Писта Хасково: От първа позиция стартират Крумов, Пъчката, Влъчков и Маршавелов

В края на шампионата на затворен маршрут – писта „Хасково“, което обаче е на единственото специализирано и лицензирано трасе за автомобилни състезания у нас – пистата „Дракон“, се събраха 59 автомобила. Може да е последен кръг, но в три от сериите, шампионите ще се решават именно в Калояново на това състезание – утре.

Днес на квалификациите най-бързи бяха лидерът в шампионата на серия Лада – Крум Крумов, Александър Димитров – Пъчката (Грейн Фокс Моторспорт) с Honda Civic в Спорт, Иван Влъчков (К-2 рейсинг) с Honda Civic в серия Туринг и Константин Маршавелов с (К-2 рейсинг) с Mitsubishi Lancer.

На „Дракон“ при пилотите от серия Макси изненадата дойде още в първата квалификационна сесия. Спечели я Румен Киров (Старт М Криводол) със Subaru Impreza. Втори беше Косьо Маршавелов, а трети Венци Станев. Повреда получи един от фаворитите – Илия Царски (Автоцар) с Mitsubishi Lancer.

Във втората Маршавелов „удари по масата“ с най-добро време – 59,589 сек. Втори стана отличния и в тази квалификация Венци Станев, който остана само на 0,031 сек. от своя съотборник и ментор Маршавелов. Само двамата дадоха време под 1 минута и естествено са на първа редица.

Нещата обаче бяха още по-драматични. Сесията беше спряна 11 минути преди края заради проблеми, първо с Васко Въжаров, а след това и с Пламен Камбуров (ЛВ Авто рейсинг). Заю Баю получи проблем с раздатъчната кутия и му изтече диференциалното масло. Пламен пък получи повреда в двигателя. На Камбуров му е нужно класирането по-напред от 5-о място, за да вземе титлата. Така за екипа му предстои тежка нощ на работа.

Така на втора редица са Камен Василев  и Румен Киров, а след тях Васко Въжаров и Камберов.

При пилотите от серия Туринг всичко бе според прогнозите – първа позиция за Иван Влъчков. Да, но те се сбъднаха във втората сесия. В първата  също имаше изненадващ победител. Това беше Стоил Неков (Елена тим) с Honda Civic. След него на бе Искрен Веселинов (Грийн Фокс Моторспорт) с Honda Civic и Станислав Паришков (МБ рейсинг) с Opel Kadet.

Нещата се обърнаха във втората част, където петкратният шампион на България в този клас Иван Влъчков си взе позицията, към която се цели. Той постигна 1:04,235, като бе по-бърз с 0,589 сек. от предводителя на „Зелените лисици“ Димитър Кондев. Втора редица остана за Искрен Веселинов и Стоил Неков.

В серия Спорт може шампионът да е ясен – Йордан Методиев (МБ Рейсинг) с Honda Civic. Пилотите обаче се хванаха „гуша за гуша“ още в първия старт. Главните действащи лица бяха Александър Димитров – Пъчката, съотборникът му от „Зелените лисици“ Александър Антов с Honda Civic и Деян Куманов (Стара Загора) с Honda Civic. В първата сесия Сашо Антов дълго държеше първенството с 1:07,784. Само на 8 хилядни след него беше Пъчката. Куманов обаче спечели сесията с време 1:07,650, което постигна минути преди края на сесията. Той бе само 0,025 сек. по-бърз от Антов. Четирима пилоти се събраха в половин секунда.

Във втората сесия обаче Пъчката закова на 1:07,310 и спечели първата позиция. Само на 0,170 сек. втори отново остана Сашо Антов, а трети бе Куманов с времето си от първата сесия. Така тримата се събраха в по-малко от 4 десети. До Куманов на втора редица тръгва шампионът Методиев, който не излезе във втората сесия.

В серия Лада кандидат шампиона Крум Крумов н остави отново никакви надежди на конкуренцията си. Той пропусна предишния старт на писта Стара Загора, но на Дракон спечели и двете квалификационни сесии. Най-доброто време на Крум бе във втората квалификация – 1:08,087. Той подобри времето си от първата с 8 десети.

До него на първа редица се нареди Огнян Патенов. Бившият шампион се завърна на трасето и дава сериозна заявка за победа, а дори и за подиум. Той остана на 1,953 сек. от Крумов. На втора редица са Радослав Колев и Владимир Бончев.

Най-сериозният конкурент за титлата на Крумов – шампионът от миналата година Иван Лишев стана 7-и. Пред него е друг от фаворитите – Евгени Семерджиев. Лишев имаше проблеми с колата и на първата и на втората сесия. Автомобилът му не работеше добре, въпреки че свалиха главата на двигателя.

Снимки Асен Илиев