Новият Range Rover Sport – най-динамичният модел, произвеждан някога

Новият Range Rover Sport е най-динамичният модел, произвеждан някога, обединяващ гама мощни и отзивчиви силови агрегати и усъвършенствани и богати на технологии шаси системи, за да предостави нови нива на комфорт за водача и пъргавина – в съчетание с обичайния за Range Rover финес.

Модерната архитектурата на каросерията MLA-Flex осигурява перфектната основа –  инструментариум от хардуер, софтуер, дизайн и производствени процеси, като подпомага динамичното управление и изтънченост на новия Range Rover Sport. Най-новата интегрирана система за управление на шасито надгражда тези основи и ръководи модерните шаси технологии, които осигуряват еднакво високо ниво на контрол, стабилност и динамични възможности независимо от силовия агрегат или спецификацията.

Начело на подобренията на шасито на новия Range Rover Sport е пакетът Stormer Handling, който осигурява динамично, отзивчиво и спокойно шофиране по всяко време благодарение на свръхмодерните технологии за контрол на шасито. Освен Динамично въздушно окачване с нови превключваеми пневматични възглавници в пружините – за първи път при Land Rover и стандартно оборудване за всички нови модели Range Rover Sport, той съдържа Dynamic Response Pro с електронна система за активен контрол против преобръщане, Кормилно управление на всички колела, Електронен активен диференциал с Векторно разпределение на въртящия момент при спиране и Конфигурируеми програми.

Функциите на пакета Stormer Handling са налични в допълнение към системата Адаптивна динамика от най-ново поколение с активни двуклапанни демпфери и интелигентната система на Land Rover за задвижване на всички колела. Всички технологии се комбинират за изключителна проходимост и ангажираност върху всякакъв терен, задавайки стандарта за мощните SUV автомобили.

Гъвкава модулна надлъжна архитектура (MLA-Flex)

MLA осигурява фундаменталните основи на изживяването зад волана на Range Rover Sport. Новата архитектура на каросерията е структурно най-коравата в историята на Land Rover – със статична коравина на усукване 33 kNm/deg – до 35% по-корава от преди. Тя осигурява основите, върху които се градят най-новите технологии на шасито и подобрения на окачването, допринасяйки за уникалната комбинация от динамична проходимост и изтънченост на новия Range Rover Sport.

Най-новото поколение на интегрираната система на Land Rover за контрол на шасито управлява технологиите, които правят това възможно. Централно управляваната система съдържа един електронен модул, който контролира шаси системите на мощния SUV за наистина хармонично и отзивчиво шофиране.

Тези системи включват Динамично въздушно окачване, което съдържа превключваеми пневматични възглавници в пружините за първи път, за да осигури максимален комфорт и контрол. То е допълнено от системата за динамични реакции Dynamic Response Pro, подпомогната от електронна система за активен контрол против преобръщане, която разпределя въртящия момент върху всяка ос с цел стабилност и отличен контрол върху каросерията.

Кормилното управление на всички колела е стандартно оборудване за най-мощните силови агрегати P510e Electric Hybrid и P530 и предлага несравнима маневреност и пъргавина при ниски скорости и увеличена стабилност и увереност при високи скорости. Електронният активен диференциал с векторно разпределение на въртящия момент при спиране осигурява отлично сцепление и динамика на задвижване.

Най-новата система Адаптивна динамика на Range Rover Sport предвижда движенията на каросерията въз основа на действията на водача – от подаването на газ до навиците, свързани с кормилното управление – и определя наклона на шасито. Рекалибрирането 500 пъти в секунда гарантира, че системата може да се подготви за предстоящите завои в рамките на две милисекунди от действието на водача.

Аеродинамично съвършенство

Новият Range Rover Sport представлява впечатляваща еволюция по отношение на аеродинамиката спрямо своя предшественик, с многобройни стилови и инженерни развития, допринасящи за 15% намаляване на коефициента на въздушно съпротивление до 0.29Cd дори с по-внушителния и изявен дизайн на предната част на новия модел.

