Новият нейкид Honda CB300R е от уникалното семейство Neo Sports Café

Honda представи новият CB300R за 2022 година. Това е първата премиера на марката за годината. Мотоциклетът се присъединява към своите братя CB1000R, CB650R и CB125R в уникалната гама голи Neo Sports Café на Honda.

При мотоциклетизма обикновено се търси най-необходимото и често по-малкото е равно на повече. Honda отдавна разбра това и през 2018 г. създаде CB300R, като част от семейството на Neo Sports Café. Моторът е подходящ за категория A1 и с наскоро актуализирания средноразмерен четирицилиндров  CB650R, той дестилира цялото вълнение на две колела в лека форма.

Машината представлява основен етап за всеки млад или нов ездач. CB300R е до голяма степен първия „голям“ мотоциклет след 125-кубикова машина. Той предлага завладяваща реакция и усещания както от двигателя, така и от шасито без тежестта, цената и последиците за лиценза на мотоциклет с по-голям обем.

Това също е част от инженерното майсторство на Honda, философията на дизайна, първокласното оборудване и високото качество на изработката. Те си личат ясно. Така Honda постигна и обратното – CB300R също е атрактивно предложение за опитни ездачи, които искат да намалят обема, особено за всекидневна упатреба.

Забавен за каране, лесен и достъпен за притежаване, CB300R получава някои големи подобрения за 2022 г. включително висококачествено предно окачване, приплъзващ съединител EURO5 за двигателя.

Новата лека суперзвезда на Honda наклонява везните с тегло от само 144 кг с течностите. Моторът разполага със съвместим с EURO5 едноцилиндров двигател DOHC с 4клапана и с обем 286 куб. см. Двигателят е с течно охлаждане и произвежда 22,9 кВт пикова мощност и 27,5 Нм въртящ момент. Добавянето на приплъзващ съединител позволява плавно превключване и управлява „скачането“ на задното колело при бързо превключване на по-ниска предавка и интензивно спиране.

Рамката смесва пресована и тръбна стомана за настроен баланс на твърдост, който дава страхотна обратна връзка на ездача. И точно като по-големите си събратя, CB300R вече разполага с SFF-BP USD вилки с диаметър 41 мм, които предлагат повишено усещане, абсорбиране на неравностите и контрол. Предният радиално монтиран 4-бутален апарат, плаващ диск без главина, IMU-контролиран ABS и радиални гуми допълват спецификацията. Впечатляват заостреното стоманено кормило, актуализираният LCD инструментален дисплей и пълно LED осветление.

Гамата Neo Sports Café на Honda интерпретира café racer за съвремието, с ключовата дума „механично изкуство“ на езика на дизайна. Машината е родена в базата за научноизследователска и развойна дейност на Honda в Рим. С красиво инженерство, класически щрихи и авангардни производствени техники, това е концепция, която очертава твърда линия на отношение и стил около всеки модел.