Три съвсем нови автомобила на Honda – електрическия e:Ny1, новия хибриден ZR-V и следващата генерация на CR-V вече са в България

Вече е официално. Трите – нови автомобила на Honda: напълно електрическия e:Ny1, изцяло новия хибриден ZR-V и следващата генерация на CR-V, вече са България. Днес те бяха представени пред медиите в шоурума на официалния вносител на марката – Бултрако АД.

За първи път Honda представя три нови коли в един ден. Това стана през май в Офенбах, Германия. Трите SUV-та бяха показани по същия начин – заедно и у нас. Автомобилите пристигнаха буквално преди един ден – в сряда, а днес бе премиерата им. Трите модела бяха представени от Ангелина Деведжиева – директор на дилърската мрежа, инж. Петър Спасов и инж. Георги Манолов.

Инж. Петър Спасов, директор следпродажбено обслужване в Бултрако АД, официален представител на Honda сподели: „С тези модели японският производител утвърждава плановете си да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 г., както и нулева смъртност при ПТП с участието на автомобил Honda благодарение на обогатения технологичен пакет за безопасност Honda Sensing“.

„Чакането си струваше, ще поетапно ще пристигнат още бройки от електрифицираната гама на Honda, така че ще успеем да отговорим на търсенето от страна на клиентите ни“, заключи Ангелина Деведжиева, изп. директор на Бултрако Моторс, оторизиран дилър на Honda. „Очаква се в най-скоро време в България да започнат продажбите и на електрическия скутер за европейския регион – EM1e:“, побърза да добави Димитър Пашев, бранд мениджър на секция мотоциклети към представителството на Honda.

Напълно електрически  SUV e:Ny1

e:Ny1 е изцяло електрически, компактен SUV, който предлага запазената марка на Honda за динамика, отзивчиво управление и първокласни нива на комфорт при пътуване Това е вторият чист EV на марката, след градския автомобил Honda e. e:Ny1 е проектиран да отговори на нарастващото търсене на клиенти за изцяло електрически SUV автомобили от B-сегмента.

e:Ny1 предлагайки свеж, отличителен дизайн и най-новата усъвършенствана технология. Следва философията на Honda за развитие, ориентирана към човека. Възползва се максимално от изцяло електрическото задвижване на модела, за да достави SUV със забавна за шофиране динамика, гладка и изискана возия, и интуитивна гъвкавост.

e:Ny1  е с къс преден надвес, големи колела и широка следа. Той дебютира с изцяло нова електрическа идентичност за Honda, с бели лога „H“ около автомобила, включително емблемата на носа, централните капачки на джантите и волана. В допълнение, нов шрифт изписва „Honda“ на вратата на багажника. Този надпис ще присъства в бъдещите електромобили на марката.

Колата предлага забележително вътрешно пространство и комфорт. Изцяло новата централна конзола разполага с просто оформление на лесно достъпни бутони, множество опции за съхранение и безжично зареждане. Изчистеното табло, покрито с голям 15,1-инчов сензорен екран, осигурява достъп до изчерпателен набор от опции за инфоразвлечение и шофиране.

e:Ny1 е изграден върху новоразработената e:N Architecture F на Honda, платформа с предно задвижване. Тя е фокусирана върху три основни атрибута: специална структура на каросерията с висока твърдост, нисък център на тежестта и внимателно управлявана аеродинамика под пода за да се гарантира, че този SUV осигурява забавно и вдъхващо увереност шофиране.

В допълнение, платформата включва високоефективен, лек три в едно интегриран задвижващ блок, електрически мотор и скоростна кутия. Той генерира максимална мощност от 150 кВт, 310 Нм въртящ момент и е проектиран да осигурява плавно и удобно ускоряване и намаляване на скоростта. Под пода се намира литиево-йонна батерия с голям капацитет, която осигурява до 412 км (WLTP) пробег и възможност за бързо зареждане с постоянен ток. Това може да стане от 10 до 80% само за 45 минути.

Изцяло новото шаси, разработено специално за акумулаторни електрически превозни средства, осигурява подобрена устойчивост на усукване. Ключът към това е стоманата с висока якост, използвана в 47% от тялото на e:Ny1 (като тегло).