Елементите на редуктивния екстериорен дизайн на новия Range Rover Sport също подобряват аеродинамичната ефективност и интериорния финес. Те включват изравнени стъкла и дръжки на вратите, лазерно-заварен покривен панел и скрита лайстна по средната линия, докато най-дългият и най-голям спойлер, монтиран някога на Range Rover, представлява впечатляващо дизайнерско изявление и същевременно осигурява значителни аеродинамични ползи.

Динамично въздушно окачване и Адаптивна динамика

Land Rover въведе въздушното окачване преди 30 години и всеки нов Range Rover Sport е оборудван с най-новата система Динамично въздушно окачване за ненадмината широта на възможностите, от бързи реакции и подобрена динамика на пътя до несравнима проходимост върху всякакви терени. Отзивчива, прецизна и гъвкава, тя перфектно балансира комфорт без усилие с контролирана динамика за истински спортен характер.

Системата въвежда за първи път в Land Rover превключваеми пневматични възглавници в пружините с двойни адаптивни въздушни камери, които осигуряват по-широк диапазон на работа. Налягането в електронно управляваните пружини може да се регулира чрез контролен клапан. За по-динамично шофиране налягането в камерата се увеличава, за да се постигне по-гладко завиване и повишена пъргавина, позволявайки на водача да персонализира изживяването зад волана и да приоритизира управлението.

При ежедневно шофиране се задейства втората камера, за да осигури по-спокойно, плавно и контролирано возене. Технологии като Активно снижаване при висока скорост – което автоматично снижава височината на каросерията с 16 мм при постоянна висока скорост – допринасят за по-голяма аеродинамична ефективност и финес.

Незабележимо за водача, превключването между режимите на шофиране става тихо и незабавно, за да предостави желаните динамични реакции. Работещи в хармония с другите шаси системи, управлявани от Интегрираната система за контрол на шасито, свръхмодерните пружини с превключваеми пневматични възглавници обединяват в едно най-добрите налични технологии, за да предоставят отличен контрол на наклона на шасито. Това осигурява на новия Range Rover Sport прецизни реакции за максимален контрол и комфорт по всяко време.

Динамичното въздушно окачване съдържа и технологията Изпреварващо окачване, която следи пътя отпред, за да подготви окачването за приближаващи завои с цел поддържане на стабилност. То интелигентно използва навигационни данни eHorizon, за да подготви перфектно автомобила за най-финото возене, осигурявайки следното:

  • Управление в завой – Данните за скоростта на автомобила и информацията от навигационната система eHorizon се използват, за да се преценят приближаващите завои и да се определят най-подходящите настройки на окачването, с което се намалява наклона на шасито и се постигат впечатляващи възможности за завиване.
  • Повишена ефективност – Range Rover Sport се снижава с 16 мм при скорости над 105 км/ч за най-ефективната динамика по скоростни пътища, подпомагана от навигационните данни eHorizon.
  • Предотвратяване на сблъсъкОсигурява на автомобила пъргави реакции, превключвайки в динамичен режим, ако бъде отчетен риск от сблъсък, гарантирайки, че Range Rover Sport може да се справи по бърз и ефективен начин.

Системата Адаптивна динамика 2 на новия Range Rover Sport е най-новото поколение софтуер за модерно окачване и контрол на амортисьорите – със специална настройка, осигуряваща най-фино регулиране на возенето и отличен контрол против преобръщане. Тя допълва по-твърдите въздушни възглавници в пружините с двоен ход, използвайки двуклапанни монотръбни демпфери, за да управлява основното накланяне и люлеене на каросерията по най-ефективния възможен начин – осигурявайки постоянно удовлетворяващо шофиране.

Активните амортисьори Bilstein съдържат постоянно променливи клапани, като реагират в рамките на 12 милисекунди на всяко движение нагоре и същевременно могат да контролират силите, генерирани по време на обратния ход.

Кормилно управление на всички колела

Новият Range Rover Sport предлага Кормилно управление на всички колела – стандартно оборудване за моделите със силови агрегати P510e Electric Hybrid и P530 – което подобрява реакциите и пъргавината при динамично шофиране и маневреността при ниски скорости. Системата е конфигурирана да осигурява несравнима маневреност при скорости до 50 км/ч, например по градските улици и в паркинги, където малкият диаметър на завой е ключов.

