Новият Range Rover Sport – мощен, ефективен, електрифициран

Уникалният характер на новия Range Rover Sport е оформен от отличната динамика на задвижване по пътна настилка и гамата мощни и ефективни силови агрегати. Електрифицираната гама включва избор от plug-in хибриди и меки хибридни бензинови и дизелови двигатели, като през 2024 г. ще бъде налична почти безшумна, изцяло електрическа мощност, гарантирайки, че луксозният мощен SUV има задвижване, отговарящо на нуждите на всеки клиент.

Начело на новите силови агрегати за plug-in хибридни електрически автомобили (PHEV) с увеличен пробег е високопроизводителният P510e. Той осигурява отличен баланс между мощна динамика и незабавни реакции чрез своя 6-цилиндров бензинов двигател Ingenium, електрически мотор с мощност 105 kW и батерия с капацитет 38,2 kWh, които се комбинират безпроблемно, за да осигурят 510 к.с.

За да предложи обичайната за Range Rover Sport производителност, на разположение е нов двигател P530 V8 с двоен турбокомпресор. Той предоставя мощност от 530 к.с., въртящ момент от 750 Нм и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди с активирана функция за динамично стартиране Dynamic Launch – същите показатели като на предишния Range Rover Sport SVR, но със 17% по-висока ефективност спрямо предходния V8.

Пълната гама двигатели включва следните опции:

Plug-in хибриден електрически автомобил

  • P510e, 3,0-литров 6-цилиндров, PHEV, 700 Нм въртящ момент при 1500-5000 об./мин.
  • P440e, 3,0-литров 6-цилиндров, PHEV, 620 Нм въртящ момент при 1500-5000 об./мин.

Бензинови

  • P360, 360 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 500 Нм въртящ момент при 1750-5000 об./мин.
  • P400, 400 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 550 Нм въртящ момент при 2000-5000 об./мин.
  • P530, 530 к.с., 4,4-литров V8 с двоен турбокомпресор, 750 Нм въртящ момент при 1800-4600 об./мин.

Дизелови

  • D250, 249 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 600 Нм въртящ момент при 1250-2250 об./мин.
  • D300, 300 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 650 Нм въртящ момент при 1500-2500 об./мин.
  • D350, 350 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 700 Нм въртящ момент при 1500-3000 об./мин.

Електрически хибрид с увеличен пробег

Plug-in хибридният силов агрегат съчетава безпроблемната производителност на 3,0-литровия 6-цилиндров редови двигател Ingenium на Land Rover с електрически мотор с мощност 105 kW и батерия с капацитет 38,2 kWh (с използваем капацитет от 31,8 kWh – почти три пъти по-голям от капацитета на модела, който заменя).

Предлагат се две версии на електрическия хибрид: върховият за гамата P510e и P440e. И двете предоставят CO2 емисии от 18 г/км, електрически пробег по WLTP до 113 км и очакван пробег в реални условия до 88 км1. Въз основа на реални данни от съществуващи клиенти, собствениците на Range Rover Sport ще могат да извършват 75% от пътуванията си2, като използват тихата, изцяло електрическа мощност. За дълги пътувания водачите могат да се възползват от общ пробег от 740 км в реални условия.

Двата plug-in хибрида предлагат характерната за Range Rover Sport динамика, като P510e ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди и достига максимална скорост от 242 км/ч. Той предоставя перфектното съчетание на въодушевяващо изживяване зад волана и безпроблемен финес, осигурено от комбинацията на 3,0-литров 6 цилиндров бензинов двигател Ingenium и електрически мотор за обща мощност от 510 к.с. и въртящ момент от 700 Нм.

P440e предлага същата впечатляваща ефективност, като същевременно запазва плавната и отзивчива динамика, с обща комбинирана мощност от 440 к.с., 620 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди.

3,0-литровият 6 цилиндров бензинов двигател Ingenium предоставя отлична динамика дори без помощта на електрическия мотор, така че клиентите се наслаждават на обичайното за Range Rover Sport ускорение дори при нисък заряд на батерията. От друга страна, в изцяло електрически режим водачите могат да шофират тихо със скорост 140 км/ч, без да използват бензиновия двигател. PHEV се задвижва чрез модерна 8-степенна автоматична трансмисия ZF и мощността се доставя на колелата от усъвършенстваната система на Land Rover за задвижване на всички колела.

