Новият Ford Kuga Plug-In Hybrid е най-продаваният плъгинхибрид в Европа

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) е най-продаваният плъгин хибрид в Европа през първата половина на 2021 г., отчитайки реализацията на този вид автомобили във всички сегменти.  Новите данни показват, че клиентите се възползват максимално от 56-километровия (по WLTP) чисто електрически пробег на своите автомобили. Според реални, анонимизирани данни от Ford, шофьорите на Kuga PHEV в цяла Европа досега са изминали 49% от пробега си при използване на батерията, заредена от външен енергиен източник.

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) постигна през юни над 6 300 продажби – повече, отколкото през всеки предходен месец. Така вече надминава всички останали модели от гамата на модела, взети заедно. През април, май и юни тази година Ford продаде общо близо 16 000 бр. Kuga Plug-In Hybrid (PHEV), което е с над една трета повече от следващия най-продаван конкурентен модел за същия период. 

Продажбите на плъгин хибридни и на изцяло електрически леки автомобили нарастват в цяла Европа, тъй като все по-голям брой клиенти откриват, че могат удобно и рентабилно да зареждат автомобилите си у дома. Плъгин хибридните модели представляват 8,4% от всички нови автомобили, продадени в Европа през второто тримесечие на тази година, което е увеличение с повече от 255% в сравнение със същия период на миналата година.

Шофьорите използват в значителна степен възможността за изцяло електрическо шофиране в своя Kuga Plug-In Hybrid (PHEV). Почти половината (49%) от колективното разстояние, изминато тази година, е било при използване само на батерия, заредена от  външен източник.

Повече от две трети от пътуванията на клиентите на Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) са на кратки разстояния от 50 км или по-малко, които биха могли да се изминат само с електрическия пробег, осигурен от външно заредена батерия. От над 633 000 дни колективно шофиране през тази година, автомобилът е дал възможност за шофиране с нулеви емисии от ауспуха в повече от 420 000 дни. Средният дневен пробег е 52 км, което е под 56-километровия диапазон по WLTP за чисто електрическо движение на превозното средство.

Клиентите с увереност използват батерията и рутинно имат достъп до точки за зареждане. За всеки 100 дни шофиране в Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) има 89 зареждания.

Клиентите се възползват от зареждане през нощта и от по-евтините нощни тарифи за битова електроенергия, за да намалят разходите на автомобилите си. 35% от зарежданията са през нощта, с време за включване 12 часа или повече – т.е. два пъти 6-те часа, необходими за пълно зареждане на батерията от конвенционално домашно 230-волтово захранване. Общо 45% от всички зареждания са се състояли за една нощ, което показва, че навиците на клиентите за зареждане на автомобил са подобни на начина, по който биха зареждали своя смартфон или таблет.

Увеличаването на времето за шофиране със заредена от външен източник батерия може да осигури значителни финансови ползи за собствениците на автомобили. Въз основа на средните цени на бензина и електроенергията в страната, където се е провело изследването, шофьор на Ford Kuga Plug-In Hybrid може да очаква да плати 10,40 евро за 100 км пробег само на  бензин, в сравнение с 5,05 евро за 100 км пробег само на електрически режим от батерия, заредена от външен електроизточник. При годишен пробег от 15 000 км това може да доведе до спестяване на над 800 евро за 12 месеца.

По-рано тази година Ford обяви, че 100% от гамата му леки автомобили в Европа до средата на 2026 г. ще бъде с възможност за нулеви емисии, т.е. ще се състои от изцяло електрически или плъгин хибриди, като до 2030 г. планът е да се премине само към изцяло електрически. По-рано този месец изцяло новият и изцяло електрически SUV на Ford Mustang Mach-E GT влезе в продажба за първи път. Междувременно, през второто тримесечие на 2021 г. на клиенти в Европа са доставени повече от 5 300 автомобила Mustang Mach-E.