Задните колела завиват под ъгъл до 7,3 градуса в противоположната посока на предните, за да осигурят без усилие диаметър на завой по-малък от 11 м, подпомагани от по-бърза кормилна рейка, която също осигурява по-пъргави реакции при смяна на посоката при ниска скорост.

При скорост над 50 км/ч задните колела се завъртат в същата посока като предните колела, осигурявайки изключителна стабилност и повишена пъргавина. Кормилното управление на всички колела гарантира, че новият Range Rover Sport се усеща още по-пъргав от преди – и като много по-малък автомобил – за вдъхващо увереност шофиране във всякаква среда.

Dynamic Response Pro

Dynamic Response Pro гарантира, че новият Range Rover Sport постоянно осигурява най-стабилните реакции. Електронната система за активен контрол против преобръщане е с 48-волтово електрозахранване, което управлява предните и задни задвижващи механизми, контролиращи нивото на накланяне в завои и осигуряващи стабилен и постоянен контрол върху каросерията. Модерната технология предоставя същото ниво на устойчивост срещу накланяне като в предходния Range Rover Sport SVR, но в съчетание с изключителен комфорт.

Задвижващите механизми осигуряват до 1400 Нм въртящ момент между двете половини на антиролбара при всички режими на шофиране благодарение на интегриран сензор за въртящия момент и разединяващ модул с цел прецизен контрол на системата срещу преобръщане. Собствена разработка, Dynamic Response Pro работи заедно с най-новата система Адаптивна динамика 2, за да синхронизира системите на автомобила за най-подходящата и ангажираща настройка.

Независимото управление на задвижващите механизми позволява на системата да регулира разпределението на силите за контрол на накланянето между предните и задните оси на всеки 10 милисекунди – предлагайки фино балансирано шофиране и прецизно настроена пъргавина в отговор на разнообразие от външни фактори, от странично ускорение и скорост на автомобила до триене в пътната повърхност.

Пъргавината на новия Range Rover Sport се увеличава при избор на динамичен режим на шофиране. Dynamic Response Pro реагира, като допълнително намалява движенията на наклона на шасито и увеличава пъргавината.

Системата има допълнителни ползи за офроуд динамиката, като антиролбарът се разединява, за да увеличи максимално изместването на колелата и да подобри комфорта на возене по неравен терен. Функционалността за контрол на въртящия момент със затворен цикъл означава, че електронните задвижващи механизми активно подпомагат автомобила по неравни повърхности за поддържане на стабилността.

Конфигурируем динамичен режим

Конфигурируемите програми позволяват на водачите да персонализират динамичния режим. Много елементи могат да бъдат регулирани, като са налични опциите за нормална и динамична настройка. В динамичен режим силовият агрегат е по-отзивчив с по-чувствителен педал на газта за по-бързи реакции, докато твърдостта на волана е увеличена за по-силни усещания в завои.

Трансмисията поддържа по-високи обороти на двигателя за всяка предавка, поддържайки автомобила в оптималния диапазон на мощност, докато въздушното окачване се регулира за по-голяма пъргавина. В динамичен режим може да бъде активирана и функцията за динамично стартиране Dynamic Launch, която настройва силовия агрегат за максимално увеличение на праволинейното ускорение от място.

Интелигентно задвижване на всички колела с Интелигентна динамика на задвижване

Всеки силов агрегат на новия Range Rover Sport използва 8-степенна автоматична трансмисия ZF и най-новото поколение на системата на Land Rover Интелигентно задвижване на всички колела (iAWD) за най-ефективно разпределение на мощността на пътя чрез системата Интелигентна динамика на задвижване. Тя следи нивата на сцепление и действията на водача 100 пъти в секунда, за да предвижда и разпределя въртящ момент между предната и задната ос с цел оптимална тяга при всякакви условия.

Задвижването на всички колела е винаги свързано при движение извън пътя, потегляне от спряло положение, при студено време и при скорости над 160 км/ч. В други случаи функциите Изключване на задвижването и Въртящ момент при необходимост на системата за задвижване на всички колела на Range Rover Sport управляват задвижващата система, като използват най-подходящата форма на задвижване за конкретната ситуация.

