Новият BMW R 1250 RS – по-иновативен спортен турер

Повече от 40 години абревиатурата “RS” означава изключителен спортен туринг мотоциклет във връзка с боксерния двигател на BMW. Сега, новият на BMW R 1250 RS вече е още по-иновативен и усъвършенстван и предоставя най-доброто спортно, динамично изживяване при пътуване.

В комбинация с боксерен двигател, легендарното съкращение на BMW Motorrad “RS” е синоним в света на спортните туринг мотоциклети. То дават спортно, динамично удоволствие от карането по селски пътища и в същото време превъзходен комфорт при продължителни турове. BMW RS винаги е бил майстор на спортното каране, описването на завоите и езда на дълги разстояния за двама,  при това с багаж. За да гарантира, че това ще остане така и в бъдеще, BMW Motorrad даде на новия R 1250 RS някои нови стандартни функции и допълнителни екстри.

Както и преди, легендарният 2-цилиндров боксер двигател осигурява мощно задвижване. Той все още има обем на двигателя от 1254 куб. см и дори при текущата регистрация EU5 генерира 100 кВт (136 к.с.). при 7250 об/мин и въртящ момент от 143 Нм при 6250 об/мин.

Благодарение на технологията BMW ShiftCam за промяна на времето на клапана и повдигането от страната на всмукателния клапан, той осигурява мощност в целия оборотен диапазон, изключително плавен и тих ход, а също изключителни стойности на разход на гориво и емисии.

Нови са динамичния контрол на сцеплението (DTC) и “ECO” режим на каране като стандарт.

Riding Modes Pro с предварителен избор на режим на каране и контрол на съпротивлението на двигателя (MSR) е допълнително оборудване. Стандартният DTC за автоматичен контрол на стабилността осигурява високо ниво на безопасност при каране благодарение на отличното сцепление.

Новият стандартен режим на каране “ECO” помага на водача да пътува възможно най-икономично. Режимът на каране ECO позволява на водача да използва иновативната технология на двигателя BMW Motorrad ShiftCam по такъв начин, че да постигне максимален обхват.

В режим ECO мотоциклетистът кара така, че да постига възможно най-икономичен разход на гориво с мека крива на дросела и умерено ограничение на въртящия момент на двигателя. В режим ECO цветният TFT дисплей осигурява ефективен разход. При нужда от максимална производителност – например при изпреварване с тежък товар или каране по наклон нагоре, бутонът за режим на каране може да се използва за бързо и лесно превключване към различен режим.

Новият R 1250 RS Adventure може да бъде оборудван с опцията „Професионални режими на каране“ като допълнително оборудване. Той предоставя допълнителни, индивидуално конфигурирани режими на каране. Като използва функцията за предварителен избор на режим на каране, мотоциклетистът може индивидуално да ги задава режими с бутон.

Контролът на въртящия момент на съпротивлението на двигателя (MSR) е друг нов компонент на Pro режима. Може да се използва за безопасно избягване на нестабилни условия на каране, които могат да възникнат по време на движение по инерция или на по-ниска предавка, поради прекомерно приплъзване на спирачката на задното колело.

BMW Integral ABS Pro (частично вграден) и Dynamic Brake Control (DBC) като стандарт.

Като популярен спортен турър, R 1250 RS в последното си издание включва BMW Integral ABS Pro като стандарт. Това е спирачна система, която предлага още по-голяма безопасност при спиране. Дори при накланяне в завои.

Тъй като концепцията за режим на каране продължава да се разширява, ще бъдат добавени още нови функции. Например, контролната характеристика на ABS ще бъде допълнително адаптирана към съответния режим на каране. Като част от опцията „Riding Modes Pro“, Dynamic Brake Control (DBC) допълнително подпомага водача по време на маневри за аварийно спиране. DBC повишава безопасността при спиране, дори в трудни ситуации, като избягва неволно активиране на газта.

Чрез намеса в управлението на двигателя въртящият момент се намалява по време на спиране, така че да се използва пълноценно спирачната сила на задното колело. Това поддържа мотоциклета стабилен и скъсява спирачния път.

TFT цветен дисплей със “Sport” Core Screen, преработени LED индикатори и емблематичните дневни светлини като стандарт.

Както и преди, новият R 1250 RS е оборудван с цветен TFT дисплей, включващ интегрирана навигация със стрелки и обширна свързаност. Отличната четливост, ясната навигация в менютата и силно интегрираната операционна концепция го поставят на върха в света на производствените мотоциклети.

Водачът може да избира между персонализирани дисплеи на екрана за различни цели. Това включва и основния екран “Sport”, който предоставя информация в реално време за текущия и максималния ъгъл на накланяне, както и контролни интервенции – като ABS Pro или DTC.

USB гнездо и интелигентно спешно повикване като стандарт. Отопление на седалката за ездача и седалката и тръбното кормило, за да направят пътуването още по-приятно и динамично, предлага се като опция.

Системата за отопление на седалката за водача и пътника като опция фабрично също значително повишава комфорта при ниски температури. Отопляемите седалки се предлагат в комбинация с две отделни седалки и се предлагат изключително в комбинация с отопляеми дръжки. Разработена е нова, удобна концепция за управление на седалката на водача с пет нива на отопление. Настройките за отопление на ръкохватките – в комбинация с отоплението на седалката, включващо пет вместо две нива на отопление – се управляват чрез меню.

Тръбните кормила вече се предлагат като нова фабрична екстра и също като оригинален аксесоар на BMW Motorrad. Тръбните кормила са малко по-широки и по-високи от стандартните. Това означава, че се гарантира спортно пътуване със стил. Новият R 1250 R се отличава с атрактивна основна боя, както и двата варианта на модела Triple Black и Sport.