Премиера: Новият MT-10 – шампион в Hyper Naked гамата на Yamaha

Откакто се появи в гамата на Yamaha, MT-10 стана хит и е безспорният шампион в гамата Hyper Naked на Yamaha. Мотоциклетът се радва на голямо уважение от всички, които са го карали и са го виждали. Сега дойде ред на новия „гол“ MT-10.

Когато Yamaha пусна MT-10 през 2007 г., никой не можеше да предвиди как тази уникална машина ще промени пазара на мотоциклети в Европа. Но се случи.  Със своя оголен корпус, двигател с висок въртящ момент и отличителен външен вид, моторът се превърна в началото на нова ера в света на мотоциклетите. Това продължи и с представянето на феноменално успешния MT-09 през 2013 г. Технологията на двигателя с кръстосан колянов вал, агресивен вид и опростен корпус, моделите от MT Hyper Naked се превърнаха в най-успешната гама мотоциклети на Yamaha. От тях са продадени над 290 000 броя в Европа.

Двигателят CP4 на новото поколение е с висок въртящ момент, базиран на R1, е най-забележителният агрегат, който Yamaha някога са монтирали на нейкид мотоциклет. Изключително агресивният „оголен“ стил придава на MT-10 най-отличителния и респектиращ вид. Лекото алуминиево шаси осигурява водещи в класа нива на подвижност и стабилност, които го правят един от най-вълнуващите и удовлетворяващи мотоциклети, създавани някога.

Следващата еволюция на MT-10 е оборудвана с усъвършенствана версия на легендарния CP4 двигател с кръстосан колянов вал с водно охлаждане. С развиването на увеличена мощност и създаването на по-силно усещане за въртящ момент това е най-мощният и най-технологично усъвършенстван двигател, виждан някога на мотоциклет Hyper Naked на Yamaha. Обновеният дизайн за 2022 г. може да се похвали с леки ковани бутала от алуминий, изнесени мотовилки и цилиндри с директно покритие, за да се осигури максимална ефективност, и има редица нови специфични за модела функции, които са предназначени да подобрят усещането за въртящ момент. В мотора се използват стоманени мотовилки вместо титановите компоненти, използвани в R1, а инерционният момент при коляновия вал е увеличен.

Настройките за впръскване на гориво са променени за още по-високо ниво на линеен въртящ момент между 4000 и 8000 об/мин. Дизайнът на всмукателната и изпускателната система също е променен, за да придаде на MT-10 по-вълнуващ и уникален характер на 360° въртящ момент. Икономията на гориво е по-висока, а нивата на CO2 са намалени. Така по-мощният двигател отговаря на регулациите на Euro5.

Новият MT-10 е с изцяло променен облик с по-интегрирано усещане, което придава по-минималистичен и внушителен външен вид. Компактните нови двойни монофокусни LED фарове с отделни комплекти за дълги и къси светлини осигуряват отлично осветление и проектират силен и равномерен лъч с по-мека светлина по краищата.  LED габаритите са разположени над фаровете, а новият модул отпред трансформира външния вид на този флагмански модел и му придава още по-изискана, но доминираща външност.

Монтирани от двете страни на капака на резервоара за гориво, разширените въздуховоди увеличават ефективността на всмукване и допринасят значително за увеличаването на мощността на двигателя за 2022 г. Те имат механична функционалност за подаване на студен въздух към системата за впръскване на гориво. Освен това всмукателите визуално подчертават изключителната мощност на 998-кубиковия двигател и са неразделна част от новия външен вид на мотоциклета. Заедно с акустичните усилвателни решетки, разположени в предната част на капака на резервоара за гориво, двойните въздуховоди излъчват вълнуващия звук на всмукване на двигателя CP4 с висок въртящ момент за наслада на мотоциклетистите

Минимален надвес в предния край и по-компактна LED задна светлина, в комбинация с компактния нов нос и нови по-широки въздуховоди, дизайнът с изместване на тежестта към средата на MT-10 е изведен до крайност, осигурявайки страхотен уплътнен страничен профил, който не оставя никакво съмнение, че това е кралят на гамата MT.

Легендарната универсалност на MT-10 в почти всяка ситуация на каране, от градски улици до лъкатушещи извънградски пътища и пътувания на дълги разстояния, и дори понякога на пистата, го прави един от най-надеждните и желани мотоциклети тип Hyper Naked. За подобрен комфорт и по-голяма свобода при различни стилове на каране „триъгълникът на мотоциклетиста“ на модела от 2022 г. – връзката кормило/опора за краката/седалка – е подобрен. Капакът на резервоара за гориво вече е по-гладък и осигурява по-добро усещане, когато водачът обхване резервоара с коленете си при спиране или ускоряване. Освен това позволява по-голяма подвижност при преместване на тежестта в завоите. Променени са твърдостта и дизайнът на седалката за по-добър комфорт