Формула Е: Победи за Де Вриз и Денис във Валенсия

На пистата Рикардо Тормо във Валенсия продължи шампионатът във във Формула Е. На испанската писта бяха 5-и и 6-и кръг от сериите под егидата на ФИА.  Двата старта бяха спечелени съответно от Ник де Врис с Mercedes-EQ и Джейк Денис от екипа на BMW Andretti Motorsport.   

Първото състезание във Валенсия спечели Ник де Врис с Mercedes-EQ.

Това бе втора победа на нидерландеца за сезона във ФормулаЕ. Втори финишира Нико Мюлер (Dragon/Penske Autosopt). Трети стана другият пилот на Mercedes-EQ и съотборника на Де Врис – Щофел Вандорн.

Състезанието бе тежко, на мокра писта. Много от пилотите останаха без достатъчна енергия и бяха дисквалифицирани. Стартът бе зад кола за сигурност. Когато тя се прибра, поведе португалецът Антонио Феликс да Коща, но отново излеце кола за сигурност, заради сблъсък между Анре Лотерер и Себастиен Буеми. Пилотът на BMW Максимилиан Гюнтер също катастрофира и пак излезе колата на сигурността.

Малко преди финала Лотерер се удари  с Едуардо Мортара. Пак имаше кола за сигурност, но лидерът Да Коща нямаше достатъчно енергия и бе изпреварен от Де Врис. След него финишираха Мюлер и Вандоорн. Четвърти стана Ник Касиди (Virgin Racing), следван от Рене Раст (Audi Sport) и Робин Фринс (Virgin Racing).

Във втория старт на пистата Рикардо Тормо, победата взе Джейк Денис с BMW.

Той превърна своята първа позиция на Формула E в първа победа в сериите E-Prix на Валенсия – 6-и кръг от първенството. Наказание и катастрофа станаха причина да отпадне заплахата за победителя от преследващия го от второ място пилот.

Пилотът на BMW Andretti потегли първи от старта и контролираше напълно а контрол на веригата Ricardo Tormo в състезание, което показа необходимостта от управление на енергията. Денис контролира състезанието за победа с 1,5 секунди.

Той излезе извън линията, тъй като цялата колона изпадна вървеше бавно, за да запази енергия за късен спринт и задържи преследвачът му  Алекс Лин (Mahindra Racing) с четири десети назад. Лин можеше да се добере до  победата, тъй като остана в задната част на колата на Денис. Когато активира режима на атака обаче, той изостана от четвъртия Оливър Търви (NIO 333 FX), докато Денис остана първи. Денис не избяга, за да запази енергията си, което означава, че когато Търви изчерпа своя режим на атака с по-висока мощност.

Лин успя да се затвори. Но пилотът на Mahindra Racing беше избутан от преследващия го Норман Нато (Venturi Racing) в завой 9 и колата на Лин влезе встрани на чакъла. Той отиде на 9-о място. Тогава Нато бе наказан с пет секунди, което означава, че второто му място става на 5-о.

Това даде на Денис глътка въздух. Той забави темпото още повече, за да позволи на таймера на състезанието да отмине до нула, оставяйки само енергия за спринт в една обиколка.

Наказанието на Нато, даде на Андре Лоттерер второто място на подиума за Porsche. Лин успя да стигне до 4-о място, а след това и до подиума, той като изменените резултати му донесоха 3-а позиция.

Пилотът на Audi Рене Раст разби тенденцията, като активира втория си режим на атака много рано.

Това позволи на пилота, стартирал 14-и, да се бори за подиума. Заради тежкото късно управление на енергията стана 6-и, а в същото  време пилотът на Nissan e.dams Оливър Роуланд зае 4-а позиция. Нато остана 5-и, а Раст – 6-и.

Двукратният шампион Жан-Ерик Верн стартира 7-и и завърши 7-и за DS Techeetah. Търви с NIO 333 Turvey бе 8-и.

Втората машина на Venturi на Едоардо Мортара се класира на девето място, когато Лукас ди Граси с Audi разгърна своя фенбуст късно, за да направи двойно изпреварване в завой 1 и завърши 10-и.