Новото „зелено чудовище“ – спортния Kawasaki Ninja ZX10R 2021

Японците от Kawasaki не спират да обновяват своите мотоциклети. Преди известно време показаха накуп няколко версии за 2021 г. на своя топ спортен байк Kawasaki Ninja ZX10R 2021. Същият мотоциклет ще видим и догодина на пистата от световния шампионат WorldSBK, каран от петкратният световен шампион Джонатан Рей.

Първата сериозна промяна е новият дизайн. Някои може би няма да харесат формите, на състезателният мотоциклет не прави за скорост, а не за конкурс за красота.

спортбайк Kawasaki Ninja ZX10R 2021

Очакваше се новият мотор отпред да има крила, като другите „бегачи“. При Ninja ZX10R за 2021 г. обаче инженерите на Kawasaki са тръгнали по друг път. Тези крила са интегрирани в предния обтекател около фаровете. Според предварителните тестове, това решение е довело до търсения ефект. Спрямо старото поколение на модела, прилепящата сила е повишена със  17%. Ветровото стъкло е по-високо с 40 мм, а стъпенките са снижени с  5 мм. Така ергономията е по-екстремна, а аеродинамикете – подобрена значително.

Шасито също има промени. Подрамата е по-дълга с 8 мм, а закрепването и е по-ниско с 1 мм. Тя се регулира на лимитираната версия RR. Ъгълът на вилката е променен с 2 мм. Всибко това води до увеличение на междуосието с 10 мм или до 1450 мм. Серийният Kawasaki Ninja ZX10R 2021 е оборудван с електронен амортисьор Öhlins.

Изменени са предавателните числа в скоростната кутия. Предавките 1-а, 2-а и и 3-а са по-къси, като така се дава по-добра реализация на мощността от 200+ к.с. при ниски и средни обороти.  Редовият четирицилиндров двигател с обем  998 кубика не е променян. Преработен е радиаторът за охлаждането. спортбайк Kawasaki Ninja ZX10R 2021

Мотоциклетът е с нов 4.3-инчов TFT приборен панел. ZX10R има круиз контрол, за да отговори на конкуренцията, а също има и подгряване на ръкохватките. Такива бяха и на Джонатан Рей по време на тестовете, за да не му замръзнат ръцете.

По електрониката, необходима за всеки модерен супербайк, не липсва нищо. Става дума за 6-осев блок Bosch с ABS за завой, лаунчконтрол, тракшънконтрол, уиликонтрол и др.

Kawasaki Ninja ZX10R 2021 и ZX10R KRT се различават само от цветовата схема на заводския отбор на Kawasaki в WorldSBK. Поне това уверяват от производителя. Продажбите тръгват от 21 май първо в САЩ, а после в Европа, а цените са между 16 и 17 хиляди долара. Твърде евтино!

Не е скъп и лимитираният за състезанията в световния шампионат на Супербайк Kawasaki Ninja ZX10RR.  той ще струва 29 000$. Разликата е, че максималната му мощност е не при 14 300 об./мин а при 14 700 об./мин. А, също има и по леки биели и бутала Pankl и ковани алуминиеви джанти Marchesini.