Ниската линия на отвора на багажника, чийто обем е 361 л и достига до 1176 л според конфигурацията на седалките, улеснява товаренето.

С помощта на Honda Connect можете да управлявате дистанционно зареждането на e:Ny1 било в домашни условия, било на обществена зарядна станция.

Изцяло новият ZR-V

Напълно новият SUV от C-сегмент ZR-V предлага перфектната комбинация от изискан стил, практичност и удоволствие от управлението. По размери ZR-V се нарежда между HR-V и CR-V. Новият хибриден SUV е висок 1620 мм ненатоварен, широк е 1840 мм и е дълъг 4568 мм при колесна база 2657 мм. Той е с 50 мм по-широк от HR-V и с 59 мм по-нисък от CR-V.

Насочен е към младите купувачи, които търсят стилен, мощен и забавен за шофиране автомобил. Под елегантния му стилен екстериор се крие пълната хибридна технология на Honda, чието ДНК се родее с многократно награждавания Civic e:HEV.

Оптимизиран за ZR-V, ефективният, но мощен 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване и цикъл на Аткинсън на системата e:HEV работи заедно с два електромотора. Така осигурява мощно, отзивчиво ускорение и въртящ момент, достоен за 3,0-литров силов агрегат. Максимумът на въртящия момент на електромотора е 315 Нм, а мощността вече е 135 кВт (184 к.с.).

С тези данни е гарантирано ускоряване от 0 до 100 км/ч за 7,8 сек. Въпреки динамичните си качества ZR-V отделя едва 130 г/км вредни емисии от СО2 и изразходва едва 5,7 л/100 км гориво по WLTP.

Хибридната задвижваща система сменя режимите (електрически, хибриден и ДВГ) неусетно за шофьора. В градска среда в повечето случаи е актуален електрическият при нулеви вредни емисии и разход. Необходимо ли е ускоряване, активира се хибридният режим, при който се съчетават усилията на 2,0-литровия бензинов двигател с мощност 143 к.с. и на по-мощния електромотор. Непрестанното рекупериране на спирачната енергия също допринася за икономичното шофиране.

Благодарение на високата устойчивост на коляновия вал и вторичния балансиращ вал, вибрациите на двигателя са сведени до минимум независимо от скоростта, с която се движи автомобилът. Това е едно от сериозните подобрения спрямо предишното поколение на системата e:HEV. Шофьорът може да избира между четири стила на управление от селектора: нормален, спортен, екологичен новия – за сняг.

Новото поколение на вече по-компактния и по-лек интелигентен захранващ блок на Honda (IPU) е разположено под багажното пространство. Подобрен е спрямо предишната генерация на хибридната система и блокът за управление на захранването (PCU), сместен под капака, за се спести от пространството в ZR-V. Благодарение на двата нови блока в системата електромоторът вече може да поема по-голямо натоварване. Така е осигурен и по-дълъг пробег с него.

Олекотеното, но твърдо шаси е вдъхновено от платформите на Civic и на CR-V. То е проектирано да осигури динамични характеристики, обикновено свързвани със спортните хечбеци. Многораменното задно окачване и оптимизираните втулки осигуряват комфортно, но динамично шофиране.

ZR-V  е с целеустремен силует, заоблени повърхности и с дръзка предница. Тесните фарове и черната решетка тип „пчелна пита“  създават изтънчена естетика. Всеки панел и компонент е оптимизиран за подпомагане на видимостта и подобряване на аеродинамичните характеристики.

Компактният пакет на ZR-V осигурява изключителни пространство, практичност и комфорт. В автомобила ще открием огромен набор от ниши и джобове за съхранение на вещи. Задното багажно пространство включва товарна преграда, прибиращ се капак за пакети и място за съхранение под пода, което повишава възможностите на ZR-V при превоз на товари до 1291 литра.

Шестото поколение CR-V и като e:PHEV plug-in хибрид

Това е шестото поколение на най-продавания SUV на Honda – CR-V. Той рязко вдига летвата за дизайн, практичност и всекидневна употреба. Новият CR-V е усъвършенстван по всякакъв начин, за да бъде създаден перфектния универсален SUV.

