Носителят на Отборната купа на България на писта ще се знае в неделя

Изцяло пистов уикенд предстои в края на тази седмица в летищен комплекс „Долна Митрополия“, град Плевен. Той включва финалните два кръга на BMU European Road Racing Championship и Отборната Купа на България за 2020 т. в неделя. Състезанието, което бе планирано като предпоследен кръг на шампионата неочаквано се оказа и своеобразен финал за годината след отпадането от календара на състезанието в Серес.

В отсъствието от програмата за уикенда на дисциплината СуперМото, която обичайно върви заедно с писта, почитателите на мотоциклетния спорт ще имат възможност да наблюдават по два старта за всеки клас.

По един в събота и неделя, като подреждането за неделните стартове ще става на базата на най-добрата обиколка постигната в състезанието от събота. Grand Prix Bulgaria 2020 тази събота ще събере над 110 състезатели от България, Румъния, Турция и Северна Македония, като за румънските пилоти Плевен ще бъде и кръг от техния национален шампионат, което е гаранция за пълни стартови решетки.

Носителят на Отборната купа на България в дисциплината писта ще бъде определен в неделния ден, като това ще бъде нейното 26-то издание от създаването и през 1995 г.

Форматът за определяне на победителя е базиран на индивидуалното класиране на състезателите на даден клуб. От възможните пет класа в шампионата SP125, SSP600, SBK, F600 и F1000, се взимат резултатите на тримата най-добре представили се състезатели в три класа. През 2019, купата бе спечелена от СК ЗЕДМОТО (София).

През сезон 2020 два сравнително нови клуба набраха сериозна сила и привлякоха топ състезатели. Това са ПСК Хела Моторспорт и СБ Мото Рейсинг Тийм. В редиците на ПСК Хела Мотор Спорт през сезона се състезават Пламен Петров (SSP600) и Иван Грозев (SBK), които са основни носители на точки в комбинация с някой от пилотите във F1000, с които разполага клуба.

За СБ Мото Рейсинг Тийм, ключови фигури в отборното класиране са Милен Георгиев (SSP600) и Александър Александров (F1000), като отбора ще разполага и възможност за избор на резултат от класовете SBK и F1000. За СК ЗЕДМОТО селекцията включва SP125, F600 и F1000, а останалите клубове с реални шансове за подиумно класиране са МСК Плевен, МК Боляри, АИТ Рейсинг и други.

В индивидуалното класиране за BMU и националния шампионат ситуацията е специфична.

При два последователни кръга в два дни е твърде рано да се говори за каквото и да било. Важно е, че при BMU шампионата, бе взето решение да бъде въведено така нареченото „covid правило“. То гласи, че крайното класиране за сезона се прави на базата на получените резултати за даден състезател, като от тях се маха един най-лош резултата (или едно не-участие). За класирането на националния шампионат това правило не е приложимо и класирането става по традиционния начин.
В клас SP125, Жулиета Ленкова – Апостолова (МСК Плевен, 100 т.) се е отправила към своята пета титла със спечелени 4 от 4 старта за сезон 2020. Пламен Христов (МСК Плевен, 80т.) е плътно зад Ленкова в точките и съотборничката му реално няма право на грешка в Плевен ако иска да остане на върха. Трети в класирането е румънецът Джордже Лупо.
В клас SSP300, трима румънци оглавяват класирането. На четвъртата позиция в този клас се намира Мартин Найденов (СБ Мото Рейсинг Тийм, 43т.), като много малко остава и на другия български представител в този клас – Геновева Кънева (МСК БГ Пауър) да влезе в топ три за кръга.
При пилотите в клас SSP600, с четири от четири победи и начело на класирането се намира Милен Георгиев (СБ Мото Рейсинг Тийм, 100 т.), а тоталната българска доминация в класа допълва Пламен Петров (МСК Хела Мотор Спорт, 80 т.). Думитро Робертиньо от Румъния е на трета позиция с 36 точки.

Мартин Чой (ЕКО БМВ МС77 Рейсинг Тийм, 85т.) има очевидни шансове за златото в Плевен.

Уикендът за него ще бъде особено важен на фона на отпадналия Серес и един недобър старт на Мотопарк в Румъния. Иван Грозев (ПСК Хела Мотор Спорт, 80 т.) бележи един изключително добър сезон тази година и завръщането му в шампионата даде мотивация на някой други състезатели за по-добро представяне. Димитър Митов (МК Боляри, 70 т.) има за цел да завърши сезона в топ три и има реални шансове да го направи тази седмица.
Васил Кичуков (АИТ Рейсинг Тийм, 95 т.), Павел Драганов (МСК Екстра Форс Рейсинг, 66 т.) и Асен Лилов (МСК Плевен, 49 т.) в клас F600 трябва да бъдат особено внимателни и в двата старта. Защото в играта отново се намесиха Александър Александров (СБ Мото Рейсинг Тийм, подиум през септември в Плевен) и Михаил Иванов (ЕКО БМВ Тийм), който показа добра скорост и желание, но допусна мини грешка, която му струваше подиума.
Михаил Атанасов (Дъ Девилс-МС, 69 т.) оглавява класирането при пилотите от клас F1000. До момента той има три от 4 възможни подиума. Но все още не е печелил състезание. Велислав Марков (НСА Моторспорт, 50 т.) има две първи места от две участия и би могъл да се намеси много сериозно в плановете на Атанасов. Трети до момента в класирането е румънецът Раду Балаш, също с две победи в двата старта на Мотопарк през август.

На срещата със спортните журналисти в Пресклуб България преди събитието, своите очаквания споделиха състезателите Мартин Чой ( SBK 1000), Милен Георгиев ( SSP 600) и Васил Кичуков ( F600).

И тримата са готови за предстоящите два старта и ги очакват с нетърпение. В пресконференцията участваха и председателят на Орг.комитет на Гран При България Румен Петков и ген.секретар на БФМ Иво Цветанов.
Програмата за уикенда ще включва и два старта за клас скутери.
В събота, тренировките за време започват в 9:00 ч., а стартовете за всички класове в 13:30 ч. В неделя след официалното откриване в 11:00 ч. са и финалните пробягвания за годината в дисциплината писта, с което ще завърши и сезон 2020.

Снимки LAP.bg