бяха очевидни. KTM и Honda искаха да се докопат до подписа му, но Ducati и Pramac Racing се докопаха по бързо до услугите на Мартин за 2021 г.  Така завода в Болоня добави трима новаци към състава си. Така че, както  Бастианини и Марини, Мартин също ще се бори за наградата Новак на годината в  MotoGP. Но това ще е ясно през ноември. Сега му предстои първата стъпка, за да се превърне в новия испански герой на Ducati.