За да използват максимално своите възможности за изцяло електрическо задвижване, plug-in хибридите имат функция за бързо зареждане с постоянен ток – новият Range Rover Sport е първият от малкото plug-in хибриди, които предоставят тази технология. Той ще се зареди от 0 до 80% за по-малко от час с устройство за бързо зареждане с мощност 50 kW, докато домашна станция Wallbox за зареждане с променлив ток с мощност 7,2 kW ще осигури пълен заряд за по-малко от пет часа, предлагайки максимално удобство при домашно зареждане през нощта1. Технологията за рекуперация на енергията при спиране събира също енергията, която обикновено се губи при спиране и намаляване скоростта, и я връща обратно в батерията за максимално увеличение на електрическия пробег.

Функцията Предвиждаща оптимизация на енергията работи заедно с вградената технология за геозониране и навигационната система, за да увеличи максимално ефективността на силовия агрегат PHEV, използвайки електрическото задвижване, когато е най-подходящо по маршрута, например при навлизане в зони с ниски емисии. Тя автоматично изчислява най-подходящия начин на задвижване, оптимизирайки ефективността и намалявайки локализираните CO2 емисии. Интелигентната система научава също редовните маршрути – чрез усъвършенстваната система Pivi Pro – и ще разпознае ежедневно пътуване между дома и работното място (или подобни пътувания), за да избере най-подходящия начин на задвижване.

Клиентите могат да избират от три различни режима на шофиране:

  • ХИБРИДЕН РЕЖИМ – режимът на шофиране по подразбиране при стартиране. Хибридният режим безпроблемно оптимизира хибридния силов агрегат на новия Range Rover Sport за всяка ситуация. Модерната система използва навигационните данни eHorizon, за да запази и приоритизира електрическото задвижване, например в зони с ниски емисии и застроени зони, като същевременно приоритизира електрическия режим за последните 6 км от пътуванията в града за плавно пристигане с нулеви емисии.
  • ЕЛЕКТРИЧЕСКИ РЕЖИМ – използва само електрическа мощност за безшумни пътувания с нулеви емисии.
  • РЕЖИМ НА ЗАПАЗВАНЕ – запазва заряда на батерията, за да се използва на по-късен етап от пътуването. Водачите могат да зададат нивото на заряд, което искат да запазят, използвайки сензорния екран на Pivi Pro.

Свързано удобство

Водачите могат да се възползват максимално от plug-in хибрида чрез опциите за свързаност, осигурени от всеобхватното приложение Remote3 на Land Rover. Те включват предварителна климатизация на купето, която може да бъде активирана, докато автомобилът е включен в мрежата и се зарежда, позволявайки на клиентите предварително да затоплят или охладят своя Land Rover Sport преди всяко пътуване удобно и лесно от своя смартфон. Водачите могат също да управляват набор от свързани с PHEV функции за планирано във времето зареждане, включително:

  • Незабавно зареждане – започва да зарежда батерията веднага.
  • Само в часове с ниски тарифи – когато автомобилът е включен в мрежата, се дава приоритет на зареждането в конкретен период от време (например, когато тарифите за електроенергия са най-ниски).
  • Интелигентно зареждане – интелигентната система ще зареди възможно най-ефективно автомобила въз основа на планираното време на заминаване, зададено от водача. Заедно с функцията за предварителна климатизация на купето, тя ще започне да зарежда в най-изгодния момент.

И двата PHEV двигателя P510e и P440e се предлагат със заряден кабел Mode 2 за зареждане у дома, като същевременно е наличен и заряден кабел Mode 3, подходящ за зареждане с променлив ток в домашна станция Wallbox или на обществени зарядни станции. Портът за зареждане е удобно разположен в задния ляв страничен панел на автомобила.

Нов въодушевяващ бензинов двигател V8

Върхът в бензиновата гама на новия Range Rover Sport е новият двигател V8 с двоен турбокомпресор, осигуряващ въодушевяващо изживяване зад волана, което се възползва максимално от модерните шаси технологии.

4,4-литровият V8 с двоен турбокомпресор произвежда 530 к.с., което го прави най-мощната налична опция, със 750 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди с активирана функция Dynamic Launch – система, която постоянно осигурява временно увеличаване на въртящия момент при старт от място с цел оптимално ускорение.

Характерният звук от двигателя V8 и автентичните високи показатели на новия V8 са съчетани със 17% увеличение на икономията на гориво спрямо предишния вариант, като същевременно осигуряват 20% повече въртящ момент за още по-силни усещания зад волана. Неговите турбокомпресори с двойно превъртане, които съдържат керамични лагери, предоставят незабавни реакции и практически елиминират турбо закъснението, докато пиковата мощност и ефективност са подобрени от воден охладител, който намалява температурата на входящия въздух по-ефективно. Всичко това гарантира отличното представяне и постоянно високите показатели на Range Rover Sport при всякакви условия.

