Първият EV на Honda за млади европейски ездачи бе показан в Германия. EM1 e: е оборудван със сменяем Honda Mobile Power Pack e:. Той осигурява истинско удобство и забавен градски транспорт без емисии. Електрическият мотор в колелото осигурява задвижването; използваемият обхват е 41,3 км, а максималната скорост е 45 км/ч. Спецификациите включват дигитален дисплей с инструменти, място за съхранение под седалката, USB гнездо, стъпенки на седалката и задна стойка.

EM1 e: е първото двуколесно електрическо превозно средство на Honda за клиенти в Европа. То се появява след обявяването през септември 2022 г. на плановете на компанията да представи 10 или повече електрически двуколесни автомобила в световен мащаб до 2025 г. Това също е забележителна първа стъпка към постигане на заявената от Honda въглеродна неутралност за всички свои мотоциклетни линии през 2040 г.
„EM“ означава електрически мотопед и моделът е насочен директно към младите хора, които търсят лесен, забавен градски транспорт без емисии. Той е компактен, с плосък под, с плавен стил, който подчертава неговата разлика и уникална идентичност в гамата на Honda.
Перфектен е за кратки преходи из града, до работата, до училище или до колежа. Тези пътувания са ефективни, тихи и без вредни емисии. EM1 e: се синхронизира прецизно със съвременните очаквания за градска мобилност.
И тъй като нарастващото местно законодателство относно паркирането в градовете в цяла Европа ограничава използването на традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE), съвсем естествено пазарът на EV расте.
Сега Honda навлиза в това пространство със свежа, висококачествена опция както за млади мотоциклетисти, така и за пътуващите на къси разстояния.
За типичен студент, който може да направи общо 30 км „обиколка“ на града през един ден, EM1 e: е завладяващо предложение: лесен за каране и управление, тих, екологичен транспорт.
И първият от многото.
Компактен, лесен за използване и предлагащ чиста мобилност със свеж нов стил, по-голямата част от EM1 e: е конвенционална. Стоманена рамка на дъното, телескопични вилки, двойни амортисьори и дискова предна, и барабанна задна спирачка са класически характеристики на мотопед.
Това, което е наистина ново, са електрическият двигател в колелата и собственият Honda Mobile Power Pack e:, който може да бъде свален за лесно презареждане у дома с помощта на специалното зареждащо устройство.
EM1 e: е напълно оборудван с цифрово табло, висококачествено превключващо устройство, дълга подова площ, място за съхранение под седалката и USB гнездо за зареждане. Той също така разполага с стъпала на седалките за втория пътник, задна стойка и странична стойка за бързо паркиране.
Използваемият обхват е 41,3 км с максимална скорост от 45,0 км/ч.
Нов е и методът на продажба. За да се гарантира, че клиентите не трябва да поемат отговорност за изхвърлянето или рециклирането на Honda Mobile Power Pack e:, EM1 e: заедно с Honda Mobile Power Pack e: и зарядното устройство ще се предлага въз основа на лизинг, наем или абонаментна схема, в зависимост от държавата.
Това ще даде на клиентите пълно спокойствие през целия живот на EM1 e: както по отношение на продължаващата работа на Honda Mobile Power Pack e:, така и по отношение на евентуалното му изхвърляне.
EM1 e: се захранва от 50V Honda Mobile Power Pack e:.
Едно зареждане ще осигури каране от 41,3 км или приблизително 48 км в режим ECON при вътрешните условия на Honda (30 км в условията на тестване на WMTC Class 1). Honda Mobile Power Pack e: е проектиран да издържа на различни температури, нива на влажност, удари и вибрации.
Както подсказва името му, Honda Mobile Power Pack e: е сменяема батерия, която може лесно да бъде премахната от EM1 e: за зареждане в уюта на дома. Работата е проста: зарядното устройство, заедно с вентилатор за въздушно охлаждане, черпи от еднофазен AC100-240V домашен източник и произвежда максимум 270 вата. Теглото на зарядното устройство е 5,3 кг, а LED индикаторите показват състоянието на зареждане в 4 сегмента. Самият Honda Mobile Power Pack e: тежи приблизително 10 кг и може лесно да се пренася и сменя благодарение на удобна за хващане дръжка.
От нула до максимум, времето за зареждане е приблизително 6 часа; от 25% до 75%, са необходими само 2,7 часа (160 минути). Прочутата издръжливост на Honda означава, че Honda Mobile Power Pack e: може да се зарежда над 2500 пъти.
Моторът в колелото е с мощност 0,58 кВт и произвежда 1,7 кВт при пикова мощност. В режим ECON мощността е зададена на 0,86 кВт. Максималната скорост е 45 км/ч, а EM1 e: може да се изкачи под ъгъл от 10° с тегло от 75 кг на борда. Режимът ECON омекотява работата на дросела и намалява максималната скорост, разширявайки полезния обхват до приблизително 48,0 км.
Умишлено оформен, за да се отличава от своите братя и сестри ICE, EM1 e: е тънък и компактен, съчетаващ смес от плавни, органични извивки отпред с по-ъглова, целенасочена задна част.
12V батерия захранва системите на скутера и цялото осветление е LED. Просто цифрово табло показва цялата информация, която има значение, включително процента на оставащия заряд на батерията.
Има 3,3 л място за съхранение под седалката и вътрешен джоб, достатъчно голям, за да събере 500 мл бутилка за вода. Той е от лявата страна на предния обтекател. Отдясно е USB гнездо за зареждане на смартфон. Има и удобна кука за закачане на чанта и релси за пътника на седлото.
Задната стойка също е монтирана като стандарт, докато стъпенките на седалките се сгъват добре в каросерията, когато не се използват от пътника.
Полезна 35 л горна кутия и заден носач за багаж ще се предлагат като допълнителен аксесоар.
Класическа стоманена рамка
Стоманена рамка на основата, телескопични предни вилки и двойни задни амортисьори ся характерни за електрическия скутер.Височината на седалката е 740 мм, а теглото 95 кг тегло, включително батерията.
Въпреки че много неща за EM1 e: са нови, шасито му е по-познато и едновременно ефективно, леко и здраво с лесно и уверено управление. Скутерът е изключително компактен, само 1860 мм дължина. Пътният просвет е 135 мм.
Рамката е издръжлива стоманена основа. 31 мм телескопични вилки са съчетани с двойни задни амортисьори, оборудвани с двойни тръбни амортисьори. Наклонът и следата са настроени на 27°/77 мм при междуосие от 1300 мм.
Гумите са с размер 90/90-12 отпред и 100/90-10 отзад. Предното колело е от лят алуминий, задното е с композитен дизайн от алуминий/стомана. Спирачките са 190 мм диск с еднобутален спирачен апарат отпред и 110 мм барабан отзад. Те са свързани чрез комбинирана спирачна система (CBS) за плавен контрол на спирането. Когато задната спирачка е активирана, CBS разпределя спирачната мощност към предния апарат.