Представиха KTM 1290 Super Adventure S за 2021 г.

В началото на година и от КТМ се активизираха. Първо обявиха по-голям обем, мощност и технологичност за КТМ 890 Duke. Двигателят от 790 куб. стана 890 кубика, като на малкия Adventure. Мощността също нарасна на 94 к.с.

Следващата сстъпка бе по посока на KTM 1290 Super Adventure. При него промените са доста по-сериозни и се смята за изцяло нов модел. Освен това KTM 1290 Super Adventure S за 2021 г. се допълва и от версия R. Всъщност промените се свързват с това, че мотоциклета стана по-умен. той вече има и активен круиз контрол, но само с преден радар.

Моторът не е първи в класа с тази „джаджа“, но  KTM 1290 Super Adventure S за 2021 г.  е първият, при когото тази опция вече е базова. Радарът има 5 варианта на настройки на разстоянието за реакция.

Освен активния круиза контрол, Super Adventure S има и нова система за помощ при изпреварване.

Тя е много полезна, тъй като например газта да се отвори на 50% от хода ръчката, това не означава, че моторът дава 50% от цялата мощност. Затова може да се избере режим и мотористът да получи 40% и или 30%. колкото си пожелае. Дори и да не е специално настроен мотоциклета, системата при изпреварване сама разбира какво прави ездача и дава по-голяма мощност, ако  е нужно.

Окачването също е подобрено интелектуално. На версията S традиционно се поставя електронно окачване WP. Сега окачването работи още по-добре, като отчита качество на пътното покритие или неговата липса.Стандартно има три режима на окачването – comfort, street и sport. Екстри са още два – off-road и auto, като за тях се доплаща.

Освен това е разработен 6-осев блок за управление. Той е по-бърз и сега всички системи се управляват от новия приборен панел със 7-инчов TFT дисплей.

Шасито също е променено. Подрамата е по-дълга с 15 мм, а самата рама е по-къса с 15 мм. Променена е и височината на седалката, макар и с малко – 11 мм.

Нов е 23-литровият резервоар, който осигурява дълъг пробег. Той е взет от 890 Adventure, за да се намали максимално центърът на тежестта. Промени има и по обтекателите, които са така променени, че да защитават максимално ездача от вятъра и лошото време.

Двигателя LC8 е познат и отговаря на еконормите Euro5. той е с обем 1301 куб. см и мощност 160.4 к.с. Въртящият момент е 138 Нм.