Когато през 2017 г. Benelli представи за първи път Leoncino 500, едва ли някой е предполагал, че в ръцете на клиентите попада един приятелски настроен, стилен уличен мотоциклет (стрийтфайтър), лесен за каране и не толкова претенциозен. Оттогава Leoncino 500 има няколко промени. Последната бе направена миналата година.
Новият Leoncino 500 е с изцяло нов дизайн, създаден от CentroStile Benelli. Той идеално съчетава отсечените форми на мотоциклетите с хармонични линии, като изключва чистата емоция, с която Benelli са прочути. Автентичната и сърцата дизайнерска концепция, която преоткрива стила и достъпността на оригинала и същевременно предоставя съвременен мотоциклет, който създава спортно, вълнуващо изживяване.
Всъщност това си е традиция на марката Benelli, родена в Италия през 1911 г. От популярна марка, постоянен победител в състезания и един от най-известните производители на мотоциклети в Европа, Benelli се препъва в лицето на нарастващата азиатска конкуренция в края на 70-те години.
Тогава Benelli произвежда впечатляващи машини, включително два роудстъра с редови шестцилиндрови двигатели, моделите Seí 750 и 900 куб. см. После, в средата на 90-те години и Benelli се появи със стилната и уникална линия Tornado Tré – модерни спортни мотоциклети, базирани на 900 и след това 1130-кубиков 3-цилиндров двигател.
За разлика от споменатите предшественици, новият Leoncino 500 е роден в друго време и има задачата да отговаря на строгите норми на стандарта Euro5.
Benelli Leoncino се произвежда в Китай, защото през 2005 г. китайският производител на скутери и леки мотоциклети Qianjiang Motor Group, известен още като QJ Motor, купува Benelli. Въпреки това обаче, Leoncino 500 си е чистокръвен италианец, роден и създаден в Италия, в Пезаро, където е базата на марката. То си личи и по дизайна и по формите на байка.
„Уличната“ машина има модерен двуцилиндров редови, четиритактов двигател, с течно охлаждане. Той е с четири клапа на цилиндър DOHC, а диаметърът и ходът на буталото е 69 мм x 66,8 мм.
Обемът на двигателя е 500 куб. см. Максималната му мощност 48 к.с. (35 кВт) при 8500 об./мин., а максималният въртящ момент е 45 Нм при 6000 об/мин. Затова разходът на гориво е 4,2 л на 100 км. Така с резервоара с обем от 12,7 л, мотоциклетът си осигурява солиден пробег.
Leoncino 500 има оборотен, но плавно развъртащ се двигател. Ускорението е бързо на почти всяка предавка, без да е ужасяващо. Затова карането в града на 5-а или 6-а предавка при 50 км/ч. си е съвсем нормално. Минаването от ниски обороти на високи предавки е без проблеми.
Двигателят на Leoncino е настроен “правилно”. Нищо по него не вибрира и не притеснява ездача, стига да не се доближава до червената линия от 9000 об/мин. Максималната скорост от 175 км/ч. се достига спокойно на 6-а предавка и при далеч по-ниски обороти – около 5000.
Размерите на мотоциклета наистина го правят компактен и маневрен. Дължината му е 2139 мм, височината – 1120 мм, широчината 877 мм, а междуосието 1443 мм. Височина на седалката e 785 мм, просветът 145 мм, а сухата маса 186 кг.
Джантите на обикновения „уличен“ Leoncino 500 са от лят алуминий. Мотоциклетът има LCD приборен панел, който показва задължителните скорост, изминати километри, показва още позиция на предавката, температура на охлаждащата течност, температура на околния въздух, газов манометър, часовник, брояч на изминатия път и обичайните предупредителни светлини.
Предната обърната вилка 50 мм се регулира предварителното за натоварване. Удобното е, че с бутон се регулира и се правят бързи промени на задния моноамортисьор – съществена част от задното окачване.
Дисковите спирачки с марка Benelli с ABS осигуряват ефективната спирачна сила. Малка фигура на Лъва от Пезаро, язди гордо на върха на предния калник.
Повечето “градски” мотоциклети в този обемен диапазон вървят с по един диск отпред и отзад. При Leoncino обаче отпред дисковете са два полуплаващи. Така при спиране няма изненади. Мощните предни двойно дискови спирачки са приятно предимство за този мотоциклет. ABS-ът също работи отлично.
Въпреки малкия си обем, Leoncino е достатъчно плавен и мощен за каране по магистрала. Той се движи стабилно по пътя, дори и при пълна газ и близо до максималната си – над 170 км/ч. Седалката е твърда, плоска и удобна, с достатъчно място за двама възрастни с нормален ръст. Разбира се, когато е сам, ездачът винаги се чувства по-удобно, тъй като може да сменя положението си напред и назад.
Като цяло Benelli Leoncino 500 ( https://www.motopoint.bg/benelli-leoncino-grey-1.html) е забавен, функционален и стилен мотоциклет. Той постига добър баланс между гъвкав градски байк и машина за по-продължителни пътувания. Предимството му е в цената, лесното обслужване и икономичността. У нас машината струва 10 380 лв.
Същевременно Leoncino 500 не е новаторски, екзотичен или крехък. Това е солидна машина от среден размер с достатъчно мощност, за да прекара безпроблемно ездачите из града или между две отдалечени селища. Моторът е напълно модерен и надежден, спирачките се открояват над конкуренцията.
У нас Benelli Leoncino 500, може да се види в шоурума на вносителя Мото пойнт ЕООД на бул. Проф. Цветан Лазаров 92. На мотоциклета дори може да се направи тест райд. А цената, както стана дума, му е повече от чудесна – само 10 380 лв.
Подробности за машината можете да намерите на този линк:
https://www.motopoint.bg/benelli-leoncino-grey-1.html