Ник Касиди (Envision Racing) се изстреля към върха в световния шампионат на ABB Формула E с бурно каране от девето място на стартовата решетка до победата в състезанието E-Prix на Монако.
Касиди поведе на Мич Еванс (Jaguar TCS Racing), като отблъскваше своя сънародник, докато колата за сигурност в края на състезанието не направи победата сигурна за пилота на Envision Racing, който беше под сериозен натиск от фабричния пилот на Jaguar. Играта със скорост от 240 км/ч. ту се засилваше, ту затихваше, докато лидерите се бореха за контрол и да диктуват темпото.
Решителните ходове на Касиди в началото на състезанието доведоха до крайния резултат. Кивито постави своя I-TYPE 6 перфектно около външната страна на трите коли във фибата Фермонт в обиколка 4. Той догони лидерите още в обиколка 7 през първото активиране на режима на атака. След като неговият инженер даде зелена светлина за финал в спринта от шест обиколки, Касиди не се предаде и остана лидер. И това стана въпреки атаките и внимателнното щурмуване на заводския Jaguar на Еванс.
Самият Еванс се беше изкачил от шесто място на решетката до второ място на финала. Беше на едно докосване от Envision точно до излизането на кола за сигурност три обиколки преди финала на състезанието. Тазка Нова Зеландия първо и второ място, както и четири победи поред – нов рекорд във Формула Е за една нация.
Джейк Денис (Avalanche Andretti) не можеше да се движи с водещата двойка, но за негова радост той се промъкна от 11-ти на решетката, за да се намести на последноното стъпало на подиума.
Саша Фенестрац, който смяташе, че е запечатал първа позиция само за наказание след сесията, предаде тази чест на Джейк Хюз (NEOM McLaren). Той докара своя Nissan до четвърто място, неспособен да се движи със скоростта и ефективността на водещото трио. Хюз го последва през финала – 5-и, а Дан Тиктъм остана 6-и, въпреки повредата на неговия NIO 333.
Дългогодишният лидер в световния шампионат Паскал Верлайн, който стана 11-и от 12-о място с Porsche 99X Electric все още имаше проблем, особено с новия лидер в класирането Касиди, който отбеляза две победи и още четири подиума в последните шест кръга. Друг претендент за титлата – Жан-Ерик Верн стана 7-и от самия край на стартовата решетка, след като нарушенията на налягането в гумите на DS PENSKE ги дисквалифицираха от квалификациите.
Така Касиди вече е на 21 точки пред Верлайн с общо 121. Денис е 3-и с 96 т., а Евънс вече е четвърти с 94. Верн направи достатъчно, за да остане след Монако пети. Envision Racing сега скача на върха в класирането на отборите, с 14 точки пред TAG Heuer Porsche, а Jaguar TCS Racing е трети.