50 години BMW М! В чест на половинвековния юбилей, марката бълва новост след новост. На специално медийно събитие в имението Zornitza Family Estate бяха представени три от новите топ модели BMW М, под надслова „Ние сме М“ (We are M). Това са първият BMW XM, BMW M3 Туринг и кабриолетът BMW Z4 M40i.
Ударният автомобил в моделната офанзива за 50-годишнината е BMW XM.
Това е първият оригинален автомобил BMW M след BMW M1. Изцяло новоразработеното M HYBRID задвижване, екстравагантният дизайн и прогресивната луксозна атмосфера в интериора на BMW XM са съчетани в една нова интерпретация на автомобилната концепция Sports Activity Vehicle (SAV) в High-Performance сегмента. Целта е да се привлекат нови целеви групи и пазари към неповторимото M усещане.
Прецизните акценти в екстериорния дизайн на High-Performance SAV напомнят на легендарния спортен автомобил със средноразположен двигател. От декември 2022 г. BMW XM се произвежда в завода на BMW Group в Спартанбърг, САЩ. Най-важните пазари са САЩ, Китай и Средният Изток. BMW XM вече дойде и на българския пазар, беше представен официално и се радва на нескрит интерес.
M HYBRID задвижването на BMW XM развива системна мощност от 480 кВт или 653 к.с. Двигателят с вътрешно горене дава до 360 кВт или 489 к.с., а електрическото задвижване е 145 кВт или 197 к.с.). То е базирано на новоразработен V8 двигател с най-модерна технология M TwinPower Turbo и класическа високооборотна концепция.
Осемцилиндровият двигател се подпомага от интегриран в осемстепенната трансмисия M Steptronic електромотор. Той има налична още в покой тяга и дава осигурява незабавни реакции на всяко движение на педала на газта. Системният въртящ момент на M HYBRID задвижването е 800 Нм (съответно 650 Нм от ДВГ и 280 Нм от електромотора.
BMW XM ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 сек. Има изключително емоционален за осемцилиндрови двигатели звук на спортната изпускателна система. С бутона M Hybrid на средната конзола могат да бъдат активирани трите режима на шофиране.
ELECTRIC е за шофиране с нулеви локални емисии при скорост до 140 км/ч и пробег от 82 до 88 км според WLTP. Разположената в дъното на автомобила литиево-йонна батерия разполага с използваем енергиен капацитет от 25,7 кВтч. Combined Charging Unit на BMW XM позволява зареждане с променлив ток с мощност до 7,4 кВт.
Мощността на двата двигателя достига до пътя с помощта на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, като в режим 4WD Sport подаването на по-висока мощност към задните колела е особено силно изразено. Освен това на разположение е и режимът 4WD Sand, създаден специално за движение по дюни и подобни настилки. М Спортният заден диференциал реагира напълно променливо.
Има и още една, още по-наточена версия. Тя ще се появи тази есен и се нарича BMW XM LABEL RED. Това е най-мощният автомобил в историята на BMW M GmbH, който може да бъде регистриран за движение по обществените пътища. Мощността му и 550 кВт или 748 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Нм.
Погледнат отвън, BMW XM излъчва ексклузивност, присъствие и динамика.
Пропорциите на модерен SAV, мощните контури, динамично издълженият силует и типичните M дизайнерски елементи, индивидуалната интерпретация на предната част на моделите на BMW в луксозния сегмент и множеството индивидуални акценти осигуряват несравнимо екстровертно излъчване.
Експресивният стил на екстериорния дизайн продължава и в интериора. Кокпитът и предните седалки са проектирани изцяло за активно изживяване при шофиране. M мултифункционалните седалки, опорите за коленете, специфичният за модела M кожен волан и специфични за M дисплеи, включително Shift Lights за BMW Curved Display и BMW Head-Up дисплеят са част от серийното оборудване.„
Висококачествените и специално настроени за M системи на окачването позволяват максимален диапазон между типичната за M динамика и комфорт на возене над средното ниво в сегмента. За индивидуални настройки на автомобила е на разположение менюто M Setup. Интегрираното приложение на всички системи на задвижването и окачването шаси върху различни профили на маршрута – от градски трафик до селски пътища и магистрали – осигурява винаги уверено и хармонично поведение на пътя по всяко време.
ARB-контролът на сцеплението и свързаността на всички контролни системи в интегрирано управление на страничната динамика осигуряват високо сцепление, пъргавина и стабилност на пътя. Спортната М спирачна система е комбинирана с интегрирана спирачна система, която позволява създаването на две характеристики на усещането в педала на спирачката. Серийно и опционално BMW XM се оборудва с най-големия избор от асистиращи системи, предлаган някога за High-Performance автомобил на BMW M.
Другата новост на BMW M GmbH, която представителите на медиите видяха бе първото BMW M3 Туринг.
Това е четвъртият вариант на каросерията след седан, купе и кабриолет на моделното семейство BMW M3. То също е в моделната офанзива по повод 50-годишния юбилей на BMW M. То бе представено миналата година през юни по време на Фестивала на скоростта в Гудууд.
С този автомобил се разширява гамата на High-Performance автомобилите в премиум средния клас с един допълнителен вариант на каросерията. Първото BMW M3 Туринг комбинира неподправено състезателно усещане с особено индивидуален характер и разширени функционални възможности. Неговата задвижваща технология е изцяло насочена към вълнуващата динамика и включва варианта на редовия шестцилиндров двигател с мощност 375 кВт или 510 к.с. и технология M TwinPower Turbo, осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic и системата за задвижване на четирите колела M xDrive. Най-новият модел на моделното семейство ще се предлага само като BMW M3 Competition Туринг с M xDrive.
