Световният шампионат Enel MotoE бе представен на Валелунга

Enel, Ducati и Dorna Sports представиха новата ера за MotoE във Валелунга, преди началото на сезона

Световният шампионат на FIM – Enel MotoE за 2023 г. вече официално стартира! Това е нова ера за електрическото състезание, тъй като придобива статут на световен шампионат, състезава се в повече кръгове в повече страни и приветства нов производител: Ducati. Вчера пистата Валелунга край Рим беше домакин на официалното представяне преди състезанието, започващо през май, с всички ключови играчи на шампионата.

Главният изпълнителен директор и генерален мениджър на Enel Франческо Стараче, главният изпълнителен директор на Ducati Motor Клаудио Доменикали и главният изпълнителен директор на Dorna Sports Кармело Еспелета излязоха на сцената, за да приветстват всички в новата ера на състезанието.

Това бе последвано от презентация от Елизабета Рипа, главен изпълнителен директор на Enel X Way – официален партньор за интелигентно зареждане на шампионата Enel MotoE. След това официалният, единствен доставчик на гуми за MotoE – Michelin, също направи презентациите.

Нито едно представяне не би било пълно, без да се види машината на пистата. Новият Ducati V21L направи  шоу на класическата италианска писта в ръцете на опитния пилот Алекс Де Анджелис. Сега остават състезанията в MotoE!

След първите официални тестове в Херес в началото на март, всички пилоти в серията отново ще се съберат за изпитание в Барселона от 3 до 5 април. Световният шампионат официално стартира на 13 май с Гран При на Франция на Льо Ман. След това календарът включва Муджело (10 юни), Заксенринг (17 юни) и Асен (24 юни). След лятната пауза мотоциклетите Ducati MotoE ще се върнат на пистата в Силвърстоун на 5 август, преди да се справят с трите финални Гран При на Ред Бул Ринг в Австрия (19 август), Каталуня (2 септември) и Мизано (9 септември).

Във формата, който е нов от тази година, ще има две свободни тренировки в петък сутринта, последвани от две квалификационни сесии следобед. Двете състезания ще са в събота.

Друга новост, въведена през сезон 2023 е новият формат за квалификациите. Отборите ще могат да разчитат на изцяло нова структура в падока.

18-те състезатели от 9-те отбора, ще се състезават с прототипа „V21L“. Той е проектиран и произведен от Ducati. Процесът на разработка продължи малко повече от година, като принос имат тестовите състезатели Микеле Пиро, Час Дейвис и Алекс де Анжелис, който във Валелунга направи няколко демонстрационни обиколки на електрическия мотоциклет Ducati.

За базирания в Болоня производител този проект се появи с цел да развие експертиза за бъдещето. Той е резултат на подхода, който винаги е подхранвал ДНК-то на Ducati – експериментиране с технологични решения в състезанията. Всичко, разработено в тази област, ще влезе в серийните модели на марката.

Прототипът на Ducati „V21L“ има общо тегло от 225 кг (12 кг по-малко от минималните изисквания, наложени от Dorna и FIM за мотоциклет, способен да измине състезателна дистанция). Той има максимална мощност 110 кВт или 150 к.с., както и въртящ момент 140 Нм. На писта като Муджело това позволи на мотоциклета да достигне скорост от 275 км/ч.

„V21L“ е MotoGP на електрическите мотоциклети. Той съчетава електронните технологии и размерите на шасито, разработени от Ducati Corse, с процес на проектиране и управление на проекти, типични за уличен мотоциклет като Panigale V4. Това е обединение на най-добрия опит в двата свята – състезания и производство. Прототипът, с който Ducati експериментира, тепърва ще бъде открит за електрическите спортни мотоциклети.