Премиера: Aprilia Tuareg 660 за свободни хора

То се разбира и от името! Новият модел на Aprilia –  Tuareg 660 подтиква към приключения, свобода,  динамика, воля на духа…  Машината е предназначена да издържи на тежко офроуд каране, но гарантира комфорт и удоволствие.

Платформата 660 представлява началото на нова ера за Aprilia. Определя се от леки и високопроизводителни мотоциклети с атрактивен дизайн и уникално, недвусмислено първокласно технологично съдържание. Това е отговорът на Aprilia на търсенето на новото поколение за лесни и забавни превозни средства, способни да бъдат също толкова вълнуващи както при всекидневните, така и при динамичните пътувания. Резултатът е гама от байкове със среден по обем двигател, които въвеждат нова концепция за спорт, в съответствие с очакванията на позор от по-млади и по-знаещи хора.

Tuareg 660 следвайки много популярните RS 660 и Tuono 660, посветени на уличното и спортно каране, това е истински офроуд мотор. Той носи име, въведено от Aprilia през 1985 г., което впоследствие стана легендарно – име, толкова напомнящо, че е ясно за какво е моторът.

С толкова значителна история, името Tuareg изразява уникален набор от ценности: гаранция за качество на каране, производителност и забавление. Tuareg 660 е офроуд байк, изключителен на пътя, издържащ дори при най-дългите и приключенски изпитания.

Той е създаден, за да придружава тези, които търсят свобода – основна ценност в културата на туарегите, които се идентифицират с името „imohag“, което означава „свободни хора“. Даването на свобода е истинската мисия на Tuareg 660. Разработен върху изключителната механична основа на двуцилиндровия Aprilia 660, той е проектиран да бъде монтиран в архитектура на шасито с различно предназначение. Tuareg 660 е проектиран, разработен и създаден, за да бъде най-добрата комбинация от едноцилиндрови ендуро мотори и приключенски машини със среден обем.

Това са два противоположни свята, но досега.

Tuareg 660 вдига летвата за каране на офроуд приключенски мотоциклет. В същото време той поставя върховния дух за пътуване, благодарение на безупречното си представяне на асфалт, първокласното си техническо съдържание, производителността на своя двуцилиндров двигател 80 к.с. и намаленото тегло от само 187 кг без течности.

Стилът: перфектен пример за функционален дизайн

Дизайнът на Tuareg 660 е резултат от работата, извършена от PADC (Piaggio Advanced Design Center), стилния пост на Piaggio Group в Пасадена, Калифорния. Тази привилегирована точка за наблюдение на света е мястото, където се развиват най-новите тенденции, преди да се разпространят в световен мащаб. Дизайнерите, водени от Мигел Галуци, си представиха разрушителен и силно отличителен стил.

Пътеводната светлина на процеса беше елиминирането на всяка част, която няма конкретна функция, така че да се държат под контрол размера и общото тегло. Неговият стил е изкован в търсенето на перфектен баланс между форма и технологични/функционални характеристики.

Моторът черпи вдъхновение от външния свят и техническите елементи, използвани в приключенските дейности. Има само функционални елементи, които превръщат техниката в източник на тяхната красота. По същия начин, дизайнът на Aprilia Tuareg 660 предава идеята за превозно средство, готово да отговори на всяка нужда, разработено с постоянен фокус върху функционалността. Графиките и логото на версията Indaco Tagelmust, от друга страна, са ясна почит към Tuareg 600 Wind от 1988 г.

Избрано е изключително уникално и иновативно решение за горния обтекател, състоящ се само от широка площ от плексиглас. Това е доказателство за старателната конструкция на Tuareg 660. По същата причина няма класически странични панели под седалката. Те са заменени от два панела, които могат да се свалят при монтиране на комплекта от странични куфари. Пълната LED осветителна система включва новия компактен фар с периметър DRL.

За първи път в тази категория, Tuareg 660 въвежда концепцията за двоен обтекател, който действа като аеродинамичен придатък, вече успешно въведен на RS 660 и Tuono 660.

Ергономичност и возене: истинска Aprilia

Определянето на ергономията беше едно от най-сложните предизвикателства при разработката, като се има предвид основната цел на Tuareg 660 да представлява най-добрата възможна комбинация от два различни свята: на ендуро с един цилиндър и на адвенчърите. Паралелната конфигурация на двуцилиндровия двигател на Aprilia позволи на дизайнерите да поддържат ограничена височина на седлото от земята и да измислят много по-ниска арка. Това улеснява достигането на земята за ездачи с всякаква височина.