BMW M3 Туринг дава нови възможности за удоволствие от М динамиката във всекидневието.
С първото BMW M3 Туринг типичната за M комбинация от динамика, пъргавина и прецизност се реализира последователно с неограничена пригодност за всекидневието и за пътувания на дълги разстояния. Екстравагантният външен дизайн ясно подчертава индивидуалната концепция на автомобила. Той осигурява ясна диференциация в рамките на моделното семейство и уникална в сегмента динамична визия. Ясно оформените повърхности и атлетичните форми сигнализират за изключителния динамичен потенциал на BMW M3 Туринг също като специфичните за М дизайнерски елементи, които са насочени към функционалните изисквания по отношение на охлаждащия въздушен поток и аеродинамичния баланс.
Разработеният за Competition моделите вариант на редовия шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo развива максимална мощност 510 к.с. и максимален въртящ момент от 650 Нм. Трилитровият агрегат е базата за задвижващия агрегат на новия състезателен автомобил BMW M4 GT3. Двигателят подава мощността си към осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic, която предлага избор между три програми за превключване и може да се управлява с лостчетата на волана. Мощността достига до пътя чрез системата за задвижване на четирите колела M xDrive, която е комбинирана с Активен М диференциал отзад.
BMW M3 Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 сек., а до 200 км/ч за 12,9 сек. С опционалния M Driver’s Package електронното ограничение на скоростта може да се повиши от 250 км/ч на 280 км/ч. От менюто Setup водачът може да избере както базовата настройка 4WD, така и режима 4WD Sport. При деактивирана система за стабилност DSC (Динамичен контрол на стабилността) е на разположение и режимът 2WD за чисто задно задвижване.
Серийното оборудване за комфорт на BMW M3 Туринг е изгключително богато. Много разнообразен е и изборът от системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Предупреждението за удар отпред, функцията Speed Limit Info с индикатор за забраните за изпреварване, Предупреждението за напускане на лентата и Контролът на дистанцията при паркиране са част от серийното оборудване. Опционално се предлагат Асистент за шофиране Professional вкл. Асистент за завиване и водене в лентата, Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, Разпознаване на светофари и активно навигационно водене, както и Асистент за паркиране с Асистент за движение на заден ход.
Серийната система M Drive Professional освен M Traction Control включва и M Drift Analyser и M Laptimer. С бутона M Mode на средната конзола може да се влияе на активностите на асистиращите системи, както и индикациите на информационния дисплей и Head-Up дисплея. В BMW M3 Туринг на разположение са настройките ROAD, SPORT и TRACK.
Напредничавата дигитализация на BMW M3 Туринг се демонстрира от автомобилното изживяване BMW iDrive от най-ново поколение. То е базирано на BMW Operating System 8 и чрез BMW Intelligent Personal Assistant и BMW Curved Display е последователно насочено към интуитивно взаимодействие между водача и автомобила чрез гласови команди и тъч управление. Новото BMW iDrive позволява индивидуализация с BMW ID и My BMW App, както и ползването на Personal eSIM в автомобила. Серийното оборудване включва и Smartphone-Integration за Apple CarPlay® и Android Auto™. Съвместимата с 5G антена осигурява оптимална свързаност.
BMW Z4 M40i за моделната 2023 г. е чистокръвен роудстър, по-спортен и атрактивен от всякога.
Най-новата версия на открития двуместен автомобил впечатлява със свежите дизайнерски акценти в екстериора, по-богатото серийно оборудване и нови опции.
Новостите на BMW Z4 M40i осигуряват идеалните предпоставки за продължаване на неговата история на успеха. Екстериорните елементи на пакета M Sport вече са част и от серийното оборудване. Той включва типични за М въздухозаборници от три части в предната броня, уникален контур на страничните прагове и задна броня с особено впечатляващи странични елементи.
Освен това са преработени и страничните въздухозаборници, които насочват въздушната струя към Air Curtains и по този начин намаляват завихрянията в областта на калниците. В същото време бъбрековидната решетка на BMW е с облагороден в детайлите, изискан и особено изразителен дизайн. Отвътре вече има хоризонтална структура, която подсилва впечатлението от широката предна част. Специфичният динамичен характер на BMW Z4 M40i е подчертан и от корпусите на външните огледала в Cerium Grey и трапецовидните ауспухови накрайници на изпускателната система.
За спортната визия допринасят и ясните повърхности отстрани, структурирани от две динамично преливащи характерни линии, големите Air Breather зад арките на предните колела, спойлерът, интегриран в капака на багажника, тесните, L-образни задни светлини и ефектният дифузор в задната броня. Класическият текстилен покрив на роудстъра е с електрическо задвижване и може да се отваря и затваря за 10 секунди с натискане на бутон, дори при шофиране със скорост до 50 км/ч.
Друга нова опция са светлините M Shadow Line, които се предлагат в комбинация с адаптивните LED фарове. Тъмните елементи на фаровете осигуряват дискретно-спортно излъчване на предната част на автомобила. Те са в хармонична комбинация с M High Gloss Shadow Line с разширен обхват.
3-литровият двигател с мощност 250 кВт или 340 к.с. развива максимален въртящ момент от 500 Нм и ускорява BMW Z4 M40i за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч.
Компактните пропорции, оптимизираното тегло, ниският център на тежестта и почти перфектно балансираното в съотношение 50:50 разпределение на теглото между осите, високата устойчивост на каросерията срещу усукване и аеродинамичните характеристики на BMW Z4 създават идеалните предпоставки за вълнуващо спортно поведение на пътя.