Новият Vision 110 допълва великолепната осморка на Honda

Днес Honda обяви новия си изцяло обновен скутер Vision 110. С този модел комплектът от 125-кубикови машини се допълва. С кратката информация за новата машина споменахме и пълният списък на малките, но практични и икономични машини. Сега разказваме с подборности и технически характеристики за скутера Vision 110, допълващ великолепната осморка на Honda.

Vision 110 отдавна предлага прецизна изработка и фантастично съотношение цена-качество. За сезон 2021 той е с подобрен стил, нов LCD дисплей и Smart Key.

Следващото поколение подобрена интелигентна архитектурна рамка (eSAF) намалява собственото тегло с 2 кг и е съчетано с преработен, по-икономичен „подобрен Smart Power“ двигател (eSP), който запазва удобната си функция за спиране на празен ход.

Vision 110 бе представен в Европа през 2012 г. Скутерът е създаден, за да предложи надеждна, забавна мобилност на атрактивно ниска цена. Като машина, предназначена за всекидневна употреба от огромен кръг клиенти, предлага качества като издръжливост, надеждност, безопасност и удобна използваемост. Това са ключови приоритети за скутера.

Двигателят е опростен, надежден и ефективен с въздушно охлаждане.

Той е „подобрен двигател Smart Power (eSP)“ с инжекционно  впръскване на гориво. Скутерът е със стабилно шаси, повишена безопасност от комбинираната спирачна система (CBS) на Honda и обширното пространство за съхранение на вещи. Vision 110 се оказа интелигентен и разумен избор на претъпкания пазар на малки скутери.

Този скутер се гради върху гордо наследство. Първият скутер на Honda, Juno K от 1954 г., включва редица нови технологии и материали. Той е последван четири години по-късно от революционния четиритактов Super Cub. С повече от 100 милиона броя, произведени по целия свят, Super Cub е най-продаваното моторно превозно средство в историята. Машината продължава да се търси много и днес.

Заради постоянно нарастващите очаквания на клиентите, дойде време и за чисто новият Vision 110. Все още той използва същата основна формула, зададена от изходящия дизайн. Но сега той е по-умен, по-лек и все по-полезен.

Актуализираният Vision 110 е с нова, по-лека подобрена Smart Architecture Frame (eSAF). Той има преработен, по-икономичен, подобрен Smart Power eSP) двигател с въздушно охлаждане.Новите функции включват Smart Key управление на запалването и седалката, нов LCD панел с инструменти.

Въпреки че е проектиран да бъде обикновен, лесен за управление, това не означава, че на Vision 110 липсва усещане за качество и характерното присъствие на Honda.

За преобразяването на скутера през 2021 г. допринася новата стилна задна част. Тя  обаче доказва, че общата ДНК с останалата гама скутери на Honda е очевидна. Актуализираният външен вид се отличава с ясна, динамична характерна линия с изчистени, елегантни повърхности.

Подобно на емблематичната серия SH, Vision 110 има изправена стойка и полезен плосък под. Сега също има голям обем за съхранение на вещи под седалката от 17.7 л. Интелигентен ключ (Smart Key) също е добро допълнение към спецификацията. Когато се държи в джоба, той контролира както запалването, така и заключването на седалката, добавяйки истинско удобство в подкрепа на натоварения градски живот. Новите инструменти включват лесен за четене LCD скоростомер.

Двигателят е 109,5-кубиков, ‘подобрен Smart Power’ (eSP), с двуклапанно въздушно охлаждане, с горивен инжекцион, SOHC. Агрегатът е изцяло преработен за 2021 г. и е лек – само 22 кг, здрав и ефективен. Той осигурява мощност  6.4 кВт @ 7500 об/мин с върхов въртящ момент от 9.0 Нм@5750 об/мин. Диаметърът и ходът на буталото са 47 x 63,1 мм, а компресията – 10: 1.

Моторът е много е лесен за използване, с ясна реакция на газта, идеална за градския ездач. Харчи и с 8% по-малко гориво, в сравнение с предишния. Пробегът от над 260 км е възможен благодарение на разхода от приблизително 54,5 км/л (режим WMTC) и резервоарът за гориво под седалката с обем от 4,9 л.

Технологиите с ниско триене, като използването на двойни назъбени ремъци, са включени в архитектурата на двигателя.

Електронно управляемият, безчетков стартер ACG е интегриран компонент, монтиран директно в края на коляновия вал, служи за стартер и алтернатор. Той върти двигателя директно, елиминирайки всякакъв шум от включването на зъбните колела или предаването.

Спирането на празен ход автоматично спира двигателя да работи след три секунди на празен ход, когато скутерът е неподвижен и спирачките са задействани. После го рестартира незабавно, щом дръжката на дроселната клапа се навие. Използва се безпроблемно благодарение на ACG и въртящата се система. Тя връща вала в позицията  преди всмукване на въздух. Има механизъм за декомпресия, който отхвърля възможността на манипулиране от компресията.

Двигателят на Vision 110 също вече е съвместим с EURO5.

Усъвършенстваната лека Smart Architecture Frame (eSAF) от следващо поколение замества дизайна на тръбната стоманена рама на предишния модел. Изградена от лазерно заварена пресована стомана, с внимателно проектиран баланс на твърдост, рамката предлага добро усещане за управление, с повишена стабилност, комфорт при возене и издръжливост. Тя е идеална за разнообразието от всекидневните изпитания, които Vision 110 е проектиран да издържи.

Ходът е 71 мм и междуосието 1280 мм. Собственото тегло е 100 кг, с 2 кг по-леко от предходния модел. Резултатът е изключително пъргав и лесен за ползване скутер от ездачи с различен опит и способности.

Здравите телескопични вилки са съчетани със съвместим заден амортисьор. 16-инчовите алуминиеви джанти са непроменени в дизайна и монтират 80 / 90-16 и 90 / 90-14 предни и задни гуми.

Отпред 220 мм хидравлични дискови спирачки се свързват със заден 130 мм барабан чрез CBS, като се осигурява гладко и равномерно разпределено спирачно усилие по всяко време, включително при интензивни и аварийни спирания.

  1. Технически характеристики
Двигател  
Тип Четиритактов, едноцилиндров, с въздушно охлаждане SOHC
Обем 109.5 куб. см
Клапани на цилиндъра 2 клапана
Диаметър и ход 47.0 x 63.1 мм
Степен на сгъстяване 10:1
Макс. Мощност 6.4 кВт@ 7500 об/мин
Макс. Въртящ момент 9.0 Нм @ 5750 об8мин
Обем на маслото 0.8 л
Горивна система  
Захранване PGM-FI електронно впръскване
Обем на резервоара 4.9 л
Разход на гориво 54.5 км/л
Задвижване  
Съединител Автоматичен, центробежен
Задвижване CVT (V ремък)
Рамка Тръбна стоманена
Размери (ЛxШxВ) 1925 X 686 X 1115 мм
Междуосие 1280 мм
Височина на седалката 785 мм
Клиренс 175 мм
Тегло 100 кг
Радиус на завой 1,8 м
Окачване  
Отпред Телескопична вилка, 31 мм
Отзад Единичен амортисьор с подвижно рамо
Спирачки Комбинирана спирачна система