Системата е в състояние да осигурява постоянно задвижване на всичките колела с ползата да изключва задвижването към предните колела, оста и задвижващия вал, когато не е необходимо, например при движение с постоянна скорост по магистрала или по сухи пътища, с цел увеличаване на ефективността.

При необходимост, централен съединител управлява подаването на задвижване към предните колела и задвижващите валове, като се включва неусетно, когато е необходимо и постоянно предоставя най-подходящата и динамична настройка за най-високопроизводителното шофиране.

Електронен активен диференциал с векторно разпределение на въртящия момент при спиране

Динамиката при завиване с висока скорост се подпомага от електронния активен диференциал на новия Range Rover Sport. Той оптимизира тягата от задната ос, вдъхвайки по-голяма увереност при динамично шофиране и допълвайки управляващата го система Интелигентна динамика на задвижване, която приоритизира задвижването на задните колела.

Технологията Векторно разпределение на въртящия момент при спиране допринася за тези възможности на автомобила при завиване с висока скорост, увеличавайки пъргавината и сцеплението чрез следене на разпределението на въртящия момент между осите. Системата управлява недозавиването и прекомерното завиване и балансира разпределението на въртящия момент чрез спиране на едно от задните колела. Задната ос може да бъде блокирана, за да се създаде разпределяне 50/50 на въртящия момент за всяко колело.

Електронният активен диференциал оптимизира също тягата върху хлъзгави повърхности и изместването на колелата върху всякакви терени. В конфигурацията на отворен диференциал Електронният активен диференциал работи със системата за векторно разпределение на въртящия момент, за да променя баланса като спира колелото с най-малко сцепление и прехвърля въртящия момент към колелото с най-голямо сцепление за непрекъснат напредък по хлъзгав терен.

Високоефективно спиране

Спирачните технологии на новия Range Rover Sport са усъвършенствани да допълват неговите несравними динамични възможности, осигурявайки висока производителност и постоянно усещане на педала.

Новият модел съдържа технология за спиране по електрически път – brake-by-wire, която се възползва от по-бързи и по-фини реакции в сравнение с конвенционалните системи, подобрявайки изживяването при шофиране и безопасността. По-финото управление на спирачките е резултат от контролирано от задействащия механизъм бутало, управлявано от крачния педал.

Най-новата спирачна система съдържа също технология за активно охлаждане на спирачките, благодарение на която Range Rover Sport осигурява постоянна динамика и надеждност както при динамично шофиране на пътя, така и при трудни офроуд маневри. Ефективността също е запазена чрез отваряне на каналите само когато е необходимо допълнително охлаждане, допринасяйки за впечатляващия коефициент на въздушно съпротивление на новия Range Rover Sport от едва 0,29 Cd. В съчетание с олекотените спирачни дискове, които намаляват необресорената маса с цел подобрена динамика, емисиите за срока на жизнения цикъл също са намалени с CO2 еквивалент до 80 г за целия жизнен цикъл на автомобила.

Terrain Response 2® с Конфигурируема Terrain Response

Несравнимата офроуд проходимост на новия Range Rover Sport е управлявана от най-новото поколение на Terrain Response 2®, съдържаща конфигурируемата система Terrain Response с най-широкия набор от специални настройки за най-трудните офроуд маневри.

Оборудвана във всички модели, Terrain Response 2® интелигентно отчита и се адаптира към заобикалящата среда и условията, настройвайки перфектно автомобила за напредък без усилие по най-различни терени. Това осигурява на водача цялата проходимост, от която се нуждае и му гарантира, че ще пристигне в желаната дестинация с минимално усилие.

Конфигурируемите настройки за комфорт на возенето позволяват на водача да контролира нивата на комфорт по неравен терен, като системата Terrain Response®прилага подходящите настройки, за да осигури желания комфорт. Офроуд динамиката също е увеличена благодарение на подобрения диаметър на завой на Range Rover Sport, докато системата за кормилно управление на всички колела е програмирана да реагира различно на всеки режим на Terrain Response®, оптимизирайки реакциите върху различни повърхности.

