Формула 1: Ръсел най-бърз в Мексико Сити, Льоклер катастрофира

Джордж Ръсел с Mercedes оглави класирането във втората тренировка за Гран При на Мексико Сити. Разширената сесия, заради тестовете на гуми за 2023 г., бе прекъсната от тежка катастрофа на Шарл Льоклер с Ferrari.

Втората сесия в петък на Аутодромо Ерманос Родригес беше увеличена от 60 на 90 минути, позволявайки много излизания на пистата за разработка на немаркираните гуми на Pirelli.

Карлос Сайнц I Ferrari беше най-бърз на FP1 на пистата в Мексико Сити. След него бе съотборника му Шарл Льоклер на 0,046 сек, пред двойката на Red Bull Серхио Перес и Макс Верстапен.

Политическият шум доминира в петък сутринта в Мексико. Първо Red Bull, а след това Aston Martin сключиха споразумения с FIA за нарушаване на тавана на разходите за 2021 г. Себастиан Фетел бе с каска за почит към покойния съсобственик на Red Bull Дитрих Матешиц.

На трасето имаше петима новаци. Пиетро Фитипалди заменя Кевин Магнусен в Haas, Логан Сарджънт е още един кандидат за Williams на мястото на Алекс Албън, Джак Дуан прави своя дебют в FP1 за Alpine на мястото на Естебан Окон. Лиам Лоусън влезе в колата AlphaTauri на Юки Цунода, а Ник де Врийс, който ще кара за AlphaTauri следващата година,  замести Джордж Ръсел в Mercedes.

Във втората сесия Ръсел беше този, който поведе с време за обиколка от 1:19.970 с меки гуми, спецификация 2022. Той като други редовните пилоти, не участваха в FP1. Затова им беше разрешено да изпълняват собствена програма за първата половина на сесията, за да наваксат пропуснатото време.

Малко след като Ръсел оглави класирането, Льоклер загуби контрол над своето Ferrari на влизане във високоскоростния завой 7 и се удари в бариерите от външната страна на завой 8. Задницата му беше тотално разбита, а на пистата бяха показани червените знамена.

След като Льоклер беше невредим, колата му изнесени и оградата възстановена, екшънът се поднови.

Ръсел, Юки Цунода и Естебан Окон използваха сегашния C4 soft. Люис Хамилтън поведе групата автомобили, работещи единствено върху новите  необозначените Pirellis. Той беше с 1,5 секунди по-бавен от своя съотборник в Mercedes, следван плътно от Red Bull на местния фаворит Серхио Перес и двойния световен шампион Макс Верстапен.

Льоклер завърши 7-и след тежката си катастрофа, докато съотборникът му Карлос Сайнц, Валтери Ботас от Alfa Romeo и другият с AlphaTauri – Пиер Гасли,  допълниха първите 10 позиции.