За да се съчетаят високия ход на задните колела, което е от съществено значение при каране извън пътя – с лекотата на монтиране на седлото, зоната на подрамата беше намалена колкото е възможно повече. Така се даде възможност за дизайна на елегантен, но достъпен заден обтекател. Внимание беше отделено на размерите, за да се постигне изключително компактен и тънък мотоциклет, особено в областта, където краката на водача влизат в контакт с резервоара за гориво. Той пък има обем от 18 литра, които осигуряват пробег от 450 км.

Позицията за езда прави пътуването още по-приятно, като краката са само леко свити, а гърбът заема изправена и изпъната поза. Широкото и високо конично алуминиево кормило позволява оптимален контрол на предния край. То дава на водача великолепните усещания за управление,  типични за всички архитектури на шасито на Aprilia. Пътникът също получава плавно возене, с дълга и удобна част от седалката.

Старателната грижа за ограничаването на теглото на всеки компонент, намали общото собствено тегло до само 204 кг, невероятен резултат в категорията приключенски мотоциклети със среден обем. Така малкото тегло, компактност и перфектен баланс, съчетани с рекорден ход на окачването, превръщат Tuareg в новия еталон за истински офроуд спортист и за ефективност.

Архитектура на шасито: Aprilia отново вдига летвата

Архитектурата на шасито на Aprilia винаги е била призната за най-добрата в света за ефективност при спортно каране и по-специално за уникалното и безпогрешно усещане на предните колела, което осигуряват. Те са резултат от култура на проектиране и строителство, извлечена директно от опита на Aprilia Racing, който вече е довел до 54 световни титли.

Архитектурата на шасито Tuareg 660, както вече е случаят с неговите братя, вдига летвата в категорията. Всичко очевидно е много различно от RS и Tuono, защото мотоциклетът е проектиран за използване в „тежки режими“. Рамката е нова конструкция от високоустойчиви стоманени тръби и отлeти плочи. Подрамата е заварена към рамката, за да се постигне наистина здрава конструкция, способна да издържи натоварвания до 210 кг, отговаряща на всякакви нужди от товар при пътуване с багажници и пътник на борда.

Структурната здравина се осигурява и от шестте точки на закрепване на двигателя към рамата, който вече не се използва като носещ елемент. Двураменната алуминиева люлка е значително по-дълга, за да осигури максимално сцепление. Тя се завърта както в рамката, така и в двигателя и задвижва амортисьора с прогресивно свързване. Системата за окачване на Kayaba, с изключително дълъг ход – 240 мм, е регулируема хидравлична.

Конструкцията, която Aprilia избра, е идеална за преодоляване на всяко препятствие, което може да възникне при каране извън пътя, като същевременно прави възможно едно приятно каране по пътя. Резервоарът за гориво е друг от елементите, които ясно представят яснотата зад дизайна на Tuareg 660. Въпреки големия си 18-литров капацитет, той е изключително тънък в зоната, където краката на ездача влизат в контакт с него и е напълно защитен от рамката. Неговото вертикално развитие позволява на горивото да остане близо до центъра на тежестта, без да оказва никакво влияние върху динамиката на каране, промяната в обема или каквато и да е промяна в позицията му в резервоара.

Безкамерните алуминиеви джанти показват ясното призвание на Tuareg 660 за офроуд: предната е 2,5 x 21”; задната е 4,5 x 18″. И двете са обути с гуми Pirelli Scorpion Rally STR, съответно 90/90 и 150/70. Спирачната система Brembo разчита на двойка 300 мм дискове и двубутални апарати отпред и един 260 мм диск и плаващ еднобутален апарат отзад.

Производителност и безопасност с електронния пакет APRC

Aprilia винаги е била на върха на областта на електрониката. Първи въведоха управление на газта Ride-by-Wire на мотоциклет MotoGP през 2002 г. и на заводски мотоциклет през 2007 г. В момента може да се похвали с електроника APRC (Aprilia Performance Ride Control). Aprilia Tuareg 660 разполага с електронния мултикартов ускорител Ride-by-Wire за фино настроен, деликатен и прогресивен контрол на газта от ниски обороти на двигателя. Специалният пакет APRC електронни контроли, калибриран за производителност и безопасност, със специални настройки за осигурява безопасно каране на пътя и на офроуд без филтри.

