Скандал на планинско „Осогово“. Любен Каменов печели единствения манш, дисквалифицират Камбуров

Със скандал завърши планинския шампионат на България – планинско „Осогово“ над Кюстендил. Надпреварата бе съкратена на един единствен манш, спечелен от Любен Каменов (Грийн Фокс Моторспорт) с Mitsubishi Lancer Evo 9. До този старт не бе допуснат осигурилият си титлата Пламен Камбуров (Ел-Ви Ауто Рейсинг) с Mitsubishi Lancer Evo 9. Той закъсня (според съдийското ръководство) за старта на първия манш и бе дисквалифициран. Тъй като второто качване не се състоя, всички завършили в първото получиха половината точки.

След като Пламен не бе допуснат до старта, всички и от екипа му, дори и от този на Любен Каменов дойдоха на старта, като търсеха обяснения от съдиите и  ръководството на състезанието. Всички със сигурност знаеха, че за участието си в първото изкачване Камбуров не е закъснял. Той бе последна кола на старта и нямаше на кого да попречи, дори и да потегли с минута по-късно.

Нещата се развиват така. Любен Каменов заема мястото си на предстартовата зона, а веднага след него, към зоната се нарежда и последният в стартовия списък Пламен Камбуров. Каменов тръгва по трасето, и когато Пламен се придвижва напред към старта, пред него е спусната бариерата. Аргументите – бил просрочил 5-те минути, за които Камбуров  е длъжен да се подготви за предстоящия старт.

Разправията стана преди началото на втория манш. Той и без това беше забавен заради проблем с една от колите на форлойферите. Скандалът на старта продължи близо час. По време на препирните, директорът на състезанието Георги Стоянов обяви, че поради стеклите се така обстоятелства, надпреварата се прекратява след първия манш. Стартиралите и финиширали в първия манш ще получат половината от точките за състезанието.

Каквито и спекулации за ситуацията да има за скандала, то те тепърва ще се изясняват. Една от тях е версията, че всичко е заради отборната титла. Мераците да я вземат бяха на Грийн Фокс Моторспорт. Затова в планинското се включи Димитър Кондев, затова в тима бе повикан Любен Каменов. Но едва ли е така, тъй като в разправиите със съдиите се включи лично и Каменов и то на страната на преки си конкурент – Пламен Камбуров.

Любен изтъкна, че Пламен не е имал закъснение, тъй като е видял автомобила му в зоната. Но дори и да е така, той е последна кола и няма на кого да пречи, би трябвало да го пуснат по трасето. Същите аргументи изтъкнаха и от екипа на Пламен Камбуров. Освен това и първият манш бе прекъсван, като никой не е обявил точен час на стартиране на Камбуров.  Това също бе изтъкнато от клуба му Ел-Ви Ауто Рейсинг.

Днешната ситуация не бе първата. Вчера пак съдиите „изядоха“ един от маншовете – първия, на Динко Иванов от Стара Загора. Той стоя неотлъчно встрани до стартовата зона с каска и колани, очаквайки да го пуснат, но в крайна сметка не му разрешиха да стартира. Аргументът – имал още два манша да кара. Да, но за Пламен нямаше, тъй като го порязаха.

Сега със случая ще се занимават в АФБ. От клуба на Камбуров – Ел-Ви Ауто Рейсинг ще подадат протест до федерацията. По лошото е, че най-масовия и предпочитан шампионат – планинският, бе провален. От шест старта, реално имаше само три. Единият бе отменен заради ковид пандемията, другият заради трагичния инцидент с Георги Георгиев. Нормално минаха Българка, Лясковец и Своге, а този в Кюстендил, на едно от най-добрите трасета в България, последният, мина скандално и наполовина.

Снимки Асен Илиев