Конфигурируемата Terrain Response използва усъвършенствани шаси технологии, за да предостави най-високата проходимост върху всякакъв терен. Могат да бъдат зададени индивидуални предпочитания с до четири налични профила за терена, докато за пет различни системи на автомобила – диференциали, силов агрегат, кормилно управление, контрол на тягата и контрол на возенето – могат да бъдат избрани три нива на конфигурация. В Автоматичен режим системата Terrain Response® автоматично ще осигури най-добрия контрол във всяка ситуация, извеждайки за водача препоръчителни промени в настройките, които да избере от екрана на Pivi Pro. Динамичното въздушно окачване играе съществена роля за офроуд проходимостта на новия Range Rover Sport, като може да повдигне автомобила до 135 мм в най-екстремните ситуации за до 15 секунди, когато бъде отчетено приплъзване на колелата, за да поддържа напредването и при най-предизвикателните офроуд условия.

Адаптивен автопилот при офроуд шофиране

Преодоляването на неравни терени е още по-спокойно и лесно благодарение на иновативния Адаптивен автопилот при офроуд шофиране на новия Range Rover Sport – нововъведение за Land Rover. Това издига системата за поддържане на зададена скорост по пресечен терен на следващо ниво, с отчитане на пътните условия и автоматично прецизно настройване на скоростта на автомобила за поддържане на стабилност, контрол и комфорт в зависимост от избраната от четирите възможни настройки за комфорт.

Усъвършенстваната система използва множество алгоритми, анализирайки клатенето, наклона на шасито, за да определи автоматично оптималната скорост за поддържане на контрол върху неравен терен. Водачът е постоянно информиран от екрана на информационно-развлекателната система Pivi и скоростта и настройката за комфорт се избират от същите бутони на волана, които се използват за управление на Адаптивния автопилот.

Вдъхващата увереност система позволява на водачите да преодоляват пясъчни плажове или кални терени без усилие, като се фокусират единствено върху управлението на волана. По наводнени терени тя дори работи съвместно с функцията Режим на газене, помагайки на водачите да поддържат перфектната носова вълна за максимална увереност и проходимост.

Режимът на газене заключва задвижващия тракт, задава височината на возене до максимум и затваря всички вентилационни отвори на купето, за да позволи газене в до 900 мм вода. Сензорите за газене позволяват на водачите да виждат дълбочината на водата около автомобила на екрана на Pivi Pro, докато спирачните дискове „се избърсват“, когато се избере друг режим на Terrain Response.

Теглене

Увеличените възможности на новия Range Rover Sport не се изчерпват с неговата динамика на пътя и извън него. Той може да тегли до 3,5 тона (3,0 тона за версията електрически хибрид) благодарение на усъвършенствания асистент за теглене, подпомагащ маневрите на заден ход.  Водачът е в състояние да управлява ремарке за заемане на място само с използването на  въртящ се контролер на централната конзола, ръководен от линиите на траекторията, изведени на екрана на Pivi Pro от задната камера.

Асистентите за закачване и за стабилност на ремаркето улесняват закачването на ремарке и подпомагат увереното и удобно шофиране, докато тегличът с електрическо изваждане се прибира елегантно с натискането на един бутон, когато не е необходим.

Усъвършенствано развитие

Land Rover използва свръхмодерни виртуални симулатори за постоянно усъвършенстване на новия Range Rover Sport, включително нов, виртуален офроуд симулаторен елемент. Това е в допълнение към виртуалния свят, който включва картографирани местни пътища около централата в Гейдън.  Извършени са над 140 000 часа виртуален анализ преди изпитването на пътя, намалявайки броя реални километри, необходими за автопарк от прототипни автомобили.

РАЗМЕРИ НА КАРОСЕРИЯТА
Дължина 4946 мм
Широчина (вкл. огледала) 2209 мм
Височина 1820 мм
Междуосие 2997 мм
Диаметър на завой 10,95 м
ОФРОУД ПРОХОДИМОСТ
Максимален пътен просвет 281 мм (PHEV: 274 мм)
Максимално изместване 546 мм (PHEV: 528 мм) с eARC
Преден ъгъл на заход 33 градуса (29,7 градуса за Dynamic)
Ъгъл на преодоляване между осите 26,9 градуса (PHEV: 24,5 градуса)
Заден ъгъл на заход 30 градуса
Дълбочина на газене 900 мм