Джейк Денис стана втори в 15-ия кръг от Формула Е – E-Prix на Лондон и стана световен шампион при пилотите. Той сложи короната на ABB Формула Е на FIA за 2022/23 г., а Мич Евънс спечели състезанието за Jaguar TCS Racing.
Денис оцеля при две пропуснати цикъла на ATTACK MODE, от тежкия натиск на най-близкия си съперник и заел първа позиция Ник Касиди (Envision Racing), както и два червени флага, за да стане първият британски световен шампион във Формула Е. Той стана и първият, който взе титлата на родна земя. Освен това Денис записа рекордния 10-и подиум за сезона. Титлата на Денис е и първата за Andretti във Формула Е. Американският отбор е част от сериите от първия ден на шампионата.
Денис се включи в състезанието с 24 точки пред Ник Касиди (Envision Racing), който започна от първа позиция. Кивито поведе в ранните етапи, преди да отстъпи първото място на бъдещия победител и свой сънародник Евънс в 11-та обиколка. Втори стана съотборника му Себастиен Буеми.
Денис успя да изпревари Касиди с атака в последния завой само няколко обиколки преди края. Касиди веднага се пребори с колата на Andretti.
Въпреки това, когато Касиди караше плътно зад швейцареца, пилотите на Envision влязоха в контакт. Предното крило на първия беше повредено и влезе под лявото предно колело. Бяха направени опити за ремонт, но той отпадна. Това бе един претендент по-малко, с който Денис трябваше да се справи.
Колата за сигурност, излязла на пистата, събра групата. Денис, междувременно, не беше впечатлен по радиото от партньора на Porsche Паскал Верлайн (TAG Heuer Porsche). Германецът остава четвърти след лидера в класирането. Avalanche Andretti, задвижван от Porsche е основен играч в битката за титлата на отборите, която се нажежава.
Предизвикателството на Верлайн също отпадна преди да бъде показан червен флаг за изнасянето на колата Nissan на Саша Фенестраз. Той и Джейк Хюз се удариха в завой 1, като имаше повреда на Porsche-то на германеца.
При подновяването на надпреварата Евънс поведе, а Денис си проправи път до трето място – достатъчно, за да подпечата титлата. Прекалено оптимистичната атака на Норман Нато (Nissan) в предпоследния завой на обиколка 34 предизвика верижна реакция отзад с няколко коли. Те не успяха да избегнат мелето, налагайки още един червен флаг.
В спринта от три обиколки до финала след рестартирането, Денис трябваше само да се задържи на позиция, за да е сигурен, че ще вземе титлата. Той го направи, пред ликуваща домакинска подкрепа. Той дори стигна до второ място на финала, точно зад Евънс, тъй като имаше наказание за Антонио Феликс да Коща от TAG Heuer Porsche. Това го махна от подиума, а мястото му зае Себастиен Буеми (Envision Racing).
Всичко това накара Денис да бъде коронован като шампион при пилотите с 213 точки, като Евънс със 176 не успя да го настигне кръг преди края утре в Лондон, с който се слага край на Сезон 9.
Все още има какво да се решава в надпреварата на отборите с Envision Racing, който се насочва към фабричния отбор на Jaguar TCS Racing. TAG Heuer Porsche остава трети с математическа промяна на първото място.
След финала Денис каза: “О, Боже мой. Това е невероятно! Това състезание беше толкова трудно, всичко беше хвърлено върху нас. Световни шампиони, скъпа. Чувствам се невероятно, невероятно. Имах чувството, че всички се състезават срещу нас, но Исусе Христе, току-що станахме световен шампион и съм толкова щастлив за себе си, отбора и всички, толкова много го заслужихме.
Присъединих се към шампионата само преди три години и ние почти го спечелихме в нашата първа година. Сега обаче счупихме всички рекорди на подиума и станах световен шампион. Просто е умопомрачително! Наистина не мислех, че ще дойде тази година и пълна заслуга на моите момчета. Обичам ги толкова много и те ми дадоха абсолютна ракета през цялата година. И това е най-малкото, което мога да направя за тях.
Мога да чувам и феновете и е абсолютно невероятно да споделя това с тях. Майка ми също е някъде там. Световни шампиони – просто съм изумен.“