Системата за променлив ход на всмукателните клапани Valvetronic осигурява прецизен контрол върху процеса на горене в целия диапазон на оборотите, гарантирайки високи резултати по всяко време, докато стоманените цилиндрови втулки са заменени с технология за разпръскане, намалявайки теглото и триенето и подобрявайки термичната ефективност.

Модерната 8-степенна автоматична трансмисия е изцяло преработена с цел оптимизиране на начина на превключване на предавките въз основа на действията на водача, включително фактори като наклон на педала на газта и поведение при превключване на по-ниска предавка. Стотици потенциални поредици на превключване са оптимизирани за гъвкаво, динамично и въодушевяващо шофиране.

Плавни и мощни бензинови двигатели Ingenium

Новият Range Rover Sport е наличен и с изчерпателна гама бензинови двигатели Ingenium, предлагащи плавна динамика и ускорение без усилие, с технологията за мек хибриден електрически автомобил (MHEV), която оптимизира ефективността и реакциите. Турбокомпресор с двойно превъртане намалява турбо закъснението и подобрява реакциите на двигателя, подпомогнат и от електрически суперчарджър.

Клиентите ще могат да избират от 3,0-литровите 6-цилиндрови силови агрегати P360 и P400 на Land Rover с мощност съответно 360 и 400 к.с. P360 произвежда 500 Нм въртящ момент и задвижва новия Range Rover Sport от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, докато P400 ускорява само за 5,7 секунди. Разходът на гориво по WLTP е 9,4 л/100 км за P400 и 9,3 л/100 км за P360, а CO2 емисиите са съответно 213 г/км и 212 г/км за P400 и P3603.

Системата MHEV използва модерен 48-волтов суперчарджър и ремъчен стартер-генератор на мястото на алтернатора за подпомагане на двигателя при използване на функцията stop-start или прилагане  по-голям натиск върху педала на газта и 48-волтова литиево-йонна батерия за съхранение на енергията, уловена при забавяне и спиране на автомобила.

Модерни и икономични дизелови двигатели

Широка гама мощни и ефективни 6-цилиндрови дизелови двигатели също е на разположение, предлагайки бързи реакции и щедри нива на въртящ момент, подпомогнати от технологията MHEV за оптимизирана ефективност и реакции. Налични са три опции – D250, D300 и D350 – със съответна мощност от 250, 300 и 350 к.с.

D250 произвежда 600 Нм въртящ момент, осигурявайки голяма теглителна сила, и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,0 секунди. D300 предоставя 650 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди, докато най-мощният D350 предлага 700 Нм въртящ момент и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,9 секунди.

И трите дизелови двигателя имат разход на гориво по WLTP от 7,4 л/100 км и използват същата събираща енергията 48-волтова MHEV технология като бензиновите двигатели Ingenium, осигурявайки увеличена ефективност и по-бързи реакции. D250 и D300 генерират CO2 емисии от 194 г/км, а D350 – 195 г/км.

Системата мек хибрид събира енергията, която обикновено се губи при спиране или намаляване на скоростта. Ремъчният стартер-генератор осигурява по-бързи реакции и по-прецизна работа на системата Stop-Start, като същевременно предоставя допълнителна подкрепа за по-пъргаво и отзивчиво ускорение.

6-цилиндровите дизелови двигатели Ingenium на Land Rover са изработени от олекотен алуминий и включват двойка директно свързани, последователно разположени турбокомпресори. Това доставя максимална топлина на катализатора, намалявайки времето, необходимо на автомобила да загрее и да работи с по-голяма ефективност. Стоманени бутала с ниско триене и налягане 2500 бара също допринасят за подобрената ефективност на дизеловия MHEV, докато турбо технологията с променливи дюзи позволява 90% от максималния въртящ момент да се доставя за малко повече от секунда при 2000 об./мин., гарантирайки най-плавното и най-отзивчивото шофиране.

Трансмисии

Всички силови агрегати на новия Range Rover Sport използват бързо реагиращата 8-степенна автоматична трансмисия ZF в комбинация с интелигентната система на Land Rover за задвижване на всички колела. Тя безпроблемно управлява разпределението на мощността за максимална проходимост и шофиране без усилие при всякакви условия, от трудни офроуд маневри в диапазона на ниските обороти до по-бързо и вълнуващо шофиране по асфалтирани участъци с повече завои в най-ангажиращия динамичен режим на шофиране.