Премиера: Triumph Tiger Sport 660 – спортен адвенчър роден от роудстър

Вчера беше световната премиера на Triumph Tiger Sport 660. Това става месец преди изложението EICMA в Милано, където всеки ще има възможност да види и пипне най-новият адвенчър спорт от лека категория в гамата на британците. Новата машина е подходяща за града и дори за начинаещи ездачи.

Да си припомним, че през 90-те години на миналия век се появи Honda CBR600F, който оглавяваше класациите за продажби в продължение на години. Основната сила бе перфектната комбинация от цена, производителност и практичност. Тъкмо това е залегнало в новия Tiger Sport 660 на Triumph за 2022 г.. Той обаче има пакет на спортен адвенчър, но според вкусовете на ездачите след 2020 г.  си  има за цел да предложи подобна комбинация от умения, но опакована в приключенско-спортен пакет, който да отговаря на вкусовете на 2020-те.

Triumph не пренаписва правилници с Tiger Sport 660. Просто приема същата формула, използвана от Yamaha при създаването на Tracer 7 и Tracer 9, базирана то неикид моторите MT-07 и MT-09.  Triumph  използват базата на Trident 660, създавайки висок, наполовина спортен турист с позиция на приключенски мотор върху скелета на обикновен роудстър. Резултатът е мотор, който се конкурира директно с Tracer 7 или Kawasaki Versys 650, но с повече производителност и ефективност на трицилиндровия двигател. Затова при представянето ще ги сравняваме. Versys, Tracer, а и Suzuki V-Strom 650 са с двуцилиндрови двигатели, докато трицилиндровият на Tiger Sport 660 добавя допълнителна изтънченост. Справка – успехът на Trident, от който Triumph е продал 12 500, въпреки че моторът бе представен само преди година.

Машината на Triumph е трицилиндров 660-кубиков двигател . Мощността е 80 к.с. при 10 250 об/мин, със 7,5 к.с. повече от Tracer 7 и от Kawasaki с 14 к.с. Въртящият момент е 64 Нм при 6250 об/мин. Над 90% от максималния въртящ момент е наличен още от 3600 об/мин и е в диапазона до 9750 оборота. По този показател е между двамата конкурентни мотора.

Теглото на Triumph Tiger Sport 660 за 2022 г.  е 206 кг с течностите и отново е директно между основните си съперници. Той е с 10 по -тежък от Tracer 7 и с 11 кг по-лек от Versys 650. Височината на седалката е 835 мм и е нерегулируема. Има и опционалната версия с височина 810 мм, но тя е от гамата с 40 аксесоара. Резервоарът е с обем 17,2 л, а разходът на гориво 4,5 л/100 км. Това гарантира около 380 км пробег с едно зареждане.

Tiger Sport е шосеен мотор. Нищо, че позицията и стилът на каране са като при адвенчър. Джантите са 17-инчови, с гуми Michelin Road 5. Говори се, че следващата стъпка не британците е офроуд модел Tiger 660. Така „тигрите“ ще се увеличат, а моторът ще хвърли ръкавицата на машини като Yamaha Ténéré 700 и новият Tuareg 660 на Aprilia.

Tiger Sport 660 обещава фурор на асфалт. Точно както Honda CBR600F спечели фенове за това, че е спортен мотор през уикенда, пътнически през седмицата и спортен турист, когато по време на ваканция, така Triumph обещава внимателно балансирана комбинация от гъвкавост, комфорт и товароносимост. Макар и да не е като по-скъпите модели в гамата, Tiger Sport 660 има два режима на каране – road and rain,  както и стандартен тракшън контрол. Режимите на каране променят реакцията на дросела и настройките на TC, който може да бъде изключен,  ако водачът го иска. ABS е стандартен, но няма анти-блокиране в завои.

Окачването е просто, но ефективно, с вилки Showa 41 мм USD и подходящ заден амортисьор с дистанционна настройка на предварителното натоварване. Ходът на окачването и отпред, и отзад е 150 мм. Спирачките са обикновени двубутални апарати Nissin отпред с 310 мм дискове и с еднобутален апарат отзад с 255 мм диск.

На борда технологията включва малък цветен TFT дисплей под бяло-черния LCD скоростомер и индикатор за горивото. Има достъп до различни допълнителна информация. Ако моторът е оборудван с опционалната система за свързване MyTriumph, той получава навигация, връзка с мобилен телефон, музика и дори GoPro контрол.

От Triumph твърдят, че интервалите на обслужване са дълги – 16 000 км или 12 месеца. Поддържката на Tiger Sport 660 е 17% по-евтина от съперниците му. Tiger Sport 660 ше бъде при дилърите от февруари 2022 г., а цената е 9295 долара.