Рали Дакар: С Audi RS Q e-tron на прага на новата ера

Започва нова ера в рали Дакар. Новото Audi RS Q e-tron ще се състезава за първото си пустинно изпитание от 1 до 14 януари 2022 г. За Audi като изобретател на quattro, TFSI, ultra, e-tron и много други бъдещи технологии в моторните спортове, това бележи началото на нова ера в крос-кънтри ралитата. На борда на състезателните автомобили ще бъдат екипажите Матиас Екстрьом/Емил Бергквист, Стефан Петерхансел/Едуар Буланже и Карлос Сайнц/Лукас Крус.

Юлиус Зеебах, управляващ директор на Audi Sport GmbH и отговорен за моторните спортове в Audi казва: „Рали Дакар е най-голямото възможно предизвикателство за нашето иновативно електрическо задвижване с батерия с високо напрежение и високоефективен преобразувател на енергия. Никога досега не сме пускали на старта толкова сложно превозно средство от Audi Sport за толкова кратко време. Нашият първи тест за издръжливост при конкурентни условия сега е най-дългото и най-взискателно рали в света. Подхождаме към рали Дакар с голямо уважение и сме изцяло фокусирани върху това предизвикателство.”

На дванадесетте етапа в пустинното рали в Саудитска Арабия, Audi ще се срещне с още 91 конкуренти при автомобилите. Това е една от петте категории превозни средства наред с мотоциклети, ATV-та, леки превозни средства и камиони.

В историята на Audi Sport крос-кънтри ралитата е вече седмата дисциплина в моторните спортове. От 1981 г. марката участва в световния рали шампионат (WRC), състезанията за туристически автомобили (Trans-Am, IMSA GTO, DTM, STW, TCR), надпреварите с прототипи (LMP), GT състезанията (GT3, GT2, GT4 ), раликрос (WRX) и при едноместни автомобили (Формула E).

На борда на трите Audi RS Q e-tron са три водещи екипа от пилоти и навигатор. След като Audi стана първият производител, спечелил 24-те часа на Льо Ман с електрифицирано задвижване през 2012 г. (дизелов двигател) и първият немски производител, спечелил отборната титла във Формула E през 2017/2018, следващото пионерско постижение следва в пустинята. В категорията T1 Ultimate на рали Дакар Audi иска да докаже, че електрифицираният задвижващ агрегат е високоефективен и конкурентен.

Тримата топ пилоти ще дадат всичко от себе си. Матиас Екстрьом блести със своята гъвкавост. Има две DTM титли и спечелването на световния раликрос шампионат в почти 30-годишната си международна кариера в моторните спортове. Навигаторът му, шведът Емил Бергквист, беше световен джуниър рали шампион, преди да премине на мястото на копилота. Стефан Петерхансел води класацията на като 14-кратен победител в рали Дакар. Неговият сънародник и навигатор Едуар Буланже бе до него през 2021 г. в последния им успех. Испанецът Карлос Сайнц е печелил Дакар три пъти и носи със себе си повече от две десетилетия опит в световните ралита, в които е спечелил две световни титли. Неговият сънародник Лукас Крус беше на мястото на копилота и в трите победи в Дакар.

И трите автомобила Audi RS Q e-tron са включени в Team Audi Sport. Марката получава подкрепа от Q Motorsport. Екипът на Свен Куанд от Требур в Хесен, Германия, има повече от четвърт век опит в крос-кънтри ралитата, включително шест победи в Дакар. Общо 80 души от Audi и Q Motorsport – от състезателите и екипите за технологиите и логистиката до лекаря и физиотерапевтите, ще се движат по трасето през Саудитска Арабия за две седмици. Програмата за 2022 г. включва дванадесет етапа с всекидневни разстояния над 800 км в някои етапи. Общата дължина на ралито е 8099 км, като от тях в специални етапи са 4252 км. Ралито започва на Нова година в Джеда и завършва там на 14 януари. На 8 януари е почивния ден в Рияд.