Новият BMW M 1000 RR – роден за пистата

Премиери на новите BMW M 1000 RR и M 1000 RR Competition.

Ако следите редовно нашите информации за шампионата WorldSBK, то често ще срещнете постиженията и ставащите все по-добри резултати на пилотите на BMW Motorrad. те се състезават с модела BMW M 1000 RR, в новата му варсия. Моделът направи наскоро, в средата на окомври световна премиера. И вече е достъпен за клиенти, а не само за заводския отбор.

Инак  BMW Motorrad стартира своята M стратегия в края на 2018 г. Първоначално бяха  M опционално оборудване и допълнителни М компоненти. Но през 202 г. се появи BMW M 1000 RR. Сега с новите BMW M 1000 RR и M 1000 RR Competition моделът претърпява сериозно развитие. Те неслучайно са гордост за спортния департамент на марката.

Кристиян Гоншор, продуктов мениджър на М 1000 RR казва: „По отношение на аеродинамиката, M RR е инженерен шедьовър. Резултат от амбицията и тоталната отдаденост на екипа, който посвети безброй часове на тестове в аеродинамичния тунел и на пътя. Успяхме значително да повишим максималната скорост без промяна на мощността на двигателя, като същевременно мотоциклетът генерира по-голяма сила на притискане, увеличаваща стабилността при спиране и в завои. Усилията на инженерния екип ще бъдат възнаградени с победи в състезания.“

С допълнителното развитие на BMW M 1000 RR, за по-кратко M RR, BMW Motorrad поставя нови стандарти в класа на суперспортните мотоциклети хомологирани за състезания. Новият M RR се задвижва от познатия четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане, който е разработен основно по правилата на WorldSBK. Както досега максималната мощност е 213 к.с. при 14 500 об/мин. Рамата е алуминиева от мостов тип, а окачването – обърната вилка отпред и един централно разположен амортисьор отзад с Full Floater Pro кинематика. Новият M 1000 RR се предлага в две версии: Базов M RR с Lightwhite неметалик външен цвят и M RR Competition в базовия Blackstorm металик.

Значително увеличение на максималната скорост. Значително увеличение на аеродинамичната сила на притискане, благодарение на новите странични панели, новите M Winglets крила, новия преден калник с вградени M Brake Ducts въздуховоди и новите M Aero Wheel Covers .

Нарасналият потенциал на новия M RR се дължи основно на колосалното подобрение на аеродинамиката.

Оптимизацията е най-вече в областта на страничните панели изработени от карбон и по-високата слюда, която спомага за по-доброто обтичане на въздуха около моториста. За първи път се използва и поддържаща страничните панели конструкция от карбон, едновременно много здрава и лека. Максималната скорост на новия M RR е увеличена от 306 на 314 км/ч, като същевременно водачите са подложени на по-малко натоварване.

Своеобразните крила, т.нар. M Winglets също са напълно ревизирани. Вече генерират значително по-голяма сила на притискане, както в изправена позиция, така и при спиране. Това позволява на каращия да ляга повече, както и да постига по-висока скорост при завиване, при един и същ ъгъл спрямо предходния модел. Склонността към ‘wheelie’ (отлепяне на предната гума от асфалта), също е намалена. Увеличената максимална скорост е допълнително предимство.

Друга област на която е обърнато специално внимание е при предното колело.

За пръв път в историята на BMW Motorrad се използват въздуховоди за охлаждане на спирачната система, изработени от видим карбон. Те са вградени в предния калник и подобряват обтичането на въздуха около коловете и спирачните апарати. Също видимо изработени от карбонов композит са т.н. M Aero Wheel Covers – капаците на колелата. Елементи, които допълнително намаляват аеродинамичното съпротивление, особено при скорости над 250 км/ч. Карбоновите капаци са серийно оборудване при M RR Competition.

M Carbon джанти с нова повърхност и M Design кантове. Опция: ковани колела.

Новият M RR може да се познае, освен по всичко останало, и по новите джанти с гланцов прозрачен лак. Различни са и графиките по външните ръбове на колелата, допълнително подчертаващи технологичния и състезателен характер на M RR. Алтернатива на карбоновите джанти са опционалните ковани колела.

Нов дизайн на опашката, променена ергономия на M Endurance седалката, по-къса стойка за регистрационната табела и модифициран кабелен сноп.

Новата задна секция на M RR го правят да изглежда визуално още по-лек. Ергономично оформената M Endurance седалка и скъсената стойка за табелата също са нови. Последната се демонтира още по-лесно благодарение на променения кабелен сноп с LWS букса.

 

Акцентите при новото BMW M 1000 RR :                    

  • Четирицилиндров двигател разработен за състезания.
  • Макс. мощност от 212 к.с. при 14 500 об/мин; макс. въртящ момент от 113 Нм при 11 000 об/мин.
  • Ковани бутала с по 2 пръстена.
  • Изцяло CNC фрезовани всмукателни портове и BMW ShiftCam технология за променлив контрол на клапаните.
  • Титаниеви клапани и оптимизирани разпределителни валове и компоненти.
  • Много лек и компактен двигател. По-дълги и олекотени с 85 г биели Pankl, спрямо при S 1000 RR.
  • ‘Anti-hooping’ съединител без самоусилваща функция, оптимизиран за състезателни стартове.
  • Оптимизиран всмукателен колектор с по-къси фунии в сравнение с S 1000 RR, подобряващи въздушния поток при по-високи скорости.
  • Лека изпускателна система с титаниев колектор, средно и крайно гърне.

  • НОВО: Драстично оптимизирана аеродинамика, повишена сила на притискане дори и при голям наклон на мотоциклета, увеличение на максималната скорост от 306 на 314 км/ч.
  • НОВО: Странични панели от видим карбон, нова поддържаща конструкция на панелите, също от карбон, нови M Winglets карбонови крила.
  • НОВО: Преден калник от видим карбон, с вградени въздуховоди за охлаждане на спирачките.
  • НОВО: M Aero Wheel Covers капаци на колелата от видим карбон.
  • НОВО: M Carbon колела с гланцов завършек и M Design графики.
  • НОВО: Опционални ковани колела.
  • НОВО: Ергономична M Endurance седалка.
  • НОВО: По-къса стойка за номера.
  • НОВО:  Модифициран кабелен сноп с LWS букса, за още по-лесно сваляне на стойката за номера и светлините.
  • Режими за каране Rain, Road, Dynamic, Race и Race Pro 1-3, както и най-ново поколение Dynamic Traction Control DTC и ‘wheelie’ функция със сензор за шестте óси.
  • Две настройки на реакцията на подаване на газ. Engine Brake (моторна спирачка) регулиране в три степени в режим Race Pro.
  • Launch Control за перфектни стартове и Pit Lane Limiter (ограничител на скоростта в бокса).
  • М Brakes спирачна система за максимална ефективност на пистата.
  • Инструментален панел с голям и лесно четим 6,5-инчов TFT дисплей, анимация с M логото при контакт и OBD интерфейс за GPS Datalogger и M GPS Laptrigger.

  • Олекотен M акумулатор, USB вход в задната част, мощни LED фарове, електронен круиз контрол и подгрев на ръкохватките.
  • М Competition пакет с M GPS Laptrigger и код за активиране, пакет с M фрезовани компоненти, M Carbon пакет, анодизиран заден шарнир, с 220 г. по-лек от базовия на S 1000 RR, M Endurance верига с DLC покритие и капак за пасажерската седалка.
  • Широка гама от аксесоари и опционално оборудване.