Фаусто Грезини потвърди независимия статус на тима си до 2022 г.

Първата крачка към стартовата решетка към 2022 г. е направена, тъй като бяха отворени слотовете за кандидатстване на отборите. Сега е време за подписване на договори  между Dorna, производителите и IRTA.

Фаусто Грезини, един от най-популярните мениджъри в падока на MotoGP беше първият, който резервира място за своя отбор Gresini Racing. Той трябва да се отдели от Aprilia и отново да стане независим тим. Това бе съобщени и в медиите вчера.

Не е тайна, че Gresini трябваше да стане независим тим, тъй като и Фаусто Гресини, и Aprilia отдавна говориха за това открито.

Прессъобщението само официално обявява това, което вече беше известно. Партньорството между Gresini и Aprilia беше брак по сметка от самото начало. Това беше стъпка, позволяваща на фабриката от Ноале да се върне в MotoGP през 2015 г., без да създава основна инфраструктура. Ето защо Aprilia все още се разглеждаше като независим екип, а не като напълно заводски. Това бе и  за целите на класирането му в подреждането на независимите отбори.

Въпреки че пресрелийза не разкрива никакви подробности за бъдещите планове на Грезини, отборът води продължителни преговори, за да участва като сателитен екип на Suzuki във висшия клас. Екипът на VR46, който също се очаква да направи проект за операция в MotoGP през 2022 г., също е кандидат за мотоциклетите на Suzuki. Условието обаче е те да станат достъпни. Засега от Хамамацу не говорят нищо. Има и друга възможност – Грезини да продължи с Aprilia като сателитен тим, заедно със  собствения заводски екип на Aprilia.

Gresini е една от редицата промени, които се очаква да настъпят през 2022 г.

Както споменахме, отборът на Валентино Роси – VR46, се очаква да влезе във висшия клас с два мотоциклета, като вземе слотовете от отбора Esponsorama (бивш Avintia). VR46 ще дебютира от сезон 2021, където ще кара Лука Марини в екипа на Esponsorama, на борда на Ducati Desmosedici GP19.

Освен това може да има някои промени в моторите, които независимите отбори ще използват. Gresini и VR46 са свързани със Suzuki. Свързани са и Petronas, за които се говори, че искат да преминат от Yamaha на Suzuki. Ако сателитните мотоциклети на Yamaha бъдат освободени, тогава VR46 почти сигурно да поеме тези машини.

Aprilia също се интересуват от сателитен екип, но въпросът e дали независим екип би се интересувал от машините Aprilia RS-GP. Освен ако не са били силно субсидирани!?

И шестте производители, които са в MotoGP са заявили намерението си да останат, без да се допускат непредвидени обстоятелства.

2022 г. е ключова дата в състезанията на MotoGP, защото Dorna изпълнява договорите си за петгодишен цикъл. Dorna подписва договори с производители и отбори за петгодишен период, за да осигури приемствеността на спорта. В замяна Дорна субсидира екипите и заводите през този период. Така им дава най-добрия шанс за оцеляване по време на договора.