Новият Honda Civic с централно място на Седмицата на дизайна в Милано

За да отпразнува европейската поява на изцяло новата Honda Civic e:HEV, автомобилът зае централно място на изложението Vanity Fair „Social Garden“ на Седмицата на дизайна в Милано 2022.

„Vanity Fair винаги се стреми да гледа една крачка напред с интерес и революционен дух. В тази седмица на дизайна с удоволствие се приветства VF Social Garden и креативните, и динамични умове, чийто принос подобрява качеството на живота ни и го прави по-лесен. Не се пренебрегва и Въздействието върху околната среда на това, което създават“, обяснява Кристина Лучини, съдиректор на Vanity Fair

„Радваме се, че можем да споделим Civic с италианската публика за първи път. Досега отзивите за автомобила са изключителни и домакинството на Седмицата на дизайна в Милано дава възможност да се ангажират клиенти, фокусирани върху дизайна“, обяснява генералният мениджър на автомобилния отдел в Италия Симоне Матоньо.

Изцяло новото 11-то поколение Civic на Honda е проектирано с уникален, ориентиран към човека подход към динамиката и дизайна. Следвайки етоса за развитие на „вълнуващия Civic“, инженерите на Honda са се фокусирали върху това как външният и вътрешен пакет могат да работят заедно, за да създадат по-удобно и освежаващо изживяване в автомобила, което ще подобри всекидневието на собствениците.

Представен за първи път през 1972 г. като „автомобил за хората по света“, Civic се превърна в основата на принципа за развитие на Honda „Човек-максимум, машина-минимум“ (M/M). Сега, открита в продуктовото портфолио на Honda, тази посока следва вярата, че целта на технологията и дизайна на превозните средства е да обслужват нуждите на водача и пътниците. В най-новия Civic резултатът е кабина с по-голям комфорт, видимост и простор от всякога, в допълнение към повишена безопасност и по-голямо ангажиране на водача.

 Динамичен външен дизайн

„Вълнуващият“ подход за развитие на Honda създаде модерна еволюция на външния дизайн на Civic. Той отразява безшумната, елегантна дизайнерска посока на други скорошни модели на Honda. Новият Civic се отличава с по-ниска, по-елегантна линия на покрива и по-ниска линия на тялото, която увеличава и подобрява видимостта навън, като доставя усещане за ефирност, изпитано в оригиналния Civic.

За да създаде по-спортна, подобна на купе естетика, междуосието на новия Civic е с 35 мм по-дълго от предишния модел, но с 20 мм по-къс заден надвес и намалена обща височина. Най-високата точка на линията на покрива е поставена по-напред от предишния модел, с лек наклон към задната врата, допълващ елегантния му вид.

Задната врата е от смола, разработена чрез нова производствена технология. Така се намалява теглото на задната врата с 20% в сравнение със своя предшественик и е от решаващо значение за постигането на по-елегантен дизайн.

Този подход към сдържан, гладък дизайн е очевиден и около предната част на автомобила. В сравнение с предишното поколение предните калници са по-ниски с 25 мм, а А-колоните са с 50 мм по-назад, което осигурява на водача впечатляваща, непрекъсната видимост. Тази намалена предна маса също така прави колелата и гумите да изглеждат по-големи, което, в комбинация с по-широката задна следа и подгъва на арката на колелата, създава по-ниска, по-сигурна стойка и създава усещане за по-голяма пъргавина.

Повишен интериорен комфорт и удобство

Вътре в кабината принципът на развитие на Honda M/M е илюстриран от интериор, насочен към човека, който е проектиран да гарантира първокласни нива на финес и простор. Кабината има по-голяма видимост и проветривост благодарение на ниското плоско арматурно табло, позиционирането на външни огледала и големите прозорци навсякъде.

„Когато всички измислихме ключовата дума „вълнуващо“ за концепцията за дизайн, започнахме да мислим как да приложим това към интериора и ни хрумна идеята какво ще се случи, ако го отрежем от времето, например ”, казва Ясунори Огава, граждански интериорен дизайнер. „Мислехме, че ако можем да имаме освежаваща сутрин, приятна сутрин, ще се чувстваме добре през целия ден. Трудно е да се чувстваме добре през целия ден, но ако се фокусираме върху сутринта, можем да постигнем това. По време на нашето изследване се появиха три ключови думи: чистота, ритъм и стимулация.“

Това, което се превежда, е интериорен дизайн, който въплъщава същата изчистена, модерна философия на дизайна като екстериора. Той е с ненатоварено, насочено към потребителя оформление, включващо висококачествени материали, които подобряват изживяването за шофьора и пътниците.

Въпреки по-ниската линия на покрива, вътрешното пространство над главата и пространството в кабината остават същите като предишния модел. Това е постигнато, благодарение на умното опаковане на хибридни компоненти в шасито и двигателния отсек. Щедрото товарно пространство на новия Civic има същата товароносимост като преди. То е сред най-големите в своя сегмент, но с по-широк отвор на задната врата за подобрена използваемост. Резултатът е превозно средство с пространство и функционалност, което го прави жизнеспособна алтернатива на по-големите превозни средства като SUV.

Продължаване на дизайнерския фокус върху вниманието към детайла са иновативните въздушни отвори, разположени около интериора. Те позволяват по-широк, но по-малко натрапчив въздушен поток около кабината, като същевременно се постига първокласен външен вид чрез нанасяне на мрежест модел на пчелна пита върху отвора за отвор за въздух с пълна ширина.

„Една от ключовите думи за интериорния дизайн на Civic е „чистота.“ Това е лично впечатление, но откакто се присъединих към индустрията усетих, че не харесвам наличието на изводите за климатици в арматурното табло“, обяснява Огава. „В старите дни в Япония влаковете имаха вентилатори. Не мога да не видя съдържанието на AC контакта точно това. Но ако погледнете домашния интериор, например, всички тези неща са скрити на очи. Използвайки тези ключови идеи за дизайна на Civic, въведох модел пчелна пита през арматурното табло, за да придам висококачествен завършек, но също така и чистота в целия интериор.“

Голям акцент е поставен върху проектирането на среда, която изисква малко физическо движение от пътниците, веднъж седнали. Информационно-развлекателната система е разположена в периферния изглед на водача, което означава, че за да проверява информация, той не трябва физически да движи главата си. Намалява се разсейването и времето, което не гледа напред, повишавайки безопасността.

„Този ​​път възприехме интересен подход към разработката и от ранните етапи на разработка динамично проверихме рамката за обем и височината на HMI, като приложихме различни пасти към действителния автомобил на сайта на съоръжението на Honda, за да проверим ергономичното оформление и колко лесно е да взаимодействате с контролите, както и да видите каква видимост би била добра“, обяснява Огава.

Civic постави нови стандарти от пускането си на пазара преди петдесет години, като продаде повече от 27,5 милиона бройки в 170 страни. Изцяло новата версия пристига в Европа от есента на 2022 г.