Повече офроуд възможности с новия Suzuki V-Strom 1050DE

Suzuki разкри нов V-Strom 1050DE, който добавя повече офроуд възможности към гамата от приключенски мотоциклети на фирмата. DE заменя XT като водещ приключенски мотоциклет на Suzuki и получава серия от подобрения на производителността, споделени с актуализирания V-Strom 1050. Като плюс са допълнителни функции, модификации и подобрения, предназначени да подобрят неговата производителност, когато магистралата свърши.

V-Strom 1050DE е проектиран така, че да отведе своя ездач навсякъде и по всякакъв терен, до всеки хоризонт, на всяко приключение. Той е на доказана, здрава и надеждна платформа, която е превърнала V-Strom в култов мотоциклет и избор за много авантюристи.

За 2023 г. както новият V-Strom 1050DE, така и V-Strom 1050 разполагат с ново, пълноцветно TFT табло и двупосочен куикшифтър, плюс набор от сложни електронни функции, който включва:

  • IMU с шест оси
  • Чувствителен ABS за наклон в завои с два режима
  • Управление в зависимост от наклона
  • Управление в зависимост от товара
  • Потегляне по наклон
  • Свързани спирачки
  • Круиз контрол
  • Три режима на мощност
  • Три настройки за тракшън контрол

V-Strom 1050DE може да се похвали и с редица допълнителни функции, включително:

  • 21-инчово предно колело с гуми Dunlop TRAILMAX MIXTOUR отпред и отзад
  • Увеличен ход на окачването и пътен просвет плюс преработена геометрия и ергономичност на шасито
  • По-широки щанги и стоманени крачета
  • Два ABS режима плюс възможност за изключване на задния ABS
  • Допълнителна настройка за контрол на сцеплението „G режим“ за офроуд

Стайлинг

Подобно на предишното поколение, новите V-Strom 1050DE и V-Strom 1050 насочват дизайнерския дух на емблематичния офроуд състезател DR-Z800 на Suzuki. Докато и двата модела въплъщават DR-Z с подобен силует, клюн и очевидни дизайнерски елементи, DE отива по-далеч в своята почит с традиционна жълто-бяла ливрея. Допълва се със златни джанти, плюс синьо-бяла цветова схема, със сини джанти. И двете се предлагат заедно с елегантна изцяло черна версия.

Шаси

С по-големия офроуд фокус на V-Strom 1050DE, най-забележимата промяна е преминаването от 19-инчово към 21-инчово предно колело. То осигурява повече контрол и маневреност на по-неравен терен. Колелата със спици на DE също са обути с гуми Dunlop TRAILMAX MIXTOUR с полублокова шарка на протектора.

По-голямото предно колело на DE, свързано с окачване с по-дълъг ход, напълно регулируеми предни вилки и заден амортисьор от KYB, увеличава клиренса до 190 мм. Същевременно допринася за подобрена ергономичност при каране по хлъзгави и груби повърхности. Междуосието също е с 40 мм по-дълго от това на V-Strom 1050, благодарение на новото алуминиево подвижно рамо. То е със същата вертикална и напречна твърдост, но подобрява устойчивостта на усукване с 10%. Заострените алуминиеви дръжки са с 40 мм по-широки за подобрена позиция извън път.

Алуминиевата рамка е актуализирана за 2023 г., както на V-Strom 1050DE, така и на V-Strom 1050. Тя придава точното количество гъвкавост и здравина на цялостната структура на рамката от твърда сплав. Използван е по-тънък материал, като същевременно се поддържа високо ниво на якост. Резултатът е по-лека и по-здрава рамка.

V-Strom 1050DE използва нова седалка с дизайн с фиксирана височина и нова форма, която не само намалява теглото със 706 гр, но постига и по-голяма твърдост. По-малък екран спомага за видимостта. Има нов, по-здрав преден калник, щангите на двигателя са монтирани като стандарт, заедно със здрав алуминиев предпазител на картера. Има и по-широки, стоманени стъпенки, проектирани да бъдат по-подходящи за офроуд каране.

Електроника

Не само разликите и подобренията в шасито правят V-Strom 1050DE по-добре оборудван за справяне с тежки трасета, когато магистралата свърши, но и подобреният електронен пакет. Системата за интелигентно каране на Suzuki (SIRS), открита на V-Strom 1050 от 2023 г., включва шестосен IMU, използван за управление на системи като ABS. Той е  чувствителен към накланяне, и свързани спирачки с управление в зависимост от наклона и натоварването, плюс контрол при задържане на наклон. Обновена е и дроселната клапа ride-by-wire. Suzuki Drive Mode Selector с три режима остава, както и трирежимна система за контрол на сцеплението (плюс изключено), круиз контрол, помощ при ниски обороти и функцията за лесно стартиране на Suzuki.

За 2023 г. новият V-Strom 1050DE добавя допълнителен режим G (чакъл) към своите налични настройки за контрол на сцеплението, специално проектиран за използване извън пътя. Допълнителният режим забавя времето за запалване и позволява повече приплъзване на задните колела.

Докато пакетът SIRS на V-Strom 1050 включва два ABS режима, позволяващи на водачите да избират от различни настройки на чувствителността, новият V-Strom 1050DE добавя възможност за пълно изключване на ABS от задното колело, което дава на водачите повече свобода и контрол извън пътя .

Нов двупосочен бърз превключвател се намира както при V-Strom 1050DE, така и при V-Strom 1050 и позволява превключване без съединител нагоре и надолу за по-плавна смяна на предавките и подобрена производителност както на пътя, така и извън него.

И при двата модела всяка електронна система се управлява чрез обикновен навигационен превключвател на лявото кормило, с изключение на бутона за активиране на круиз контрола, като цялата информация се показва на нов, пълноцветен TFT екран.

Двигател

Както V-Strom 1050DE, така и V-Strom 1050 използват доказалия се 90° V-twin двигател, който остава идеално пасващ, с дизайн, който осигурява перфектен първичен баланс, като всеки от двата цилиндъра неутрализира вибрациите на другия. Това елиминира необходимостта от балансиращи валове, предотвратявайки механичните загуби, свързани с тях, и това се свързва с подобряване на топлинната ефективност за по-висока мощност. Оформлението на V-образния двигател също позволява по-тънък дизайн на шасито с по-нисък център на тежестта и това допринася за по-пъргаво управление и по-голяма маневреност.

Двигателят обаче се възползва от подобрения за 2023 г., включително кухи, пълни с натрий изпускателни клапани. Новите клапани спомагат за намаляване на температурата в горивната камера, което не само води до по-добра ефективност на зареждане и по-добро усещане, но също така допринася за подобряване на издръжливостта.

Практичност

Въпреки различната насоченост към и извън пътя на двата модела V-Strom, те споделят много практични елементи, включително стандартна централна стойка и предпазители за ръце, за да отблъснат най-лошото време и да предпазят кокалчетата от камъни и отломки.

USB контакт, разположен до TFT екрана, позволява лесно зареждане на смартфони. LED осветлението е навсякъде, включително фарове, задни светлини и мигачи.

Собствениците могат допълнително да подобрят нивата на практичност на V-Strom 1050DE и V-Strom 1050, за да отговарят на собствените им нужди. В това влизат алуминиев багажник, отопляеми дръжки, опции за по-ниски седалки и фарове за мъгла.