Стратегията на Nokian Tyres за Централна и Източна Европа – всесезонните гуми

Nokian Tyres успя да увеличи пазарния си дял в Централна Европа. В деня на капиталовите пазари през септември, компанията потвърди своите средносрочни цели (3-5 години), за улавяне и ускоряване на възможности с висока добавена стойност в Централна Европа и за увеличаване на общия бизнес с 50%. В количество гуми, това означава увеличение от шест до девет милиона продадени гуми годишно.

 „Въпреки необичайните обстоятелства донесени от Covid-19, нашият екип свърши страхотна работа, и пазарният дял се увеличи значително. Движим се уверено към постигане на общата цел за ръст от 50%.“, казва Бари Курта, старши вицепрезидент за Централна Европа.

Какво подхранва растежа в Централна Европа?

Промените в бизнеса с гуми са движени от две големи потребителски тенденции: удобство и устойчивост. На практика това означава повишено търсене на всесезонни гуми, по-големи размери джанти, разрастващ се бизнес с автопаркове, преминаването на електрическите автомобили в превозни средства за масова употреба и това, че все повече аспекти на бизнеса и личния живот са застъпени онлайн.

„Крепостта“ на компанията е Източна Европа, където ще се възползва от силното си зимно позициониране.

До 80% от гумите в Европа се търсят онлайн, а делът на онлайн покупките варира между 10-40%. Nokian Tyres планира допълнително да развие многоканалното си предлагане отвъд търговията на едро, на дребно и онлайн и да обслужва подобаващо нуждите и на разрастващия се бизнес с автопаркове. Компанията също така рационализира организацията на веригата си за доставки, която беше преместена в Прага заедно с обслужването на клиенти.

С цел да подкрепи растежа в Централна Европа компанията инвестира повече в маркетинг, за да увеличи разпознаваемостта на марката и активността на потребителите. Нов старши търговски екип с опитни служители беше внедрен на европейско ниво. Всички тези промени спомагат за увеличение на пазарния дял с 3% в Централна Европа.

“Имаме стабилен ръст в сегмента за всесезонните гуми, но не за сметка на нашата най-голяма сила, който е бизнеса със зимни гуми. Фокусът ни върху големите размери джанти беше много успешен, като по този начин спечелихме пазарен дял и съумяхме да се развиваме по-бързо от самия пазар. Сега искаме да продължим с начинанията, които се доказаха като успешни.“, добавя Курта.

Дигиталният маркетинг ще бъде засилен, но също и физическите продажби през оторизираните дилъри на Nokian Tyres в Европа, като тяхната мрежа и концепция ще бъдат допълнително разработени. Оторизираните дилъри на Nokian Tyres за Европа или Nokian Authorized Dealers (NAD), към момента генерират до 27% от бизнеса на компанията в Централна Европа. Nokian Tyres в момента разработва ново поколение за NAD концепцията си.