Носителите на Отборната титла по мотокрос стават ясни в неделя в Севлиево

Сезон 2020 за дисциплината мотокрос стартира през юли месец на мотополигон „Горна Росица“, град Севлиево и тази седмица ще завърши там. Основна част от състезанието е Отборната купа на България в дисциплината мотокрос. Мотополигон „Горна Росица“ е перфектното място за състезание от такава значимост. Това е доказвано с множество домакинства на световни, европейски и регионални шампионати през годините.

Атмосферните условия през последните две седмици са доста специфични с редуващите се дъждове и слънчеви прозорци. Това допълнително усложнява подготовката на трасето. Но от друга страна пък дава възможност за омекотяване на почвата, което е добре за цялостното му развитие през двата състезателни ни.

В трудните условия на глобалната пандемия, организаторите от Община Севлиево успяха да възвърнат блясъка на „Горна Росица“ с двете домакинства през сезона и традиционно са се постарали да създадат максималните условия за очакваните над 150 състезатели.

Със сигурност броят на участниците е по-голям от обичайното за едно национално състезание в края на сезона. Това се дължи на 39-те състезатели с мотоциклети Балкан (50сс), които ще бъдат част от програмата в неделния ден. Също така се очакват пилоти от Турция (10), Северна Македония (5) и Италия (4). Всичко това в комбинация с отлично подготвено трасе и инфраструктура, са перфектните съставни части на Grand Prix Севлиево 2020 и един успешен завършек на републиканския шампионат сезон 2020.

Отборна Купа на България по мотокрос.

Макар, че мотоциклетния спорт е строго индивидуален, отборната Купа на България по мотокрос е единственото по рода си отборно състезание у нас за дисциплината мотокрос. То се провежда в леко променящ се вариант от 1995 г. Отборното класиране е за два типа/групи състезатели. Дели се на класиране Джуниър (МХ65, МХ85, МХ2 Junior) и Мъже (МХ2, МХ1, МХ/МХ Senior).

Базира се на постигнатите индивидуални резултати от състезателите на даден клуб в отделните кубатури. През сезон 2019, отборни шампиони станаха съответно МСК Мото Спорт Варна (Джуниър) и МСК НСА Моторспорт (Мъже). През 2020 г. ситуацията се промени с навлизането на нови клубове и израстване на състезатели в по-горни класове. С очаквания в събота дъжд ситуацията в Grand Prix Севлиево 2020 е непредвидима.

В групата Джуниър (МХ65, МХ85, МХ2 Junior), миналогодишният шампион МСК Мото Спорт Варна е с леко разклатени редици.

Двама от неговите титуляри остават под въпрос за Севлиево. Това са Християн Георгиев (МХ85) и Алекс Димитров (МХ2J). Твърдо попълнение за клуба остава лидера в класирането за клас МХ65 Венцислав Тошев, а решаващо може да бъде участието на Виктор Бориславов (МХ2J). Друг много сериозен претендент за титлата е МСК Киппен МХ Рейсинг, който освен с отлична селекция разполага и с резервни състезатели във всички класове за отборното класиране.

След като бе привлечен в клуба през септември, Мартин Лалев (МХ65) се очертава „острието“ на отбора в тази кубатура, в допълнение с претендента за шампионската титла Мирослав Димитров (МХ85), който не еднократно е доказвал отлични качества като състезател и може да донесе максимума на клуба си.

За клас MX2 Junior, Киппен МХ Рейсинг могат да разчитат на двама топ пилоти. Това са Николай Малинов и Жулиан Георгиев, като и двамата са постоянно в първите трима за всяко състезание. М6 Ямаха Рейсинг Тийм тактически подходиха след травмата на Дани Цанков (МХ65) и привлякоха Димитър Грозданов (МХ2J) в редиците си който ще трябва да компенсира отсъствието на Цанков.

В 65 сс, М6 ще разчитат на дебютанта в този клас Симеон Тодоров, а в клас МХ85, Цветан Бузин ще защитава цветовете на М6 фланелката за втора поредна година.

МСК Ябланица МХ, който е един от новите лицензирани клубове през сезона също има шансове да се намеси в топ три, в случай, че успеят да мобилизират Петър Пеев (MX2J). Другите двама които са основни точко-носители са Александър Цветков (МХ65) и Данаил Стефанов (МХ85).

МСК НСА Моторспорт определено се очертават като фаворит за спечелването на отборната купа при мъжете, но определено няма да им бъде лесно.

Конкуренцията е повече от силна тази година. За отбора на Академията тази година се състезават Хакан Халми (МХ2), чието участие е леко под въпрос след падането в Румъния миналата седмица, Кристиян Петков (МХ2), Майкъл Иванов (МХ1) и Станко Боянов (MX Senior).

Като основни конкуренти на НСА Моторспорт за момента на хоризонта се виждат МСК Киппен МХ Рейсинг, М6 Ямаха Рейсинг и Еърмакс рейсинг.

Всеки един от тези отбори реално може да измести фаворита, в което няма нищо странно щом става въпрос за мотокрос. Киппен разполага с Николай Малинов или Жулиан Георгиев (МХ2), Любомир Васев (МХ1). Тук е и завърналия се с отлични резултати Георги Георгиев в МХ1 и не на последно място един от най-изявените сеньори Васил Стоянов.

М6 Ямаха Рейсинг, с привличането на Грозданов (МХ2), си осигуриха добро представителство в клас МХ2, но Ивелин Манев (МХ1) ще трябва да положи доста усилия защото пропусна последните два кръга от шампионата, а темпото за класа се увеличава със всеки изминал старт.

За трети пилот, М6 имат сериозно попълнение в лицето на Николай Колев (МХ), така че сините също могат да се качат на стълбичката две години след създаването на отбора при мъжете.

Еърмакс Рейсинг вече двукратно са били носители на купата при мъжете – 2017 и 2018 г. И тази година разполагат със стабилен отбор в лицето на братята Нейчеви – Виктор (МХ2) и Стефан  (МХ1), Николай Йовчев (МХ) и Марин Маринов от клас МХ.

В схемата на отборното класиране на шампионата може да се намеси и Мото Спорт Варна. Наред с Алекс Димитров и Виктор Бориславов (МХ2), ще могат да разчитат и на Калоян Илиев (МХ1) и Христо Христов (MX Senior).

В зависимост от атмосферните условия, програмата на Grand Prix Севлиево 2020 може да бъде леко изменена, като предварителните нагласи са за тренировки и два манша в събота, неделя след официалното откриване (10:30ч.) са всички останали състезателни маншове (МХ50, МХ65, МХ85, МХ2, МХ1) плюс Балканче крос един състезателен манш.