Рали Дакар 2023: Ред е на мотористите и други фаворити

След като мнозинството от фаворитите в автомобилната категория преминаха проверка вчера, днес минаха мотористите, както и други звезди на четири колела. Става дума за претендентите от екипа на BRX – Себастиен Льоб, Герлен Шишери и Орландо Теранова.

В бивака на брега на Червено море започна и дефилето на фаворитите в мотоциклетната категория. Съзвездието на KTM, където се включват и дъщерните марки GasGas и Husqvarna, има най-големия контингент от бивши победители. Това са Сам Съндърланд, Матиас Валкнер, Тоби Прайс и Кевин Бенавидес.

Срещу тях се изправят техните вечни съперници от Honda. Тимът има сериозна „огнева мощ“. Тук е новото попълнение Адриен ван Беверен, който се присъедини към Рики Брабек, Пабло Кинтанила и „Начо“ Корнехо, заедно с Хоан Бареда, който е самотник.

Вторият и последен ден на технически контрол премина и новият „дрийм тим“ на Red Bull – Чалеко Лопес, Сет Кинтеро, Остин Джонс и Кристина Гутиерес в T3, както и Рокас Бачюшка в T4.

Сред мотористите има и други звезди. Например Карлос Чека иска неговият втори Дакар да бъде забавно преживяване. Бившият световен шампион по Супербайк ще трябва да ограничи ентусиазма си, за да го направи.  Карлос Чека премина през техническия преглед в последните часове преди старта. След като получи печат на картата си, той дори позира пред камерите с новия си навигатор Марк Сола.

50-годишния каталунец, който кара в пистови мотоциклетни състезания от малък, се включи в Гран При през 1993 г. и прекара две десетилетия на трасето. Спечели 17 подиума във висшия клас, две победи в 500 кубика, пето място в шампионата на MotoGP през 2002 г. и, разбира се, в световния шампионат на Супербайк през 2011 г. с Ducati. Чека се оттегли от мотоциклетните състезания преди 10 години. Но никога не е напускал света на моторните спортове напълно. Фенът на авиацията продължава да задоволява глада си за състезания с случайни ралита, понякога на мотоциклет, понякога на SSV. Спечели рали Панафрика с Polaris, кара в Баха Арагон и Мерзуга два пъти.

В света на рали рейдовете го въведоха приятелите му Нани Рома и Марк Кома ме въведоха в този свят. Направи тестове с тях в Мароко още като мотоциклетен състезател. Но не иска да кара в Дакар на две колела, защото го намира твърде опасно.

Друга звезда в колоната е Джеймс Хилиър. Британецът е първият победител в ТТ на остров Ман, който участва в Дакар. Той се надява, че неговият опит в шосейните състезания ще подпомогне изчислението на риска и ще му помогне да стигне до финала.

Джеймс Хилиър отскоро започна да се занимава с рали нападения. Англичанинът е ендуро състезател от дълго време, но досега е участвал само в две ралита – Абу Даби и Андалусия, където спечели билета си за Дакар 2023 в клас Original by Motul. Но пилотът от Рингууд, Хемпшир, не е новодошъл в моторните спортове.

Джеймс е един от онези пилоти, които са пристрастени към адреналина на шосейните състезания. 37-годишният пилот, който живее Борнмът, има победа и няколко места на подиума в Tourist Trophy, както и в North West 200. Той също така държи седмото най-добро време за обиколка на 60-километровото трасе на остров Ман.

Сега той ще кара КТМ с № 80. Хилиър осъзна истински мащаба на предизвикателството още преди старта на ралито, в бивака край морето.