Пакетът APRC на Tuareg 660, разработен специално за този модел, включва:

• ATC: Aprilia Traction Control – контрол на сцеплението, който може да се регулира на 4 нива или да се деактивира, характеризиращ се с фино настроена и високопроизводителна логика и работа.

• ACC: Aprilia Cruise Control, за поддържане на зададената скорост без докосване на дросела, изключително удобен при пътуване.

• AEB: Aprilia Engine Brake, система за контрол на спирането на двигателя при затваряне на газта, регулируема на 3 нива.

• AEM: Карта на двигателя на Aprilia.

Има 3 различни картографии за промяна на характера на двигателя и начина, по който доставя мощност. Това не променя максималната доставена мощност.

Огромният каталог от аксесоари, посветени на Tuareg 660, включва също AQS: Aprilia Quick Shift, електронната скоростна кутия, която позволява много бързо превключване без затваряне на газта или използване на съединителя. Освен това е оборудван с функция за превключване на по-ниска предавка, която позволява превключване на по-ниска предавка без съединител.

Aprilia създаде четири режима на каране специално за Tuareg 660. Всичко, което ездачът трябва да направи, е да избере режима на каране, който най-добре интерпретира неговите или нейните нужди за каране, за да получи автоматично най-добрите настройки в условия на контрол на сцеплението, двигателна спирачка, ABS и всички други управлявани параметри.От четирите режима на каране, два са посветени на уличното каране, единият е специално за офроуд, а един е напълно персонализиран.

Управлението на настройките на електрониката се улеснява от напълно интуитивни контроли на кормилото: на сцеплението и круиз. Може бързо да се изберете желания режим на каране.

5-инчовият цветен цифров TFT инструментален клъстер осигурява перфектен дисплей на различните параметри и разполага със сензор за здрач, който регулира яркостта в зависимост от условията на околното осветление. Списъкът с аксесоари включва Aprilia MIA, мултимедийната платформа на Aprilia, която ви позволява да свържете вашия смартфон към мотора, допълнително разширявайки функциите на инструменталния панел. Приложението Aprilia MIA също позволява на ездача да запазва завършените пътувания и да анализира данните, получени директно в приложението, като използва функцията за телеметрия с географска референция.

Характер и производителност на двуцилиндровия Aprilia с 80 к.с

Ултра модерният двуцилиндров 660, основата на новото семейство Aprilia, е проектиран да оборува гама от байкове с различни приложения. Това беше една от причините за решението за създаване на обърнат напред двуцилиндров двигател. Той е изключително компактен агрегат от последно поколение, произтичащ от предния ред на 1100-кубиковия V4, от който черпи концепции и измервания и одобрен за Евро 5. Тази конфигурация се отличава със своите компактни размери и леко тегло. Конфигурацията, обърната напред, осигурява комфорт за ездача благодарение на по-доброто разсейване на топлината и оставя свободата на дизайнера при използване на пространствата.

Освен това, тази архитектура се поддава добре на охлаждане, отчасти благодарение на гениалната система с двойна стена на обтекателя, включена във всички модели на Aprilia 660, която има за цел да ускори въздуха, който тече през него. Дългите изпускателни колектори са проектирани със същата цел, завършвайки в странично положение – идеално разположение за бърза поддръжка.

Новият двуцилиндров мотор на Aprilia е резултат от опита, натрупан от свръхмощния двигател на RSV4. Възползва се от изключително висока производителност и изпитана основа: главата, горивната камера, каналите, цилиндрите и буталата произлизат от V4. Отворът също е 81 мм, както при 1099-кубиковия V4, докато ходът е 63,9 мм. Решението за използване на технологията V4 гарантира изключителна производителност, особено когато се вземе предвид високата скорост на хода на буталото спрямо действителното изместване.

Картерът на двигателя е разделен хоризонтално на две части с цилиндрите, вградени в горния полукартер. Така се намалява обемът и конструкцията става по-здрава. Цилиндрите са изместени спрямо коляновия вал, за да се сведе до минимум вътрешното триене на буталото.

Постигнатата производителност всъщност е по-висока от тази на двигателите с по-голям капацитет. Максималната мощност е 80 к.с. при 9250 об/мин; максималният въртящ момент от 70 Нм се осигурява при значително по-ниски обороти – 6500 об/мин. 75% от него са налични от 3000 об/мин, което се превръща в 85% при достигане на 4500 об/мин.