Той съчетава модерните и спортни ценности на Hoinda с най-новите средства, асистиращи на водача и системи за пасивна безопасност. Така се реализира изключителна надеждност, динамика и комфорт.

CR-V ще се предлага с избор между пълен хибрид (e:HEV) или, за първи път на европейския пазар, plug-in хибрид (e:PHEV) задвижване. И двата варианта разполагат с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън с директно впръскване, който е ревизиран, за да подобри ефективността, финеса и динамичното представяне в цялата гама.

Версията със система e:PHEV използва същите олекотени електротомотори, с каквито функционира и познатата ни вече технология e:HEV. Тя е способна да изминава 82 км само в електрически режим, достатъчни да покрият повечето всекидневни градски пътувания. Когато температурата на батерията е 25 градуса, от празна до 100% заредена тя е само за 2,5 часа.

100% заряд на високоволтовата батерия е постижим в рамките на 2,5 часа при температура на батерията 25 градуса. Вариантът e:HEV е усъвременена и усъвършенствана разработка на спечелилата награда система, дебютирала с хечбека Civic. Високоволтовата литиево-йонна батерия и двата компактни, олекотени електромотора са комбинирани с бензинов двигател, като цялата система с лекота превключва между режим на двигател с вътрешно горене, електрически и хибриден.

Новият CR-V  запазва познатия си силует, но с еволюция на дизайна. Има по-целеустремен. Варианти с e:HEV и e:PHEV се отличават със собствен изключителен дизайн на решетката. Тънките фарове се комбинират с нови характерни дневни светлини, за да генерират силно визуално присъствие Отзад комбинацията от вертикални спирачни светлини и мигачи е интелигентна еволюция на незабавно разпознаваемия дизайн на задните светлини CR-V.

Видимостта е друг ключов фокус по време на проектирането и разработката. Предните ъгли на CR-V са ниски, благодарение на широкия, изчистен преден капак. В комбинация с голямото си остъкляване, CR-V предлага изключителна всестранна видимост.

Еволюционният дизайн също прикрива увеличението във всеки един размер на CR-V. По-широк, по-дълъг и по-висок от изходящия модел, изцяло новият CR-V предлага повече вътрешно пространство за пътниците, 40 мм по-дългото междуосие позволява 16 мм повече пространство за краката отзад и 118% повече багажен капацитет. Осем нива на регулиране на наклона на задната седалка, с ъгъл от 10,5°, също позволява на пътниците да се отпуснат удобно.

Това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност при катастрофа с участие на МПС от марката.

Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки.

CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си – 587 л до 1651 л според конфигурацията на седалките.

Следващото поколение на CR-V ще е и първият модел на Honda, оборудване с усъвършенствания набор от системи за сигурност и асистенти на шофьора – Honda SENSING 360.

Фейслифт на Jazz

В началото на годината дебютира и фейслифтът на Honda Jazz, който е на българския от пролетта. В гамата му влезе и новото ниво на оборудване Advance Sport, външният дизайн бе освежен с промяна в радиаторната решетка, която вече е тип „пчелна пита“. Малкият и функционален модел на Honda се сдоби и с нови джанти от алуминиева сплав. Вариантът Crosstar e с променени бордово табло и тапицерия на седалките.

Задвижващият електромотор е получил допълнителна порция от 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport).

Новото ниво на оборудване Advance Sport e и с ексклузивен цвят Urban Gray, с уникално покритие на предната броня, спортна броня, блестящи черни странични огледала, както и 16-инчови колела. Седалките му са тапицирани с комбинация от сива екокожа и черен синтетичен велур, а новият 3-спицев волан, централният подлакътник и панелите на вратата са декорирани с контрастен жълт шев.

В унисон с желанието на клиентите всички версии на Jazz e:HEV вече са способни да теглят до 500 кг под формата на малко ремарке или багажник за колело.

Пакетът за безопасност Honda Sensing e обогатен с помощта на още по-широкообхватна камера с още по-висока разделителна способност. Jazz вече „разпознава“ граничния край на пътя без бордюри или крайпътна маркировка. Асистентът за движение при задръстване вече функционира още от нулева скорост.

Снимки Тони Тончев и Автора