Рали Дакар 2023: Жестока битка при моторите, Бранч и Льоб триумфират на две и четири колела

Рос Бранч с Hero спечели 8-ия етап от 45-ото рали Дакар от Ал Дувадими до Рияд. Във временното класиране Хоус, който кара за фабричния отбор на Husqvarna, за кратко загуби преднината от сънародника си Мейсън Клайн, но беше върнат обратно начело в класирането, когато съперникът му беше наказан с 2 минути за превишена скорост.

При автомобилите най-бърз бе Себастиен Льоб с BRX. В генералното класиране обаче миналогодишният шампион и четирикратен победител Ал-Атия с Toyota продължава де води. И в днешния етап той финишира втори.

Мотоциклетистите и състезателите на четириколки се завърнаха на трасето след глътка въздух след вчерашния отменен за тях етап. Рязко се е случвало обаче в средата на рали Дакар на две колела да се води такава битка, а лидерите и в етапите и в генералното да са на такива малки разлики. Първите шестима в общото класиране са в по-малко от четири минути.

Днес етапът започна в каменистите долини до Ал Дувадими, но веднага след това дойдоха пясъкът и вериги от дюни по целия път до станцията за зареждане. Навигацията бе от съществено значение във втората част на етапа, където състезателите караха по бързи трасета и дълги участъци в долините.

На първата контрола Даниел Сандърс с GasGas бе с най0-добро време, с 1:10 мин. пред Пабло Кинтанила с Honda. Дори с бонуси за време, Лучано Бенавидес, Тоби Прайс и Скайлър Хоус изоставаха от Сандърс във виртуалното класиране.

После Мейсън Клайн записа най-добро време от 12-о място на старта и взе 50 секунди пред Сандърс. Лучано Бенавидес, Прайс и Хоус се събраха заедно на 100 км от старта на етапа, за да отварят пътя заедно. Битката за времеви бонуси се разгорещи.

Рос Бранч, един от останалите трима състезатели на Hero MotoSports стартира 17-и и се възползва от трасирания път от мотористите пред него. Той бе в началото само на 6 сек. след Клайн и погна споменатите трима в челото.

Нещата се разбъркаха в дюните. На километър 203 Мейсън Клайн остана начело с 22 сек. пред Рос Бранч и 1:06 сек. над Даниел Сандърс. Ван Беверен беше четвърти, изоставайки от американеца на 3:12 мин. Триото в челото започна да губи позиции от своите преследвачи. Лучано Бенавидес беше на 12:14 мин. зад Клайн. Дори бонусите от 3:35 мин., които той събра, го поставиха далеч от върха. Същото бе при Хоус и Прайс.

После Барнч изпревари Клайн и бе със 7 секунди пред него. Сандърс бе на още 4 секунди назад. Тези разлики до края на етапа набъбнаха. Първи стана Бранч, а на 1:33 мин. след него бе Клайн. След наказанието той стана трети, на 3:33 мин., а Сандърс бе класиран втори на 3:15. Четвърти бе Кинтанила на 6:29, следван от съотборника си в Honda ван Беверен на 6:35. Двамата бяха разделени само от 6 сек.

Във временното класиране лидер остана Хоус с аванс от 1:13 мин. пред e Кевин Бенавидес с КТМ, след като Клайн беше наказан. На 1:13 мин. трети е тъкмо Клайн, следван на от Тоби Прайс на 2:58. Само 4 секунди делят съотборниците Кинтанила и Ван Беверен – 5-и и 6-и. Французинът е на 3:49 мин.

При автомобилите Себастиен Льоб пресече първи финала. На специалния етап той бе най-бърз, като изпревари с 2:11 мин. лидерът в класирането Ал-Атия. Отлично каране направи Карлос Сайнц, който бе много бърз във финалните 100 км и на километър 247. Той обаче остана 3-и, въпреки че бе с най-доброто време.

Ел Матадор бе най-бърз в етапа, но беше наказан с 5 минути, след като е карал с 40 км/ч. повече от лимита в зона с 30 км/ч. в етапа. Така той загуби победата си в етапа и остана 3-и, на 3:31 мин. На негово място бе класиран Льоб. Ал-Атия остана на 2:11 мин., а трети бе Сайнц.

Четвърти стана Хенк Латеган с Tpyota на 4:43 мин. той също ес надяваше да стане втори, но бе изпреварен. Зад него бе полякът Якуб Пшигонски с X-raid MINI на 10:19 мин. Шести бе Гарлен Шишери.

Насър Ал-Атия продължава да води във временното класиране, следван на 1.03:46 от Латеган. Трети, на 1.20:22 часа е Лукас Мораес. С победата си Льоб излезе на 4-о място, на  1.52:06 ч.