Тест: Volvo S60 – мощността не е порок

Наглед  Volvo S60 е обикновен, кротък седан, какъвто може да видиш навсякъде по пътя, дори и да е нов модел. Но колата вече изглежда и се чувства по друг начин, когато към името се добави 4D R-DESIGN T8 2.0L  Recharge 390hp AT8. И още едно пояснение – това е автомобил Plug-In Hybrid.

Както се досещате, от последните цифри и поаснения, автомобилът е с мощност 390 к.с. Така този привидно кротък средноразмерен седан с 4 врати, настанил се в нишата на луксозните лимузини, изведнъж се превръща в звяр. Но мощността не е порок във Volvo S60 Plug-In Hybrid. Той може да бъде и икономичен, и тих, и практичен.

Седанът е изграден върху Scalable Product Architecture (SPA), модерната модулна продуктова платформа на Volvo, която стои в основата на всички Volvo от серията 90 и 60. Като всеки автомобил на Volvo, и S60 стои гордо и уверено на пътя. Има всички белези на дизайнерския език на шведската марка, съчетани с класиката. Това си личи по емблематичните LED фарове “Thor’s Hammer” (Чукът на Тор), новата решетка, Volvo Iron Mark, както и изразителната задна част… Пак типично за славната марка Volvo отзад. Както и да го погледнем – страхотно.

Размерите (дължина, широчина, височина) на автомобила са съответно  4761 х 2040 х 1431 мм, междуосието е 2872 мм. Теглото на колата е 1978 кг.

Същото е и отвътре. Достатъчно е да споменем иновативния и луксозен стил R-Design. Volvo S60 е взел реплики от изчистения скандинавски интериорен дизайн, представен за първи път в автомобилите от серия 90. Колата вдига недостижимо летвата в сегмента с естествени материали и нови детайли на таблото и арматурното табло. Да не забравяме невероятно удобните седалки. За другите не знам, но тази на водача е уникална. В по-удобно кресло в кола не съм сядал скоро.  А също за отбелязване е големия багажник с обем от 485 л при това с „патерица“ или малко резервно колело.

Ще вметна, че е информационно-развлекателната система на Volvo, наречена Sensus предоставя интуитивен интерфейс със сензорен екран, съчетаващ автомобилни функции, навигация, свързани услуги и приложения за развлечения в автомобила. Портретният ориентиран сензорен екран позволява лесен и бърз достъп до множество функции и функции. Както при автомобилите от серия 90, също е налична интеграция на смартфон с Apple CarPlay и Android Auto.

Друго типично и за този автомобил на Volvo е пословичната безопасност и сигурност. S60 потвърждава лидерството на Volvo в областта на автомобилната безопасност. SPA платформата доведе до най-здравите автомобили Volvo досега. Всички системи за безопасност, предназначени да предпазват хората вътре и извън колата. Нали от фирмата са се зарекли че никой не трябва да бъде убит или сериозно ранен в ново Volvo до 2020 г.

Технологията за градска безопасност на Volvo, стандартна за всички модели на Volvo, съчетава функционалност за автоматично спиране и системи за предотвратяване на сблъсъци, за да покрие редица потенциални сценарии на произшествия и да ви помогне да бъдете в безопасност. City Safety е единствената система на пазара, която открива пешеходци, велосипедисти и големи животни като лос и елени. Нали визията Volvo 2020 е, че никой не трябва да бъде убит или сериозно ранен в ново Volvo след 2020 г.

Хубаво е да споменем обаче за някои системи: City Safety (Асистент за предотвратяване на сблъсък с автоматично спиране), Oncoming Lane Mitigation by braking (Асистент за предотвратяване на неизбежен сблъсък с насрещно движение), Автоматично задействане на аварийните светлини при екстремно спиране (EBL), Система за защита при “камшичен” удар (WHIPS), Система за защита при страничен удар (SIPS).

Има и още асистенти като круиз контрол, регулируем ограничител на скорсостта, асистент за спазване на пътната лента,фза разпознаване на пътните знаци, за потегляне по наклон, помощник при паркиране, система за предупреждаване за хлъзгава настилка и др.

И все пак основната сила на тестваното от нас S60 двигателят и задвижващата система. Стана дума, че автомобилът е Plug-In Hybrid и с мощност 390 к.с. Това за мотор с обем 1969 куб. см никак не е лошо. Но тези коне са в комбинаця с електромотора. Бензиновият 4-цилиндров мото е с турбо и има 303 к.с.. Другите 87 к.с. идват от електрическия мотор, който задвижва задните колела в електрически режим и при ускорение. Той е 9,1 киловатчаса. Литиево-йонтата батерия се зарежда между 3,5 часа на 80% и 7,5 ч. напълно. Максималният въртящ момент е 400 Нм между 2200 и 4800 об/мин.

При движение в града и без да се „гази“ много газта, движението става само на електричество. Аз изминах 38 км на ток. Някой твърдят, че са изминали още 10-15 км или към 50 км.

Като разход на дълъг път постигнах забележителните (поне за мен) 4,6 л бензин, макар да дават, че S60 харчи само 2,1 л на 100 км. До такова „изстъпление“ обаче не съм стигнал. Инак двигателят отговаря на Euro 6, а емисиите СО2 са 46 г/км.

Ускорението на автомоибла от 0 до 100 е за 4,6 сек. След 100 км/ч колата също набира бързо. И го доказа няколко пъти, особено на магистрала „Струма“, когато при 130 км/ч. ме настигаха „присветващи досадни бързаци“. Тогава „с лек скок“ на газта ги карах да опулят очи, защото ме губеха от поглед. Разбира се на скорост не мога да се меря, защото S60 Plug-In Hybrid е ограничен на 180 км/ч.

Скоростната кутия е 8-степенна автоматична с възможност за ръчно превключване Geartronic. Задвижването е eAWD. На предните колела е от двигателя с вътрешно горене, а на задните от електродвигателя. Има вазможност и за настройки, вклюително и персонални.

След всичко, което прочетохте до тук не мислете, че Volvo S60 Plug-In Hybrid е евтин автомобил. Цената на тествания от мен седан е 139 342,79 лв. Но за екстрите, икономията и ситурносттта, която предлата, всеки лев си струва.