По пътя към световната премиера – първи изображения на новия седан ID.7

Световната сцена е готова да посрещне новия ID.7! На щанда на Volkswagen Group of America на изложението CES (Consumer Electronics Show), което е проведе в Лас Вегас в периода между 5 и 8 януари 2023 г., компанията ще покаже своя първи напълно електрически седан на технологичната основа на модулната платформа за модели с електрическо задвижване MEB. Експонатът ще бъде маскиран със специална „дигитална” маскировка с многослойно лаково покритие и уникална интелигентна технология за светлинни ефекти върху част от каросерията. Тази интерактивна функция символизира следващата стъпка в дигитализацията на бъдещия флагман на моделното семейство ID.
Концептуалният модел ID. AERO3 , който бе представен за първи път в Китай, вече даде предварителна представа за дизайна на бъдещия нов модел, който олицетворява идеята за максимално ефективно аеродинамично оформление и е в състояние да осигури автономен пробег до 700 километра (според  WLTP). След шестгодишна пауза Volkswagen Group of America се завръща с много специален продукт в своята експозиция на изложението CES – най-голямото търговско изложение за потребителска електроника в света.

ID.7 предлага иновативни решения за климатизация и комфорт в интериора.

С най-новия си модел, използващ технологичната основа на платформата MEB, Vоlkswagen отговаря на отзивите на своите клиенти и подобрява потребителското изживяване в множество области. В серийното оборудване на новия ID.7 ще бъдaт включени редица новаторски решения като:
 нова концепция на показанията на арматурното табло
 head-up дисплей с разширена реалност (AR)
 екран с диагонал 15 инча (38 сантиметра)
 нови прибори за управление на климатичната инсталация,
интегрирани в главното меню на инфотейнмънт системата
 осветени сензорни плъзгачи

Концептуално новата климатична инсталация с интелигентни вентилационни отвори също предлага редица иновативни функции. Така например, ID.7 разбира кога водачът се приближава към автомобила на основа на местоположението на ключа за достъп и е в състояние да започне предварително охлаждането на купето в горещите летни дни или да включи превантивно отоплението в студените месеци още преди водачът да влезе в автомобила. Новите „интелигентни вентилационни отвори“ (“Smart Air Vents”) на свой ред се движат така, че да насочат въздушния поток динамично и оптимално по начин, който да осигури възможно най-бързото му разпределение в целия обем на купето. Ако в него има пътници, въздушният поток може да се насочи както директно към тях, така и да се използва за индиректно проветряване на интериора.


Всички тези функции са видими по всяко време на новия голям екран на арматурното табло и могат да бъдат включени или индивидуално запаметени от всеки потребител. Нещо повече – водачът и пътниците могат да активират и конкретни желания с гласови команди. Ако например водачът каже „Здравей Volkswagen, студено ми е на ръцете!“, ID.7 веднага ще включи отоплението на волана и ще насочи топъл въздух към ръцете.

Необичайната маскировка на новия модел е интерактивна

На своя щанд на изложението CES в Лас Вегас Vоlkswagen ще покаже и друг интелигентен аспект на новия ID.7 по доста специален начин. „Камуфлажът” или външната маскировка, използвана често при прототипите в предсерийната фаза, в случая се отличава с необичаен „дигитален” дизайн и уникално лаково покритие с интерактивно осветление на каросерията на ID.7. Покритието се състои от общо 40 слоя, част от които са електропроводими, а друга част
притежават изолационни свойства. По този начин под най-горния покривен слой на лаковото покритие се формират 22 електрифицирани области от каросерията, които могат да се контролират поотделно и да светят с електролуминесцентен ефект. Ако всичко това бъде свързано с озвучителната система, ритъмът на музиката може да се визуализира чрез синхронно осветяване на отделни зони.
QR кодовете на предния капак и двете страни на каросерията на свой ред служат като своеобразен свързващ интерфейс между физическия и цифровия свят. В същото време мотивите на цялата маскировка на новия модел разширяват QR код темата и изпълняват основната си задача – да затруднят проследяването на формите и контурите на бъдещия сериен автомобил.

Платформата MEB позволява постигането на добри аеродинамични показатели и обобширно вътрешно пространство

В стилистично отношение ID.7 следва линията на дизайна на останалите електрически модели в ID. семейството. Сред открояващите се черти на новия седан са аеродинамичното оформление на предната част и покрива, които спомагат за намаляване на енергопотреблението и за увеличаване на автономния пробег. Въздушните отвори в предната част насочват протичащия през тях въздушен поток по максимално ефективен начин под и назад по страничните части на
каросерията, намалявайки максимално съпротивлението и създавайки ефект на своеобразни въздушни завеси, които намаляват завихрянето на въздуха в страничната част на каросерията. Линията на покрива на свой ред е силно скосена в задната част и по този начин също допринася за постигане на много добрия коефициент на въздушно съпротивление на ID.7. Благодарение и на всички тези мерки, автономният пробег на новия модел достига до около 700 километра2 (според WLTP).
Както всички останали модели в ID. гамата, ID.7 е използва технологичната основа на модулната платформа за модели с електрическо задвижване MEB на Volkswagen Group. Предимствата на тази конструктивна архитектура с къси надвеси и дълго междуосие (2,97 метра) осигуряват значителни предимства по отношение на размерите и компановката на вътрешното пространство. Конкретно при новия ID.7 изключителното усещане за простор в интериора го приближава плплътно до стандартите и характера на луксозните лимузини.

Кампанията на Volkswagen за електрическа мобилност дава резултати – вече са продадени 500 000 автомобила на платформата MEB

С новия седан ID.7 марката Volkswagen разширява своята гама от успешни изцяло електрически ID. модели в посока на отличаващия се със сериозни производствени обеми горен сегмент на средния клас и бележи сериозен напредък в своята кампания за ускоряване на процеса за преминаване към електрическа мобилност, заложена в стратегията ACCELERATE. При това  Volkswagen вече достигна първия крайъгълен камък – от предаването на първите автомобили ID.3 на техните нови собственици през месец септември 2020 година до момента, чрез своите дъщерни дружества по целия свят компанията е реализирала 500 000 автомобила от ID. гамата. Този обем е достигнат около една година по-рано от планираното и въпреки продължаващите затруднения във
веригата на доставките на компоненти и агрегати.
След пазарните премиери на моделите ID.34, ID.45, ID.5 и ID.66 (само за пазара в Китай) и новия ID.Buzz, ID.7 ще бъде шестият модел от фамилията ID. и вторият базиран на MEB „глобален електромобил” на марката Volkswagen след модела ID.4. Предвижда се електрическият седан да отбележи своя дебют на три основни пазарни региона – Китай, Европа и Северна Америка, като автомобилите за европейските пазари ще се произвеждат в германския завод на Volkswagen в Емден. След ID.4, това ще бъде вторият модел на платформата MEB, който ще се произвежда там.