Рали Дакар 2022: Сам Съндърланд си върна лидерството, Екстрьом с първа победа при автомобилите

Пилотът на GasGas Сам Съндърланд върна лидерството в рали Дакар 2022 при мотоциклетистите. Британецът днес взе първата си етапа победа в състезанието и отново излезе начело.

При автомобилите Матиас Екстрьом спечели етапа – първият му в Дакар. Той е вторият пилот на Audi, който побеждава тази година след Карлос Сайнц с електрическия автомобил. Шведът завърши на 49 сек. пред своя съотборник Стефан Петерхансел. Така Audi взе двойна победа.

Съндърланд водеше почти през цялата първа седмица от ралито до почивката в Рияд.

Вчера обаче загуби 26 минути заради объркване по трасето, което той и негови колеги описаха като “казино” в условията за навигация. Британецът обаче се възроди по 395-километровия 8-и състезателен пробег от Ал Давадими до Вади Ад Давасир. Той водеше на всяка отделна точка, за да спечели етапа с 2:53 мин. и така скочи от 4-о на първо място в генералното класиране.

Лидерът от вчера Адриен ван Беверен, имаше тежък ден като втори състезател на пътя. Пилотът на Yamaha обаче ограничи загубата си от време до Съндърланд на 10:21 мин., като завърши 9-и в етапа.  Така французинът се смъкна до о място, на 4:43 сек. зад Съндърланд и малко под минута зад Матиас Валкнер от KTM, който се задържа на второ място с третото най-добро време на етапа.

Само на още 47 секунди зад ван Беверен на 4-о място бе Пабло Кинтанила. Той бе най-сериозният съперник на Съндърланд в етапа и най-бърз за отбора на Honda. Чилиецът се изкачи с две места за една нощ – от 6-о на 4-о. Подобен скок на 5-а позиция направи неговият съотборник Хоан Бареда, който е на 14:38 мин. зад Съндърланд. Бареда бе 10-и в етапа днес.

Лош ден имаше действащият шампион Кевин Бенавидес с КТМ.

Той загуби над 15 минути от Съндърланд, като се срина от трети до шести в общо класиране, зад Бареда, само за един етап. Изостана и Лоренцо Сантолино с Sherco – от 5-о на 7-о място. Същото сполетя и победителят от вчера  Хосе Игнасио Корнехо с Honda, който падна от 9-о на 12-о място, след като отваряше пътя.

Четвърти в етапа бе Рики Брабек с Honda, който се изкачи с едно място в генералното класиране – 13-и. Пети бе Мейсън Клайн с КТМ, следван от Тоби Прайс с KTM. Той отново влезе в топ 10 – 9-и 32 минути пасив.

Yamaha загуби един от заводските си пилоти днес. Рос Бранч от Ботсвана се оттегли от ралито. Той страдаше от натъртвания след падане на етап 6, преди почивката и избра да остане на бивака сутринта. Бранч е третият заводски пилот, който отпада след Скайлър Хоус с Husqvarna на етап 5 и Даниел Сандърс GasGas преди етап 6.

При автомобилите шведа Матиас Екстрьом направи страхотно каране.

Шведът спечели етапа и финишира на 49 сек.  пред своя съотборник Стефан Петерхансел. Себастиен Льоб с Prodrive завърши трети на 3:08 мин., като бе само с три секунди пред Карлос Сайнц. Така французинът лиши Audi от тройна победа, както се очертаваше в средата на дистанцията.

По-важното бе, че Льоб се изкачи обратно на второ място в генералното класиране на 37:58 мин. от Насър Ал-Атия с Toyota. Язед Ал-Раджи с Toyota също загуби време днес и сега изостава от Ал Атия с 53:13мин.

В началото поведе Стефан Петерхансел,  но след 170 км, Себастиен Льоб излезе пред Петерхансел. Пилотът от Елзас обаче загуби едно от резервните си колела на специалната отсечка и трябваше да бъде изключително внимателен, за да стигне до финала.

На 170-ия километър Ал-Атия изоставаше  от своя съперник Льоб с 8:28 мин. Катарецът беше трети в конвоя на Toyota, воден от Жинел де Вилиерс, следван от Шамер Вариава. Ал-Раджи бе на 5 секунди зад Ал-Атия. Задната част на конвоя се затваряше от Бернард Тен Бринке. На малко повече от 10 сек. след колоната на японския производител се движеше Мартин Прокоп с Ford.

След 239 км Петерхансел си върна преднината с почти минута пред Льоб. На близо 40 сек. зад него бе Карлос Сайнц, който се пънеше да се присъедини към двамата французи в битката за етапната победа. Някъде обаче от колоната се измъкна Матиас Екстрьом, който бе 4-и само на 20 сек. зад Сайнц.

След 280 км Сайнц изпревари Льоб само с 9 секунди.

Петерхансел все още водеше с 1:46 мин. пред своя съотборник от Audi. Третият пилот на Audi – Матиас Екстрьом бе само на 2:40 мин.

Точно на финала Петерхансел пристигна първи, но бе детрониран от съотборника си Екстрьом. Така шведът спечели първия си етап на Дакар. Льоб попречи на Audi да постигне 1-2-3 и си върна 7 минути в общото класиране от Насер Ал-Атия, който завърши на повече от 10 минути зад Екстрьом.

Герлен Шишери, който се завърна в Дакар за първи път от 2016 г., счупи зъбно колело на своето бъги с биоетанол след 36-ия километър. С основаната от него компания GCK, амбицията му е да стане първото превозно средство с водород, което може да спечели ралито до 2024-2025 г.